تشخیص کارت گرافیک خراب از سالم

کارت گرافیک جدیدی برای کامپیوترتان می خرید، آن را نصب می کنید ولی با رفتارهای غیر عادی و عجیب از طرف رایانه تان رو به رو می شوید. به تمامی احتمالات فکر می کنید ولی مطمئن نیستید که اشکال از کارت گرافیک جدیدتان هست یا نه؟ پس با این پست همراه ما باشید تا اکثر نشانه های یک GPU معیوب را به شما معرفی کنیم. توجه کنید در این نوشته سعی شده تا تمامی احتمالات در نظر گرفته شده باشد و به همه ی این نشانه ها نیز از طریق تجربه پی برده ایم و با خود فکر کردیم که ایده ی بدی نیست تا با شما نیز در میان بگذاریم. پس برای تشخیص کارت گرافیک خراب از سالم همراه ما باشید.

راه تشخیص اول :

اگر بر روی تصویر مانیتور خود به هم ریختگی رنگ ها یا تصاویر را مشاهده می کنید به احتمال زیاد کارت گرافیک شما معیوب است. برای مثال تصویر زیر را در نظر بگیرید : (برای بزرگ شدن بر روی آن ها کلیک کنید)

تشخیص کارت گرافیک خراب از سالم

و همینطور تصویر زیر :

تشخیص کارت گرافیک خراب از سالم

البته توجه داشته باشید که به هم ریختگی تصویر در عکس های بالا می توانند به دلیل معیوب بودن کابل مورد استفاده ی HDMI یا Display Port باشد. این موضوع می تواند به دلیل اتصالی یا قطع و وصل شدن رشته سیم های درون کابل نیز اتفاق بیفتد پس با مشاهده ی چنین تصویری انگشت اتهام را در مرحله ی اول به سمت کابل مورد استفاده بگیرید. هرچند که امکان خرابی کارت گرافیک نیز وجود دارد.

راه تشخیص دوم :

نصب نشدن درایور کارت گرافیک، هنگ کردن سیستم بعد از نصب درایور کارت گرافیک، قطع شدن یکباره ی سیگنال به طوریکه مانیتور خطای No Signal بدهد البته در صورتیکه از سلامت کابل HDMI مطمئن باشید، همه و همه می توانند به دلیل خرابی یا معیوب بودن کارت گرافیک سیستم شما باشند.

راه تشخیص سوم :

شاید بهترین و ساده ترین و سریع ترین راه برای تشخیص کارت گرافیک خراب از سالم همین روش سوم باشد. البته این روش را همه نمی توانند به کار بگیرند. برای تشخیص از این روش ابتدا چک کنید که آیا رایانه ی شما دارای پردازنده گرافیکی یا همان کارت گرافیکی آنبورد هست یا خیر. در اینصورت می توانید کارت گرافیک مجزای خود را از مادربرد جدا کرده و کامپیوتر را بدون آن روشن کنید. اگر صدای بوق کوتاه شنیدید و در سیستم عامل تمامی درایورها به خوبی نصب شدند و مشکل به هم ریختگی تصویر نیز همانند تصاویر بالا نداشتید می توان با درجه ی اطمینان زیاد گفت که کارت شما به احتمال بالا معیوب است. این روش برای تمامی قطعات دیگر کامپیوتر نیز به کار می رود.

راه تشخیص چهارم :

در این روش می بایست یک نرم افزار استرس GPU در اختیار داشته باشید. (همان GPUZ برای این کار کافی است که لینک دانلود آخرین نسخه از آن را در همین جا قرار داده ایم) و کارت گرافیک را برای حداقل یک ساعت تحت فشار قرار دهید. اگر مشکلی وجود نداشت می توانید با خیال راحت بگویید مشکل از کارت گرافیک نیست. توجه داشته باشید که در این روش کارت گرافیک نباید اورکلاک شده باشد. برای اطمینان از اورکلاک نبودن کارت خود می بایست در برنامه ی GPUZ دو فرکانس GPU Clock و Default Clock برابر باشند.در این روش بر روی علامت سوال در برنامه ی GPUZ کلیک کرده و اجازه دهید چندین دقیقه ادامه دهد. (تصویر زیر):

