مشکل از کار افتادن HDMI تلویزیون

مشکل از کار افتادن HDMI تلویزیون ها که بسیار هم شایع شده و در تمامی برند های معروف مثل LG سامسونگ فیلیپس و سونی مشاهده شده است.

علت برخوردن به چنین مشکلی دقیقا مشخص نیست ولی چندین احتمال مختلف وجود دارد. برای مثال :

نوسانات برق منطقه و استفاده نکردن از محافظ برای وسائل الکتریکی

متصل کردن دستگاه های غیر استاندارد از طریق پورت hdmi برای مثال ریسیور های ارزان و بی کیفیت چینی

مشکل دار بودن تلویزیون از همان مرحله ی تولید و مونتاژ

در صورت اتفاق افتادن هرگونه موارد بالا آسیب دائمی به آی سی های دیجیتال تلویزیون شما وارد شده و برای تعمیر آن می بایست این IC ها تعویض گردند. از آن جا که اکثر تکنسین های تعمیر تلویزیون از انجام این کار امتناع می کنند و اقدام به تعویض کامل برد تلویزیون می کنند و برای حل مشکل از کار افتادن HDMI تلویزیون هزینه ای تا حدود 1 میلیون تومان از شما درخواست می کنند در حالیکه با تعویض آی سی شاید با یک دهم این هزینه مشکلتان برطرف می شد.

به هر حال شما چاره ای جز حل مشکل توسط خودتان ندارید، کاری که خود ما هم بعد از ناامید شدن از تعمیرکاران (= تعویض کاران) محترم انجام دادیم و نتیجه هم تا حد زیادی رضایت بخش بود را تصمیم گرفتیم با شما هم در میان بگذاریم تا شما هم بتوانید بعد از این اتفاق ناخوشایند برای تلویزیونتان همچنان از رزولوشن و کیفیت Full HD 1080p لذت ببرید. برای حل مشکلتان نیاز به صرف چند ساعت وقت و امتحان کردن تک تک روش های زیر را دارید تا به دلخواه خود، بهترین روش را برای استفاده ی دائمی خود انتخاب کنید. پس تا اخر با ما همراه باشید.

 

نکته ی بسیار مهم : قبل از امتحان هریک از این روش ها از سلامت کابل HDMI خود مطمئن شوید.

 

روش اول :

ساده ترین راه حل این مشکل، همین است. همینطور شما می بایست خیلی خوش شانس یاشید که مشکلتان با روش اول حل شود چراکه در اینصورت مشکلتان نرم افزاری است و این به این معناست که هیچیک از واحدهای سخت افزاری در تلویزیون شما مشکل دار نشده است و این جای خوشحالی دارد. و اما  در مورد راه حل، ابتدا تمامی کابل های HDMI را از دستگاه تلویزیون خود جدا کنید. اگر تلویزیونتان ورودی Display Port نیز دارد آنها را نیز جدا کنید. سپس تلویزیزون را خاموش کرده و به مدت یک ساعت از پریز برق بکشید. حالا دوباره به سراغ تلویزیزون رفته و دوباره آن را روشن کنید، حالا یکی و فقط یکی از کابل های HDMI را متصل کنید. در حدود 20 درصد موارد مشکل برطرف می شود. در صورت حل نشدن مشکلتان با این روش، نگران نباشید و روش دوم را امتحان کنید.

روش دوم :

فکتوری ریست کردن تلویزیزونتان را فراموش نکنید. این امکان در همه ی تلویزیزون ها وجود دارد و فقط کافیست به قسمت تنظیمات تلویزیون خود رفته و گزینه ی بازگشت به تنظیمات کارخانه را انتخاب کنید. احتمال کمی برای درست شدن مشکل از کار افتادن HDMI تلویزیون با انجام این کار وجود دارد اما انجام دادن آن بهتر از سهل انگاری است و اینکه روش های بعدی هر چند کم ولی هزینه بر هستند پس بهتر است ابتدا این روش را امتحان کرده باشید. اگر مشکلتان هنوز پابرجاست روش بعدی را امتحان کنید.

روش سوم :

اگر با رسیدن به این قسمت یعنی روش سوم هنوز مشکلتان برطرف نشده می توانیم این اطمینان را به شما بدهیم که مشکلتان سخت افزاری است و بخش دیجیتال دستگاهتان از کار افتاده است. تنها راه چاره ی شما این است که از ورودی های دیگر تلویزیزونتان برای متصل کردن دستگاه های جانبی استفاده کنید که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. در زیر به بررسی هر کدام می پردازیم :

1 – استفاده از کابل آنالوگ Composite :

در اینصورت می بایستی یک کابل سه سرِ آنالوگ با رنگ های قرمز، زرد، سفید داشته باشید(تصویر زیر) که از این طریق بتوانید دستگاه های جانبی را به تلویزیون متصل کنید. مزایا و معایب این روش در زیر آمده است:

CompositeCableCompositeWire CompositeOutlet

– مزایا :

  • سهولت در استفاده
  • قیمت مناسب و نسبتا کم
  • یک کابل واحد که هم صدا و هم تصویر را توأمان ارسال می کند.
  • صدای استریو

– معایب:

  • کیفیت نه چندان مناسب و رزولوشن نسبتا کم
  • پروتوکل قدیمی
  • امکان منسوخ شدن این نوع ارتباط به دلیل قدیمی بودن وکیفیت کم

 

2 – استفاده از مبدل دیجیتال به آنالوگ :