تشخیص کارت گرافیک خراب از سالم

دانلود GPUZ

راه تشخیص پنجم :

کارت گرافیک معیوب را از روی کامپیوتر خود برداشته و بر روی رایانه ی دیگری نصب کنید. در صورت نبود مشکل به طور قطع می توان گفت که مشکل از قسمتی دیگر از کامپیوتر شماست. این مشکل می تواند به خصوص نرم افزاری نیز باشد. پیشنهاد می شود با نصب یک سیستم عامل سالم و جدید مثل Windows 8.1 یا Windows 10 از صحت عملکرد بخش سیستم عامل و نرم افزاری کامپیوتر خود اطمینان حاصل کنید. توجه کنید که ویندوز نسخه 64 بیتی نیازمند درایور های مخصوص سیستم عامل 64 بیتی نیز هست.

در آخر باید بگوییم که این لیست به مرور زمان بیشتر آپدیت می شود و همینطور شما نیز می توانید با به اشتراک گذاری تجربه ی مشکل خود در قسمت نظرات از کارشناسان سایت سوال کنید که مشکل از کجاست و یا در صورت دانستن راه حل با ما به اشتراک بگذارید تا با نام خودتان به لیست راه تشخیص ها و راه حل ها اضافه شود.

درباره ی حمیدرضا

حمیدرضا هستم فارغ التحصیل رشته الکترونیک. رشته ام و کامپیوترها و موبایل و اینترنت و گیمینگ گوشه ای از علائق من هستن. زنده باد مایکروسافت!

این پست هم توصیه می شود:

How to Solve Spotify Please Disable Offline Mode Issue

So this a very annoying issue that wheneve you open spotify and try to play …

58 دیدگاه

  1. با سلام و تشکر فراوان
    یک کارت گرافیک دارم که توی بازی تصویر به هم میریزه و کامپیوتر هنگ میکنه و باید کامپیوتر رو ریسیت کرد تا درست بشه برای تعمیر بردمش و به من گفت که روی اون ریبال انجام داده و درست نشده.
    کارت رو به من تحویل داد(هنوز همان مشکل را دارد)
    باgpu z که تست کردم مشکلی نداشت اما با برنامه ای مثل MSI Kombustor تست کردم مشکل خودش رو دوباره نشون داد. به نظر شما مشکل این کارت چیه؟؟

    • سلام
      مدلش چی هست؟ گفتم ریبال و ریفلو اگر هم مشکل رو برطرف کنه موقتی هست و دوباره بر میگرده مشکل. کارت شما اینطور که میگید زیر فشار تصویر به هم میریزه به نظر میرسه بخش تغذیه اش مشکل داره. آندرکلاک و آندر ولتش کنید و بار ها تست کنید شاید یه نقطه ی پایدار واسش پیدا شد.

  2. سلام من وقتی کامپیوترم رو روشن میکنم صفه بالا میاد و وقتی وارد بازی میشم ناگهان نو سیگنال مگه چکار کنم یک گیگ DDR3 6450HD هست

    • اولین کار این هست که شما DDU رو دانلود می کنی. به صورت کامل درایور ها رو حذف می کنی و بعد دوباره درایور رو نصب می کنی ( از سایت شرکت سازنده) اگر درست نشد احتمالا مشکل از چیپ GPU هست یا مدار تغذیه اش. باید باز و تست بشه. البته کارت شما ارزش ندارد بهتره تعویضش کنی.

  3. سلام گرافیک gtx550ti دارم وقتی مانیتور رو به خروجی vga میزنم مانیتور خاموشه وچشمک میزنه بعد از حدود یک دقیقه مانیتور روشن میشه و وارد محیط ویندوز میشه و بایوس و اینارو نمایش نمیده ولی خروجی hdmi و dvi کاملا سالمه و بایوس و همه چی به درستی نمایش داده میشه مشکل از چی هست ؟؟

    • سری 5 که 580 اش رو خودم داشتم بی نهایت پر مصرف و به نسبت کم توان هستند بهتره عوضش کنی. در مورد مشکل هم تا کارت و قطعاتش تست نشه (با تجهیزات) نمیشه چیزی گفت. ضمن این که ممکنه ایراد از مانیتور هم باشه. البته بازم میگم کارت شما ارزش تعمیر ندارد و بعیده که تعمیر کاری اصلاً قبول کنه.