طرز کار اینگونه مبدل ها اینگونه است که سیگنال دیجیتال توسط درگاه HDMI را دریافت کرده و به سیگنال آنالوگ تبدیل می کنند و این کار دقیقا چیزی است که ما به دنبال آن هستیم از آنجا که درگاه دیجیتال یا HDMI تلویزیزون شما کار نمی کند این تبدیل می تواند نجات دهنده تلویزیزون باشد. همه ی این ها در صورتی قابل پیاده سازی است که تلویزیون شما دارای پورت RGB یا DSUB که در تصویر زیر می بینید باشد :

VGAOutlet مشکل از کار افتادن HDMI تلویزیون

برای استفاده از این پورت، شما میبایستی مبدل دیجیتال به آنالوگی که قبل تر از آن صحبت کردیم را با قیمت اندک خریداری کرده (تصویر زیر ) و یک سر آن را به پورت HDMI و سر دیگر آن را به پورت RGB (تصویر فوق) متصل کنید. مزایا و معایب روش فوق نیز به شرح زیر است :

مشکل از کار افتادن HDMI تلویزیون

– مزایا :

  • سهولت در استفاده
  • قیمت مناسب و نسبتا کم
  • کیفیت مناسب به طوریکه دقیقا همانند HDMI قابلیت نمایش رزولوشن FullHD 1080p به تلویزیون شما بر خواهد گشت.

– معایب:

  • این پورت قابلیت دریافت صدا را ندارد و برای صدا می بایستی از یک کابل مجزا استفاده شود.
  • ممکن است در همه ی دستگاه ها پورت ورودی RGB یا همان DSUB موجود نباشد.
خرید پستی مبدل HDMI
  • ارسال رایگان به سراسر ایران ( به مدت محدود )
  • سازگاری با اکثر تلویزیون ها و مانیتور ها
  • برند ASUS و تضمین کیفیت
  • امکان بازگشت کالا در صورت عدم رضایت تا 7 روز

آخرین روش، پیشنهاد توصیه شده ی ما به شماست. در اینصورت نه تنها مشکل از کار افتادن HDMI تلویزیون شما حل می شود بلکه  کیفیت فول اچ دی را نیز از دست نخواهید داد. توجه داشته باشید که برای روش آخر می بایستی از یک کابل کامپوزیت (کابل سه شاخه ی سه رنگ قرمز – زرد – سفید) برای دریافت صدا استفاده کنید و از یک اسپیکر یا ضبط صدا را دریافت کنید، چرا که درگاه RGB قابلیت تبادل صدا را ندارد و شما مجبور به انجام این کار هستید. در آخر نیز هرگونه سوال و تجربیات شما در رابطه با مشکل از کار افتادن HDMI تلویزیون ها را در قسمت نظرات با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید، تا با بحث و تبادل نظر بتوانیم با همکاری هم این مشکل را به طور کامل برطرف کنیم.

درباره ی حمیدرضا

حمیدرضا هستم فارغ التحصیل رشته الکترونیک. رشته ام و کامپیوترها و موبایل و اینترنت و گیمینگ گوشه ای از علائق من هستن. زنده باد مایکروسافت!

این پست هم توصیه می شود:

How to use Angular renderer2 to toggle a class or style

I needed to toggle a simple style for a <div> and it’s children, so I …

222 دیدگاه

  1. با سلام بنده این مشکل رو داشتم که من دستگاه xbox360 رو از طریق hdmi به دو تا تلوزیون وصل کردم که در هر دوی آنها مشکل سایه و بریده بریده بودن حاشه ها و جزئیات بد وجود داشت من فکر میکردم مشکل وز دستگاه xbox360 بود اما من یه ماهی هست که ps4 گرفتم وقتی برای. اولین بار اون رو به تلوزیون مدل lg وصل کردم همین مشکل تو ps4 هم بود رو تلوزیون sony هم امتحان کردم تغیری نکرد خیلی راه ها رو امتحان کردم ولی مشکل حل نشد و من یقین پیدا کردم که مشکل از تلوزیون هاست آیا این مشکل قابل حل شدن است؟در ضمن من تمام پرت های hdmi رو هم امتحان کردم ولی مشکل حل نشد لطفا کمکم کنید

  2. با سلام منم همین مشکل رو با ps4 دارم تور خدا اگه روش قابل حلی دارین بگین ،با کابل دیگه هم امتحان کردم درست نشد و کابل HDMI از کنار کابل برقی رد نکردم در ضمن با tv دیگه امتحان کردم درست شد
    ممنون میشم جواب بدین

    • سلام اینطور که به نظر میاد مشکل از تلویزیون هست ولی برای اطمینان یه دستگاه دیگه رو با HDMI به تلویزیونتون وصل کنید ببینید باز هم مشکل داره یا نه.

      • با لپ تاپ هم تست کردم باز میگه سیگنال موجود نیست.
        یه سوال:با یه تلویزیون دیگه برم رو تنظیمات رزولوشن ps4 و کیفیتHd رو بزنم حل میشه مشکلم؟
        در ضمن فیلم full HD رو گذاشتم رو usb وصل کردم به تلویزیون بعد ساپورتش نمیکنه بعد تو مشخصات تلویزیون نوشته کیفیت full HD
        مدل تلویزیون: lg 32le5500

        • اونی که فیلم رو از فلش نمیخونه مربوط به فرمتش میشه که با تبدیل اون فایل به فرمت پشتیبانی شده تلویزیونتون مشکل حل میشه اما اگر با لپ تاپ هم میزنه سیگنال موجود نیست مشکل از تلویزیون هست و باید بردش عوض بشه یا اینکه از روش سوم که توضیح دادم برای اتصال PS4 یا لپ تاپ استفاده بشه.