  4. با سلام و احترام
    روی لپ تاپم دو تا سیستم عامل لینوکس و ویندوز نصب هست، که با گراپ انتخاب میکنم کدوم سیستم بالا بیاد
    الان یک سالی هست دو سه ماه با سیستمم کار میکنم بدون هیچ مشکلی بعد یهو مشکل گرافیکی پیدا میکنه موقع بالا اومدن گراپ خطهای عمودی بالا به پایین نشون میده بعد گراب میاد بالا و انتخاب
    سیستم عامل،حالا ممکنه دوباره یکم گرافیک بهم بریزه برفکی بشه ولی به هر حال سیستم بالا میاد و کار میکنم، وقتی اینجوری میشه سیستم عامل عوض میکنم یا آپدیت اوکی میشه میره تا دوباره بعد از چند ماه مشکل پیدا میکنه بنظر شما مشکل از چی میتونه باشه؟
    تشکر

    • خیلی احتمال خرابی چیپ گرافیکی وجود داره. برای مطمئن شدن به تلویزیون یا مانیتور متصل کنید و GPU رو با نرم افزاری مثل GPUZ تحت فشار بذارید ببینید اون خطوط ظاهر میشه. اگر شد تنها راه، استفاده از گرافیک داخلی CPUتون هست از این به بعد.

      • سلام .اولا ممنون اقا محمدرضا ازاطلاعاتتون.دوما منم همین مشکل رو دارم.لبتابم لنووg570دوتاگرافیک اینتل وamdداره.باgpuzتست کردم مشکل نداره ولی با بازیای گرافیک بالا روamdنمیاد وازاینتل استفاده میکنه.درایورش هم مخصوص خودش نصب کردم وok هست.ویندوزم بعد از چند روز بالا نمیاد ومجبورم ازنو نصب کنم.تویک هفته ۵بارویندوز عوض کردم.خسته شدم

  5. با سلام و احترام
    یه مدت هست که مادربرد صدای بوق خرابی کارت گرافیگ میزنه و بایوس نمایش داده نمیشه و مانیتور با تاخیر روشن میشه و ویندوز رو نمایش میده، کارت گرافیگ به خوبی کار میکنه حتی بازی های سنگین مانند rdr2 را به راحتی اجرا میکنه، میتونه بخشی از کارت گرافیک خراب باشه؟
    مشخصات سیستم: z390 asus motherboard rtx 2070 graphic card

    • به نظرم اشتباه می کنید. دفترچه راهنمای بوق های مادربردتون رو با دقت بخونید احتمال زیاد میدم که مربوط به چیز دیگری هست. چون درایور کارت گرافیک نصب می شه و کار می کنه و می فرمائید زیر فشار هم مشکلی نداره خیلی بعیده اشکالی داشته باشه.

  6. سلام خسته نباشید. مشکل من اینه که گاهی صفحه سیستمم کلا سفید یا سیاه یا خاکستری میشه و چیزی روی صفحه دیگه پیدا نیست و کلا هیچ دکمه ای کار نمیکنه و مجبورم فقط ریست کنم.
    نمیدونم دقیقا چه وقتایی این مشکل پیش میاد ولی امروز وقتی بازی کانتر رو باز میکردم بعد از نیم ساعت بازی کردن این مشکل پیش اومد و سه مرتبه پشت هم اتفاق افتاد. من سیستمم رو تازه بستم و فقط کارت گرافیک و پاور رو دست دوم گرفتم

    مشخصات سیستم:
    vga: rx 580
    cpu: i5 8400
    ram: 2*8 ddr4
    power: 685 green gaming
    main: b_360

    اگه ممکنه راهنماییم کنید مشکل چیه ممنون

    • به این شکل نمیشه مشکل رو به صورت قطعی حدس زد. ممکنه مشکل هر کدوم از قطعات پاور، مادربرد، گرافیک یا حتی نرم افزاری باشه. اما توصیه ای که می تونم بکنم که درایور کارت گرافیک رو کامل حذف کنید و دوباره آخرین آگدیت رو نصب کنید، بایوس سیستم رو ریست کنید، با پاور دیگه امتحان کنید یا از کارت گرافیک داخلی CPU استفاده کنید یه مدت تا منشأ مشکل رو پیدا کنید.