  3. با عرض سلام وتشکر فراوان از مهندس حمیدرضا بابت راهنمایی های مطلوبشون…مشکل من اینه که تلویزیون با یه لب تاب با hdmi وصل میشه ولی دستگاه دیگه وصل نمیشه…ممنون میشم رانماییم کنید

  4. مثلا لب تاپ یا ps3

  5. سلام خسته نباشید من ۲ تا تلویزیون سونی دارم که هرو دوشون hdmi دارن میخواستم ایکس باکس وان اس رو به قدیمیه بزنم ولی نمیخونه و میگه سیگنال پشتیبانی نمیشود ولی برای جدیده با همون کابل و دستگاه میخونه چیکار کنم تا روی قدیمیه بخونه؟ آیا مشکل از تلویزیون هست؟

  6. سلام . مهندس لطفا با من تماس بگیر . کار فوری دارم . هر هزینه ای هم باشه برای جواب سوالم پرداخت میکنم

  7. سلام من ماهواره را با کابل hdmiبه تلویزیون وصل میکنم ولی صدا قطع و وصل میشه اشکال از کجاست ترو خدا راهنمایی کنید؟؟

  8. سلام آقا حمیدرضا
    دستگاه ps4 بنده به تلویزیون led سامسونگ وصل میشد و مشکلی هم نبود تا اینکه چند روز پیش یهو تصویر آن قطع و فقط صدای ابتدایی آن پخش میشود البته دستگاه رسیور بنده با تلویزیون مشکلی ندارد و هم صدا و هم تصویر پخش می شود و دستگاه ps4 هم بر روی تلویزیون دیگر امتحان کردم و روشن میشود و صدا و تصویر دارد و مشکلی ندارد . میخوام بدونم برای اینکه مشکل تصویر ps4 بر روی تلویزیون خودم برطرف شود چکار باید کنم ؟
    سپاس از زحمات شما

  9. سلام از راهنمایی بسیار خوبتون
    ال سی دی ما دوتا پورت اچ دی ام آی داره که یکی همیشه به رسیور وصل بود و تا دیشب خوب جواب میداد
    دیشب که لپ تابو به پورت دیگه اچ دی ام آی وصل کردم تصویر نداشت وقتی اچ دی ام آی دیگه که وصل به رسیور بود رو هم چک کردم دیگه تصویر نداشت و فقط صدا داشت
    دیشب تا صبح هم خاموش بود الان هم که چک کردم هممون جوریه با دوتا کابل اچ دی ام آی دیگه و یه رسیوره دیگه هم چک کردم بازم فقط صدا داره و تصویر نداره ، مشکل از کجا میتونه باشه؟

  10. با شلام و خسته نباشید.
    من یک تلویزیون الجی دارم که کلا تمام ورودی هاش با انجام دادن تنظیمات کارخانه از کار افتاده و فقط گزینه انتن و یو اس بی وصله چطور ماهواره وصل کنم بهش.
    ممنون از راهنمایی شما

    • سلام می تونید از یک کابل آنالوگ Composite که توی روش سوم توضیح دادم استفاده کنید. اگر اون ورودی تلویزیون هم از کار افتاده یک تبدیلِ Composite به آنتن براش بگیرید که هزینه ی چندانی هم نداره ولی انتظار کیفیت خیلی بالا نباید داشته باشید. اگر خواستید تبدیل رو می تونیم براتون تهیه کنیم.
      موفق باشید.

  11. سلام . تلویزیون سونی من به گیرنده دیجیتال با HDMI وصل میشه و راحت صدا و تصویر رو دارم اما به Xbox 360 و لپ تاپم وصل نمیشه. درصورتی که قبلا اصن مشکلی برای اتصال به جفتشون نداشتم. مشکل از کجاست؟؟ ممنون

  12. سلام من میخوام تاوزیونمو ب کامیوتر وصل کنم کابلا رو همه رو وصل کردم اما گزینه HDMI در تلوزیون فعال نمیشه رو چ کلمه ای باید فعال بشه لطفا بهم بگید ممنون؟؟

  13. سلام مهندس خسته نباشی.مشکل من با hdmi تازه شروع شده اول لب تاب وصل میکردم‌ به تلوزیون و هیچ مشکلی نداشتم ۲ روزه خود بخود تصویر رفت هیچ اتفاقی هم نیافتاده .جالب اینجاست وقتی لب تاب و خاموش روشن میکنم به فاصله ۱۰ ثانیه تصویر دارم تو تلوزیون بعد میزنه سیگنال موجود نیست یهو تصویر میره

    • سلام، سلامت باشید. یک لپ تاپ یا دستگاه دستگاه دیگه به تلویزیون وصل کنید ببینید همونجوری میشه یا نه. لپ تاپ رو هم با یک تلویزیون دیگه امتحان کنید.

  14. سلام حمید جان
    اول ازت تشکر میکنم…
    یِ تلویزیون اِل‌سی‌دیِ اِکس‌ویژنِ ۳۲ اینچ دارم کِ چند روز پیش نصابِ ماهواره اومد ریسیورُ آپدیت کُنِ… بعد کِ آپدیت شُد، تصویر از HDMI قطع شُدُ رفت! فِلشِ پسرِ هم داغ شُدِبود… خلاصه، با کابلِ AV تصویر برگشت… ولی با کابل HDMI خطایِ OUT OF RANGE میزد…
    ریسیورُ باز کردم… دیدم چیپِ تصویر، بُرد رو قهوه‌یی کردِ…
    چند روز گذشت… تصمیم گرفتم با گیرندِ دیجیتال امتحان کنم… بازم رو HDMI همون خطا رُ میزد…
    گفتم از تلویزیونِ…
    مطلبِتُ کِ خوندم… تلویزیونُ از پاور خاموش کردم…
    نیم ساعت… تمامِ پینآیِ پُرتِ HDMI رُ چِک کردم…
    هیچ ایرادی نداشت… تلویزیونُ زدم بِ برق، با گیرندِ دیجیتال، با HDMI وصل شدم. تصویر اومد… اِچ‌دیِ اِچ‌دی!!!

    گفتم شاید کسی این مشکلُ داشتِ باشِ…
    کامل توضیح دادم…
    ببخشید…
    دَمِت گرم

    • سلام. خیلی خوشحالم که مشکلتون حل شده و ممنون از توضیحات کامل. چون برای خودم هم جالب بود. بعیده که یک آپدیت نرم افزاری بتونه همچین بلایی سر دستگاه بیاره. تنها شانسی که آوردید به نظر می رسه به تلویزیون آسیبی نرسیده. البته خیلی هم خوشحال نباشید چون ممکنه مشکل تلویزیون دوباره برگرده. یه مدت از HDMI تلویزیون استفاده کنید اگر مشکل بر نگشت که خوشبختانه آسیبی نرسیده و امیدوارم همینطور هم باشه.
      موفق باشی.

  15. سلام مشکل تلویزیون من با روش اول حل شد. با سپاس از راهنمایی ارزنده شما

  16. سلام من قبلا کیس رو با کابل زده بود به ال ای دی هیچ مشکلی هم نداشتش ، از وقتی پی اس ۴ رو زدم به ورودی دوم اچ دی ام آی تصویر پی اس ۴ بعضی وقتا قطعو وصل میشه بعد تصویر کیس هم دیر میاد اولاش می‌زنم سیگنال موجود نیست
    لطفا راهنمایی کنید

    • سلام نمیشه به طور قطع مشکلتون رو حدس زد اول این که سعی کنید کابل HDMI مرغوب و نویز گیر دار استفاده کنید دوم در تلویزیون های سونی این روش رو امتحان کنید » تمام کابل ها رو جدا کنید و تلویزیون رو از برق به مدت یک ربع بکشید بعد تلویزیون رو روشن کنید. این که می گید تصویر دیر میاد هم ممکنه عادی باشه.

  17. سلام حمید رضا جان،خسته نباشید
    دکمه inputکه میزنم گزینه hdmi رو نشون نمیده،پاک شده تلوزیون رسیت کردم درست نشد،دیگه چه کاری باید انجام بدم که بیاد

    • علیک سلام صدیق جان، سلامت باشید.
      از منو ها و تنظیمات تلویزیون پورت HDMI رو انتخاب کنید. اگر غیر فعال هست به یک پورت دیگه وصل کنید و از سلامت کابلتون مطمئن بشید.

      • اصلا تو منو پورت hdmi دیگه نشون نمیده،فقط TV,AV,component نشون میده،پورت hdmi نیست چیکار باید بکنم

        • روش اول که بالا توضیح دادم رو انجام بدید. با دستگاه های دیگه مثل لپ تاپ هم امتحان کنید. اگر باز هم نشد بورد تلویزیون مشکل پیدا کرده.

  18. سلام Hdmi یک تلویزیون سامسنگ 60 اینچ من قطع شده و وقتی که ریسیور به ان وصل می کنم جواب نمیده ولی Hdmi دو مشکلی نداره به نظر شما مشکل از کجاست ممنون

    • سلام بررسی کنید احتمالا پورت ورودی HDMI تلویزیون شما یا خراب شده و یا کثیف هست. این احتمال هم هست که اتصال اون تعداد پایه ی آی سی مربوط به HDMI یک تلویزیون قطع شده باشد و یا اصلا آی سی معیوب باشد. اگر دستگاه هنوز گارانتی دارد با شرکت تماس بگیرید.

  19. سلام
    اقا دلیل اینکه led با کابل hdmi تصویر میده و صدا نداره ، برای چی میتونه باشه
    کابل و دستگام سالمه تمام تنظیماتم چت کردم، چه تنظیمات سیستم چه tv
    کابل های متفاوت و تلویزیون های دیگه رو امتحان کردم.
    فقط این اینجوریه

    • سلام. تلویزیون رو به لپ تاپ یا کامپیوتر متصل کنید و خروجی صدای لپ تاپ رو بر روی تلویزیون قرار بدید و تست کنید که آیا صدا دریافت می کند یا خیر. در سیستم عامل ویندوز، اگر خروجی صدا روی تلویزیون باشد نام تلویزیون در قسمت تنظیمات صدا نمایش داده می شود. اگر باز هم صدا دریافت نمیشود ممکن است مشکل سخت افزاری باشد.

  20. سلام مهندس خسته نباشید تلویزیون‌ما سونی هستش متاسفانه یهو همه پورتهاش خراب شد.زنگ زدم‌نماسیندگیش گفت ۷۰۰ تومن هزینشه حالا اون‌کابل مبدل رو که‌گفتید واقعا کیفیتش در حد همونه؟

    • سلام سلامت باشید.
      در تلویزیون های سونی قبل از هر چیز روش اول رو امتحان کنید.

      دوم اینکه کیفیت مبدل دقیقاً با HDMI برابر هست اما باید برای دریافت صدا از یک اسپیکر کامپیوتر یا ضبط استفاده کنید و حتماً قبل از خرید مبدل مطمئن بشید که تلویزیونتون دارای پورت DSUB یا RGB که در تصویر هم اومده هست یا نه. (البته گاهی با از کار افتادن HDMI، پورت DSUB هم از کار می افته که با اتصال یک لپ تاپ می تونید از سلامت این پورت مطمئن بشید.)