      • ممنون.
        متوجه شدم که وقتی بازی های سنگین اجرا میکنم این مشکل پیش میاد . ممکنه کارت گرافیک خراب باشه؟ چون دست دوم گرفتمش.
        ویندوز و درایور ها و تمامی موارد رو هم اپدیت کردم ولی مشکل حل نشد.
        خودم فکر میکنم دمای کارت گرافیک بالا میره که این شکلی میشه ولی با خود نرم افزار amd radeon هم سرعت فن هارو بالا بردم و دمارو خیلی پایین نگه داشتم. اما بازم همون مشکل پیش اومد.
        متاسفانه فروشنده هم اصلا زیر بار نمیره و میگه این کارت گرافیک چک شده و مشکلی نداره.
        اگه چیزی به ذهنتون میرسه ممنون میشم کمکم کنید

        • متأسّفم بیشتر از این نمیتونم به این شکل کمکی کنم باید کارت باز بشه، ولتاژ ها چک بشه… تست های مختلف گرفته بشه. می تونید دستی Underclock کنید ممکنه مشکل در سرعت های پایین تر پیش نیاد.

  7. سلام خسته نباشید گرافیکم یه مشکلی داره وقتی روشن میکنم از صفحه بایوس تا ویندوز صفحه مانیتور به هم ریخته(رنگ ها به هم ریخته خط های صورتی افتاده) این کار بعضی اوقات اتفاق میفته فکر میکنم گرافیکم خراب شده چون احتمال میدم فن گرافیکم تو کیس چند وقته خبر نداشتم وایساده بود و کار نمیکرد به دلیل گرد خاک رفتن به توش به نظر شما چیکار کنم عوض کنم یا تعمیرش کنم.

    • بله احتمال خیلی زیاد کارت مشکل پیدا کرده، تعمیر راه حل موقت هست و نهایت برای یکسال کارتون رو راه می اندازه تازه اگر خوب و اصولی کار بشه. تا جیی که کار می ده استفاده کنید و بعد خریداری کنید. ضمن این که اگر کارتتون رده پایینه و ارزونه هزینه تعمیر بیشتر از خودش در میاد پس به صرفه هم نیست.

  8. سلام.وقت بخیر
    من وقتی کامپیوترم رو روشن میکنم مانیتور هیچی نمیاره.چراغش هم چشمک زنه.ولی وقتی سیم مانیتور رو از کارت گرافیک جدا میکنم مانیتور روشن میشه.و هروقت سیمو وصل کنم مانیتور خاموش میشه و چشمک زن میشه.کارت گرافیکم خرابه!؟!

  9. سلام
    من یک مشکلی داشتم که می خواستم آن را مطرح کنم. بعضی وقتا که کامپیوترم را روشن میکنم صفحه نمایش چیزی را نشان نمی‌دهد و چراغ ال ای دی کوچک زیر مانیتور نیز چشمک میزند و ثابت نمی‌ماند ولی خطای نو سیگنال هم نمیدهد. در این حالت وقتی که کامپیوتر را ری استارت میکنم مشکل درست میشود و ویندوز بالا می آید . یک بار هم همین اتفاق در حین بازی کردن رخ داد ولی با این تفاوت که با ری استارت کردن کامپیوتر هم باز صفحه نمایش بالا نمی‌آمد و مجبور به قطع برق کامپیوتر و وصل کردن برق دوباره آن شدم. حالا نمیدانم مشکل از کابل vga است یا کارت گرافیک؟ و همچنین کارت گرافیک هم جداگانه نیست و همراه با سی پی یو است.

  10. سلام دوست عزیز ببخشید مزاحمت شدم دیروز یه مشکلی برام پیش آمد عجیب بود برام.موقعی که سیستم را روشن کردم سیستم کاملا تصویرش سیاه بود ولی کامپیوتر روشن بود مانیتور را خاموش و روشن کردم تصویرش یهویی سبز شد دوباره ریستارت کردم مشکلی نداشت ولی حدود ۲ ماه پیش کلا سیستم را تمیز کاری کردم حتی مانیتور را با اسپری تمیز کردم یعنی اسپری میزدم به مانیتور بعد با دستمال پاکش میکردم که دقیقا اون موقع هم یادمه سیستم را روشن کردم سیستم بالا میومد ولی یه خط عمودی رویه مانیتور بود که خیلی ترسیدم که کلا یه بار از محافظ خاموش و روشن کردم اون خط عمودیه برطرف شد الان به نظر شما مشکل از کجاست در ضمن موقع تمیز کردن کابل یه سر dvi به hdmi را تعویض کردم با کابل کامل hdmi ممکنه به خاطر کابل باشه یا گرافیک یا هم مانیتور ممنون میشم راهنمایی کنید خیلی فکرمو درگیر خودش کرده

  11. سلام من وقتی میرم داخل بازی صفحه سیاه میشه و صدا بوق در میاره وباید ریست کنم

  12. سلام. من یه کارت گرافیک radeon rx 460 2gb دارم میخرم دسته دوم خیلی به فروشنده شک دارم. کارت گرافیک رو با برنامه های تست استرس تست کردم یک ساعت در دمای ۷۰ درجه تحت فشار حتی افت فریم هم نداشتم موقع تست ولی به محض اینکه برنامه تست رو بستم صفحه سفید شد و موند و مجبور شدم ریست کنم. یکی دوتا دیگه هم اتفاقی توی بعضی از بازیا یه ثانیه no signal میزنه تصویر میره و بعد میاد. مشکل از کارت گرافیکه یا جای دیگه؟ خیلی ممنون میشم کمکم کنید

  13. سلام خسته نباشین. من یه سیستم قدیمی دارم یه مدت استفاده نکرده بودم. تقریبا دو ماه پیش مجددا استفاده کردم تا این که چن روز پیش بازی پی اس رو نصب کردم و یه دو ساعت بازی کردم که یهو کامپیوتر هنگ کرد بعد که ریستارت کردم یه بوق دو ثانیه ای کشید و صفحه مانیتور بالا نیومد ولی کامپیوتر روشن بود .خاموش کردم فرداش دو باره باز کردم اینبار خیلی خوب راه اندازی شد و مشکلی نداشت بازی رو پاک کردم ولی یه نیم سات یا یه سات ک استفاده کردم صفحه مانیتور رفت یعنی سیاه شد ولی کامپیوتر و مانیتور روشن بود فقط مانیتور سیاه شده بود ریستارت که کردم باز همون مشکل بوجود اومد یعنی یه بوق کشیده شد وتصویر بالا نیومد باید کامپیوتر رو خاموش میکردم و بعد چن سات روشن میکردم .این اتفاق چندین بار رخ داد تا این که کارت گرافیک باز کردم دیدم خیلی داغه نگا کردم دیدم دو تا از خازن هاش باد کرده و یه جورایی ترکیده…حال سوال من اینه که اولا میشه گفت این اشکال کامپیوتر از همون دوتا خازن معیوب کارت گرافیک باشه یا نه؟ و دوما اگر اشکال از خازن ها باشه اگه خازن معیوب رو عوض کنم درس میشه..نمیخوام هزینه الکی کنم و یه کارت گرافیک جدید بخرم…کفتم سیستم قدیمی هس .مشخصات کارت هم اینه
    GEFORCE 7100 256-512 GS
    ممنون میشم اگه راهنمایی کنین.

    • می تونید عوض کنید اما تضمینی نیست درست بشه و عیب از اون ها باشه. البته این کارتی که گفتین بسیار کند و ضعیف هست حتّی گرافیک های مجتمع پردازنده ها قدرتشون از این بیشتر هست و قیمتی هم نداره توصیه می کنم کارت دست دوم و ارزون خرید کنید به جای این دردسر ها.

  14. ممنونم.عوض کردم ولی درست نشد..باز بعد از یک ساعت کار تصویر مانیتور به طور ناگهان سیاه میشود ولی کامپیوتر روشن هست با ریستارت هم درست نمیشود باید خاموش کنیم کمی بعد دوباره روشن کنیم …بنظرتون دلیلش چی میتونه باشه؟

  15. سلامو عرض خسته نباشید خدمت عوال سایت اندروید ایا کارت گرافیک من کهفقط موقع بازی هنگ میکنه و رنگارنگ میشه قابل تعمیر هست یعنی بیرون تعمیر میکنن مدل گرافیمم gtx 256 nvidia geforce

    • سلام دنبال تعمیر نباش GTX 265 کارت قدیمی و پرمصرف و کند هست و بازی های روز هم اجرا نمیکنه. هزینه تعمیرش به اندازه قیمتش هست و تعمیر هم همونطور که گفتم موقت هست و نهایت بعد از یک سال مشکل بر می گرده. بهترین کار خرید کارت جدید هست.