  21. سلام خسته نباشید، من مشکلی دارم که تا حالا جوابی براش ندادین مشکل من اینکه من تصویر از لبتابم با رزولوشن 1366*768 میگیرم ولی از ps4 با رزولوشن 1080 نمی گیرم.این اتفاق ناگهانی افتاد والا از قطع شدن لحظه ای وسط بازی شروع شد بعد الان من در اصل تصویر دارم ولی تعداد قطع و وصل ها زیاد شده واسه همین یه حاله روشنی مشکی میاد و می ره مدل دقیق تلویزیونم اینهSamsung 32m4850

  22. سلام مرسی بابت مطالب خوبتون
    من کابل hdmiرو نصب میکنم به لپ تاپ ولی روی لپتاپ ایکون اتصال کابل نمیاد در واقع انگار نه انگار در صورتی که قبلا وصل میشد میخواستم بدونم مشکل از لپ تاپ هست یا تلویزیون ممنون

  23. سلام،تلویزیون lg دارم
    هیچ ورودی،بجز انتن رو نمیشناسهو فقط انتن رو میشناسه
    ممنون میشم راهنمایی بفرماید،مهندس عزیز

    • سلام این مشکل در سراسر دنیا برای برند LG شایع هست. تنها راهکار تعویض برد اصلی تلویزیون هست و تعمیر برد فقط تلف کردن هزینه هست چون نهایت یک سالِ بعد مشکلات بر می گردند.

      • سلام با عرض ادب و احترام اقای حمید رضا من یه تلویزیون lg 7600 دارم متاسفانه تمام hdmi هاش از کار افتاده و غیر این هیچ مشکلی نداره ایا میشه من خودم تعمیرش کنم اگه میشه راهنماییم کنید چون هزینه هاش اینجا خیلی زیاده و من واقعا تو روی پدرم نمیتونم نگاه کنم

  24. ممنون مهندس، با تعویض کابل hdmi مشکل بر طرف شد. سپاس فراوان… 🙂

  25. سلام خسته نباشید من لبتابم به تلویزیون وصل بود داشتم باهاش کار میکردم هر دو تا اسکرین هم تصویر داشت مجبور شدم تو همین حالت ریست کنم دستگاهو . وقتی ریست شد دیگه رو تلویزیون نمایش داده نمیشه و ویندوز و کلید p رو هم که میزنم تغییر نمیکنه ممکنه منو راهنمایی کنید ؟

  26. سلام من یک رسیور دارم که با av به تلویزیون وصل میشه ولی وقتی با کابل hdmi میزنم وصل نمیشه حتی رسیور رو اپگرید کردم اما هیچ تغییری نمیکنه ممکنه مشکل از کجا باشه؟

  27. در ضمن روی تلویزیونهای دیگه هم امتحان کردم همینطور بود

    • سلام
      ممکن هست که آی سی تصویر دیجیتالش مشکل پیدا کرده باشه. به هر حال فکر نمی کنم کاری از دستتون بر بیاد. تعمیرات این ها هم معمولا راهکار موقتی هست و دوباره عیبشون بر می گرده.

  28. سلام ما یه led خمیده اسمارت سامسونگ داریم
    وقتی رو av یا حالت انتن هیچ مشکلی نداره اما وقتی رسیورو با کابل hdmi بهش وصل میکنیم
    با قطع و وصل کردن هر کلید برقی (برا خاموش روشن کردن بامپ ها ) تو خونمون تصویر و صدا برا یکی دو ثانیه قطع میشه و بعدش میاد . یکی دو تا کابل hdmi دیگه هم خریدیم فرقی نداشت باید چیکار کنیم ؟

    • سلام اگر در زمان روشن کردن لامپ های مهتابی این اتفاق می افته باید بگم که طبیعی هست چون در زمان روشن شدن لامپ، ولتاژ کمی افت می کنه و خب تلویزیون هم روی این تغییرات ولتاژ حساس هست. از یک محافظ مرغوب هم اگر استفاده کنید فکر می کنم مشکل به کل حل بشه.

      • محافظ درجه یک هم داریم هیچ تاثیری نداره .
        تازه عجیبه مثلا یه پورت hdmi کار نمیکنه تا وقتی ک کابل av وصل نشه
        احتمالش هست بورد دستگاه خراب شده باشه؟

        • اما خب هرچی هست با قطع و وصل برق در همه جای خونه تصویر میپره

          • یک نوع دستگاه های دیگری هست به نام Power Conditioner یا Voltage Regulator از اون ها هم می تونید بعد از کنتور استفاده کنید. افت ولتاژ برق برای هر منطقه ای فرق داره و بستگی به اون ترانس محله یا سیم کشی و خیلی چیز های دیگه داره اما با این دستگاه ها میشه تا حدودی اثرشون رو کم کرد.

            در مورد از کار افتادن پورت HDMI بله احتمال خیلی زیاد هست که خرابی برد باشه ولی اینکه به دلیل نوسانات برق هست یا نه رو نمیتونم تایید یا رد کنم.

  29. سلام وقتتون بخیر تلوزیون سامسونگ دارم دو هفته ای هست که هروقت کابل hdmi بهش وصل میکنن شروع میکنه به خاموش روشن شدن چجوری این مشکلو حل کنم ؟

    • اگر مشکل پرش تصویر دارید کابل دیگه ای یا وسیله ی دیگه ای مثل لپ تاپ، پلی استیشن و … رو امتحان کنید. اگر خود تلویزیون خاموش و روشن می شود احتمال خرابی برد هست.