  16. سلام من یک روز که به برنامه انیمیشن ساز رفتم کامپیوتر هنگ کرد و من خاموشش کردم وقتی روشن کردم میرفتم تو همون برنامه نمیبره ممو هم میگه اختلال در محیط سیستم میزنم رفع دوبار همون میاد چرا؟؟
    مشکل چیه؟؟

  17. سلام ببخشید کامپیوتر من ، روشن که میکنم صفحه سفید میاد فقط ،چندین بار باید reset کنم و f8 رو بزنم تا بالا بیاد ، کامپیوتر رو خودم سر هم کردم ، پاورش قدیمی هست و مادر بورد و cpu وهاردش جدیده ، ببخشید مشکل سخت افزاری هست ، یا ویروس هست؟

    • اگر بوق می زنه کامپیوتر و ویندوز بالا نمیاد مشکل از ویندوز هست اما اگر صدای بوق بعد از روشن کردن نمیاد ممکن هست از پاور، مادربرد، رم و … باشه.

  18. سلام من لپ تاپم از دو کارت گرافیک amd استفاده میکنه یکی amd redeon r5 1gb یکی amd redeon r7 m265 2gb ولی در بازی ها از کارت گرافیک ضعیفه استفاده میکنه و فقط از 1gb vram استفاده میکنه چیکار کنم از کارت گرافیک قوی تر در بازی استفاده کنه یا از هردو استفاده کنه که دیگه مشکل لگ و هنگ و نداشته باشم؟

    • توی اینترنت جستجو کن برای AMD Switch Graphics علاوه بر اون درایور جدید رو نصب کن و بعضی بازی ها هم داخل تنظیماتشون اجازه انتخاب رو میدن.

  19. سلام دوست عزیز…مشکل کارت گرافیک من این هست که مثلا با اجرای بازی فیفا در بعضی مواقع فن صدا میده و جی پی یو کارت گرافیک به بالای نود درصد میره یعنی بیش از نود درصد درگیر میشه… میخواستم بدونم به نظر شما مشکل از کجاست…ممنون

  20. با عرض سلام وقتی کامپیوترو روشن میکنم صفحه شطرجی سبز و نارنجی میاد مثله وقتی که انتن ماهواره قطع بشه بعد صفحه تلوزیون
    عجق وجق میشه تقریبا همینجوری . بعضی وقتا صفحه اینجوری میشه دوبار رنگ عوض میکنه بعد درست میشه ویندوز میاد بالا ولی بیشتر وقتا تو همین صفحه گیر میکنه هی رنگ عوض میکنه بنظر شما کارت گرافیک مشکلی داره مشخصات کارت گرافیکم اینه :
    Redaon rx 580 8gig gddr5

  21. سلام ببخشید می خواستم بدونم که چرا با وجود نصب درایور گرافیک، سیستم نمیتونه رزولوشن صفحه رو به صورت خودکار تشخیص بده و روی صفحه هم موج داره به صورت گوشه به گوشه.

  22. ب.سلام امروز یک گرافیک دست ۲ خریدم وقتی به سیستم وصل کردم و دکمه پاور رو زدم کیس روشن شد ولی هیچی رو مانیتور ظاهر نمیشد گرافیک اینه: rx 570 و پاورم یا ۳۵۰ هست یا ۲۲۰ نمیدونم من حس میکنم مشکل از .آورم هست و انشاالله باشه ولی نظر شما هم میخوام بدونم ممنون میشم

  23. سلام و خسته نباشید
    سیستمم وقتی روشن میکنم کامل بوت‌نمیشه و روی لوگوی ویندوز میمونه مشکلش از کارت گرافیکشه؟
    البته وقتی که کامل از کابل جداش میکنم بعد از یه ردز یا چند ساعت دوباره کار میکنه

  24. سلام خسته نباشید
    مدل کارت گرافیک:ati radeon hd 5400
    موقعی که درایور کارت رو نصب میکنم صفحه هر دو ثانیه میپره خطای vga no signal میاد بعد دو سه بار ریستارت وارد حالت safe mode شدم رفتم درایور رو از دیوایس منیجر غیر فعال کردم بعد دوباره ریستارت کردم ویندوز بالا میاد ولی آیکون ها بزرگ هست ویندوز رو عوض کردم دوباره موقع نصب دراور همین حالت پیش اومد مشکل چیه؟
    ممنون

  25. سلام ببخشید اگه میشه جواب بدید من یه کیس استوک دارام کارت گرافیکمgt630 چند روزی هست وقتی استفاده میکنم صحفه یکم رنگش به قرمز میخوره و سریع خوب میشه و بعضی وقتا متن ها سایه میندازن به مظر شما کدوم قطعه داره نیم سوز میشه

    • ممکن هست کابل VGA تون شل باشه و برعضی پین هاش در مواقعی خوب اتصال نداشته باشند و این اتفاق بیفته. ممکن هم هست کارت گرافیک مشکل داشته باشه.

  26. سلام و خسته نباشید من کارت گرافیکم با کابل اچ دی ام ای به کانیتور وصله و به خوبی کار میکرد ولی حالا چند وقته کلا صدا ندارم و بعد مدتی کار کردن با کامپیوتر رنگ های صفحه به هم میریزه و بعد مانیتور ارور no signal میده، فکر میکنید مشکل از کارت گرافیک هستش یا کابل HDMI ؟

  27. سلام خسته نباشید
    دیروز horizon رو نصب کردم داخل سیستم و تقریبا یه نیم ساعتی داشتم بازی میکردم، یکم لگ داخل بازی احساس میکردم رفتم گرافیک و رزولوشن بازی رو کم و زیاد کنم تا رزولوشن رو عوض کردم و اوکی رو زدم تصویرم کلا رفت ولی صدای بازی میومد و بازی همچنان در حال اجرا بود و میشد بازی کرد فقط تصویر نبود.
    هرچقدر هم ری استارت میکنم یا پورت های دیگه گرافیک رو امتحان میکنم نمیشه، تصویر نمیده.
    دمای گرافیک هم داخل بازی ۵۸ بود پایین بود
    مانیتور و کابل سالم هستن و گرافیک رو باز کردم و جاشو تمیز کردم یکم ولی باز فایده نداشت مدل گرافیکم sapphire rx580 nitro plus و پاور 400silver stone
    همه قطعات رو یک هفته نیست نو خریدم فقط گرافیک رو دست دوم گرفتم و تست های گرافیک هم کامل انجام دادم اوکی بود.
    به نظر شما مشکل از کجاست؟
    لطفا اگه میتونید راهنمایی کنید ممنون

    • این مدل گرافیک ها دست دوم نباید خریداری بشن به شدت ماینر ها ازشون استفاده می کردند. باید کارت تست بشه اینطوری نمیشه گفت مشکلش چیه.

  28. سلام خسته نباشید کارت گرافیکم amd radeon hd5000است ووقتی ویندوز نصب میکنم اسم کارت گرافیکم بالا نمیاد و درایو کارت گرافیک هم نصب میکنم صفحه مانیاتور خاموش و روشن میشود و صفحه مرگ می آید و restartمیشود تا وقتی که کارت گرافیک را غیرفعال نکنی همینجوری ادامه میدهد وصفحه قفل ویندوز بالا نمیاد و عامل دیگری مانند بهم ریختگی رنگ و خطوطی از بالا به پایین و نقاط قرمز رنگ مشاهده می شود .مشکل از چیست ممنونم؟

  29. سلام من یه کارت گرافیک دست دوم خریدم با کابل hdmi وصلش کردم به تلوزیون اول زد در حال اتصال بعد نوشت سیگنال موجود نیست کابلمم سالمه مشکل از چی میتونه باشه؟

  30. سلام من یه گرافیک دست دوم گرقتم rx470با یه پورت اکتیو مبدل وقتی وارد بازی میشم تا اوایل اجرا میره بعد هنگ میکنه میزنه بیرون یه بازی دارم اون اجرا میکنه بدون یه زره تیک گرافیکم 4gb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.