  30. سلام
    تلوزیون ما رسیور رو نمیشناسه روش شماروهم قبلش خودم چند بار امتحان کردم یه مدت درس شد باز قط شد نمیدونم دیگه چیکار کنم

    • سلام الان برای همیشه قطع شده یا دوباره با انجام دادن اون کاری که گفتم درست میشه؟

      • خیلی باید کابل جدا بمونه تا درس بشه . ازو اون کابل سه رنگا خریدیم ولی کیفیتش خیلی پایینه

        • اگر با دستگاه های دیگه مثل لپ تاپ مشکلی نداره مشکل از ریسیور می تونه باشه اما اگر با دستگاه های دیگه هم مشکل داره اشکال از خود تلویزیون هست که در این صورت راه تبدیل مبدل دیجیتال به آنالوگ که بالا گفتم بهترین راهه البته اگر تلویزیون ورودی آنالوگ داشته باشه.

  31. با سلام یک دستگاه TV LG مدل 42LED 5600 ورودی ها HDMi و AV کار نمیکند روی AV صدا دارد لطف بفرمایید عیب را

    • سلام این مشکل توی این سری خیلی شایع هست به احتمال خیلی زیاد برد دستگاه مشکل دارد. برای تعویض آن باید هزینه ای در حدود 400 تا نهایتاً 600 هزار تومان متقبّل شوید. (تعویض برد را خودتان در خانه با داشتن یک پیچ گشتی می توانید انجام دهید.) به فکر تعمیر آن نباشید و گول تعمیر کاران را نخورید که هر نوع تعمیری موقتی است و نهایتاً بعد از یک سال دوباره مشکل بر می گردد. تنها راه شما تعویض برد و از آن بهتر خرید تلویزیون جدید است.

  32. سلام
    چند روز پیش ویندوز لپ تاپ خودم عوض کردم ویندوز ۷ نصب کردم تا قبل از اینکه ویندوز تعویض کنم با کابل hdmi راحت به تلوزیون متصل میشد اما الان وصل نمیشه ‌تمام درایور ها نصب کردم بعد ویندوز +p که میزنم هیچی نمیاد ولی بقیه مثل ویندوز +e کار میکنه
    بنظرتون مشکل از کجاست؟??

  33. سلام من چند روزه که ایکس باکس 360خریداری کردم و همراهش یه کابل HDMI هم خریدم که به قول خود فروشنده مشکلی پیش نیاد اما وسط بازی تصویر فریز (برفکی ولی حرکتی نمیکنه) میشه و روی چند تا تلویزیون هم تست کردم اما همش همین مشکلو داشتن ، میخواستم ببینم مشکل از چیه ایا باید دستگاهو عوض کنم یا مشکل از کابله یا تلویزیون

  34. سلام محمد رضا جان من یع ps4دارم وقتی میزنمش به تلوزیون روشن هم که باشه میگه سیگنال موجود نیس ولی ps4کاملا روشن حستش لطف میکنید سریع جواب بدید ممنون میشم

  35. تلوزیونم هم سامسونگ هستش بعضی مواقع اینجوری میشه

  36. سلام ، من كابلي را خريدم كه يك سر آن پورت HDMI و سر ديگرش RGB را كه شما معرفي كردي است براي پليستيشن 3 استفاده كردم كار نكرد دوباره نشان ميده كه mode not supported
    تلويزيون من سامسونگه.
    در يك تلويزيون سامسونگ ديگه كار ميده همين پليستيشن با كابل HDMI نياز به RGB نيست اما در اين تلويزيونم كار نميكنه حتي كابل HDMI to RGB را هم امتحان كردم نشد

    • سلام
      با این که من ps3 رو تا به حال بهش دست هم نزدم اما چیزی که در اینترنت خوندم اینه: دکمه ی روشن و خاموش رو نگه دارید (وقتی که خاموشه) تا صدای دو بوق بشنوید. حالا تنظیمات خروجی تصویر باید ریست شده باشه. ببینید مشکل حل شد یا خیر.

  37. كابل ديگر HDMI را هم امتحان كردم اما مشكل حل نشد البته از طريق روش دوم كار ميكنه روش Av با سر ديگر آن كه سرخ ، زرد و سفيد است اما متاسفانه كيفيت تصوير پائينه

  38. سلام
    من یک ps4 دارم که با hdmi به تلوزیون 42 الجی led (تقریبا قدیمی) وصل کردم.قبلا با یک کابل اچ دی ام آی وصل بود و گاهی وقتا صفحه میپرید ولی خب با یکم دستکاریه کابل درست میشد.اما کابلم خراب شد و یک کابل اچ دی ام آی دیگه خریدم.از اونموقع دیگه کنسولم به تلوزیون وصل نمیشه و مینویسه “سیگنال موجود نیست” گاهی وقتا در حد چند ثاینه مینویسه “فرمت نا معتبر”.کنسولم رو به تلوزیون دیگه وصل کردم و درست بود و با همون کابل دستگاه دیجیتال رو به تلوزیون وصل کردم و بدون هیچ مشکلی نشون میداد.وقتی کنسولم روشنه و آداپتور رو میکشم و دوباره وصل میکنم و دستگاه رو روشن میکنم، رو تلکزیون میاد و مینویسه cheking system storage status,after the chek compeleted the ps4 wil be aoutomaticly restart، بعد ریستارت میشه و بازم مثه قبل نشون نمیده
    ممنون میشم اگه راهنماییم کنید

  39. سلام خسته نباشيد
    تلويزيون ما به ست تا باكس مكسيدر وصله و خوبم كار ميكرد
    يه ساعت خاموش بود حالا كه روشن كردم رو مانيتور پيام خارج از محدوده ميزنه
    كابل HDMI رو به لب تاپ و ايكس باكس وصل كردم با هردو كار ميكنه
    و تصوير مياره فقط رو گيرنده نمياره دليل اين پيام چيه لطفا؟
    گيرنده هم كانالاش عوض ميشه ولي خوب هيچ تصويري نمياد
    فقط خارج از محدوده ميزنه

  40. با سلام و خسته نباشید
    تلویزیون LED سونی وقتی کابل HDMI رو وصل میکنم به رس ی و ر پرش تصویر دارم (موقع تنظیم د ی ش این اتفاق افتاده) ولی با سیم رابطهای آنالوگ تصویر نمیپره و درسته. کابل HDMI کنار کابل برق پشت تلویزیون هم بوده.مشکل کجاست؟ ممنون از پاسختون

    • سلام اگر منظور از پرش همون قطع و وصل و سیاه شدن تصویره که احتمال خیلی زیاد مشکل برد تلویزیون هست. تا جایی که میشه ازش کار بکشید متأسّفانه این تلویزیون های جدید خیلی خرابی دارن. هیچوقت یادم نمیره تلویزیون های قدیمی CRT سونی مثل تراکتور کار می کردند و هنوزم سالمن.

  41. منظورتون این هست که مدام روشن باشه؟ یعنی ریست تو فکتوری لازم نداره؟ کابل HDMI هم عوض کردم ولی بازم تصویر قطع و وصل میشه.ولی اگر مشکل از برد تلوزیون بود با سیمهای آنالوگ که ر س ی و ر رو وصل کردم قطعی تصویر ندارم فقط کانالهای HD رو مثل SD نشون میده.

    • آره دیگه مشکل به احتمال خیلی زیاد همون برد تلویزیونه آی سیش مشکل پیدا کرده تلویزیون هایی که اینجورین الان خیلی خیلی زیاد شده یه سر به تعمیرکار بزنید متوجه می شید همشونم از HDMI مشکل پیدا کردن و پورتای آنالوگشونم سالمه.
      تعمیری هم در کار نیست و همش موقته و دوباره عیبشون بر می گرده.

  42. سلام
    من دیروز با کابل HDMI رسیور به تلویزیون وصل کردم تا الان تصویر داشتم اما یهو قطع شد. کابل رو تعویض کردم بازم جواب نداد.قبلا همیشه لب تاب رو با HDMI به تلویزیون وصل میکرم اما الان اونم تصویر نمیده . ممنون میشم راهنمایی کنید

    • سلام روش اول رو انجام بدید اگر حل نشد مشکل از برد اصلی تلویزیون هست. با روش سوم که توضیح دادم تا عمر داره ازش کار بکشین چون معمولاً تعویض برد به صرفه نیست. تعمیر هم همونطور که گفتم درمان موقته.

  43. سلام مهندس من کابلو میزنم ب دستگاه دیجیتال اون صفحه اول که مارکو ایناس میاد موقع روشن کردن بعد دیگه نمیاد هیچی

  44. نه صفحه سیاه میمونه تلویزین سونی هستش

  45. سلام من یه ال ای دی سامسونگ دارم ک
    وقتی رسیورمو با کابل hdmi بهش وصل میکنم هر چن دقیقه ای یبار تصویر سیاه و صدا قط میشه برا چن ثانیه . با خاموش روشن کردن لامپا هم این اتفاق میوفته. کابلو چن بار عوض کردم تاثیری نداشت نکته عجیب اینه ک لپتاپو بهش وصل میکنم همچین اتفاقی اصلا نمیوفته .گفتم شاید مشکل از رسیوره یه رسیور دیگه هم پیدا کردم اونم همین مشکلو داشت جریان چیه بنظرت؟

    • این که با روشن کردن چراغ ها تصویر پرش داره که طبیعیه اما قطع و وصل شدن تصویر با اچ دی ام آی یعنی تلویزیون مشکل داره احتمالاً یکی دو سال دیگه هم HDMI هاش از کار میفتن. (چندین مورد مثل مال شما دیدم که دارم میگم) البته یه چک هم بکنید که کابل HDMI خیلی بلند نباشه که باعث افت ولتاژ بشه.

  46. سلام
    بنده تا به امروز دستگاه ps3 مدل اسلیم به مانیتورم(ایکس ویژن xl2220alh) از طریق کابل hdmi وصل میکردم مشکلی هم نداشتم و خروجی مانیتور هم fhd هست ولی امروز موقعی داشتم بازی میکردم برق رفت و بعد آمدن برق وقتی دستگاه روشن میکنم صفحه مانیتور روشن و سیاه میمونه و هیچ تصویری نمیده و با 3 کابل hdmi امتحان کردم در ضمن همین مانیتور با همین کابلها و قتی به کامیپوتر یا لبتاب وصل از پورت hdmi هیچ مشکلی نداره ومثل قبل تصویر میده و دستگاه ps3 رو هم وقتی به تلویزیون وصل میکنم با hdmi به خوبی گذشته کار میکنه لطفا بگید مشکل چیه خیلی رو اعصاب از تعمیر کار تلویزون پرسیدم نفهمید ضمنا تنظیمات تصویر ps3 رو تلوزیون هر مدلی که می شد تغییر دادم بازم تو مانیتور تصویر نمیاد هیچ پیغامی هم نمیده روشی هم که دست میزاریم رو دکمه پاور ps3 تا 2 تا بوقی بده اونم جواب نداد بد جور گیرم کمک کنید

    • سلام یه مدت مانیتور رو از برق در بیار و به حال خودش رها کن. کابل ها رو هم جدا کن. بعد یکی دو ساعت دوباره امتحان کن احتمال زیاد باید کار کنه.

      • سلام مهندس
        این کارم کردم هیچ تاثیری نداشت یعنی نزدیک 20 ساعت همه کابلها رو کشیدم میگم ممکن موقع قطع برق پورت hdmi دستگاه ps3 یا مانیتور مشکل پیدا کرده باعث میشه جریان برق اضافه یا کم به مانیتور برسه اخه چون مانیتور با یه آداپتور 12v میکنه ولی رو تلویزون که با برق مستقیم کار میکنه هیچ مشکلی ندارم و مانیتور هم که به غیر ps3 با لبتاب یاpc بدون هیچ مشکلی تصویر میده لطفا اگه راهی هست راهنمایی کنید از هر تعمییر کاری هم می پرسم نمیدونه مشکل چیه خلاصه بدجور تو مشکل گیرم

  47. امتحان کردم جواب نداد

    • یه کنسول دیگه یا رسیــــور یا دی وی دی پلیری چیزی رو بهش وصل کن اگر با اون ها هم جواب نداد مشکل Handshake داره و ممکنه سخت افزاری هم آسیب دیده باشه.

  48. امتحان کردم فرقی نکرد فقط وقتی دستگاه دیجیتال رزرویشین رو عوض کردم تصویر اومد ولی صدا نداشت الان ps4 رو چجور وصل کنم واسه اون رزولیشن رو عوض کردم فرقی نکرد

  49. ضمنا مانیتور پیغام no signal هم نداره یعنی نشون میده که از پورت hdmi چیزی وصل ولی تصور و صدا نیست و خود ps3 هم کار میکنه هیچ بوقی یا خطایی نداره

    • گفتم احتمال خیلی زیاد مشکل Handshake پیدا کرده مانیتور. یعنی با دستگاه هایی که Handshake نیاز ندارن کار می کنه اما با کنسول ها و پلیر ها نه. مشکل آقایی به نام سجاد هم که کامنت گذاشته به احتمال زیاد همینه. این نوسانات برق برای دستگاه هایی که مدار حفاظت درست و حسابی ندارن همیشه مشکل سازه. ضمناً برد اصلی تلویزیون هم با همون ولتاژ 12 ولت کار می کنه اما برد تغذیه داخلشه و مثل آداپتورش دیده نمیشه. خلاصه این که شما هم با کنسول های دیگه تست کن اگر با اون ها هم مانیتور کار نمیکنه اما با کامپیوتر مثلا کار می کنه و یا صدا نداره کاری نمیشه براش کرد.

  50. سلام تلویزیون من سونی w800b هستش سینما خانگی رو نمیاره اولش یه لحظه میاد بعد صفحه سیاه میشه کابل hdmi رو تست کردم سالمه مشکل از کجاس به نظر شما ؟ ممنون میشم راهنمایی کنین

  51. سلام داش حمید من یه مشکلی داشتم tv ما مدل sony بعد جدیدا وقتی با ps4 بازی میکنم لرزش توی تصویر هست مثلا حرکت میکنی واسایلا میلرزن بعد حرکت میکنی یه رنگ سفید تند تند بالا پایین میره کابل hd عوض کردم درست نشد مشکل از ps4یا tv

  52. داش حمید این لینکی که دادی رفتم دیدم نه اونطور نمیشه ببین مشکلش اینه تو یه بازی یه نرده میبینی رنگش سفیده بعد وقتی حرکت میکنی اونم تند تند رنگش بالا پایین میره بعد وایمیستی اونم وای میسته بعد دیگه برای رنگ های دیگه این مشکل نیست مثل مشکی نمیدونم مشکل از tv یه ps4

  53. توی همه بازس ها این مشکل هست داش حمید

  54. منظورم بازی بود

  55. سلام خسته نباشید
    امروز بک لایت ال ای دی سامسونگم رو عوض کردم(نمایندگی)
    ولی وقتی ps4 رو وصل میکنم صفحه سیاهه و چیزی نشون نمیده
    ریسیور رو با hdmi وصل میکنم نشون میده
    فقط برای ps4 سیاهه
    در ضمن تمام دستگاه وکابل ها و … رو چک کردم رو tv های دیگه کار میکنه

    • سلام به قسمت تنظیمات ps4 برید و در بخش سیستم گزینه ی Enable HDCP رو غیر فعال کنید اگر درست نشد مشکل از تلویزیون هست و برد جدید لازم داره.

  56. سلام.خسته نباشید.تلوزیون lcdسامسونگ هست همیشه به طور همزمان هم ریسیور وهم دستگاه دیجیتال به فیش hdmiوصل بود ولی یه دفعه خود به خود یکیش قطع شد الان از سه تا فیش فقط یکی کار میکنه درضمن وقتی کابل رو میزنم به فیشهایی که کار نمیکنه اسم میاد ولی تصویر نمیاد نو سیگنال میزنه هم دستگاه عوض کردم هم کابل ولی برطرف نشد ممنون

    • سلام خب خیلی باز هم خوش شانس هستید که همون یکی هنوز کار می کنه. مشکل از یکی از آی سی های برد تلویزیونتون هست. اگر کلّ HDMI ها قطع شده بود می گفتم بُردش رو تعویض کنید اما هزینه ی اضافیه.

  57. سلام ببخشید من دستگاه xbox 360 خودم رو با کابلhdmi به تلوزیون وصل میکردم و استفاده میکردم ول الان بعد از چند وقت دستگاه رو که روشن میکنم دستگاه روشن میشه ولی در hdmi مینویسه بدون سیگنال رو تلوزیون دگ امتحان کردم درست بود و با کابل تصویر کنسول رو آورد

    • سلام مشخصه که تلویزیون مشکل داره. باز هم روش اول رو امتحان کنید و اگر باز هم مشکل بر طرف نشد باید برد تلویزیون عوض بشه که فکر نمیکنم صرفه داشته باشه.

  58. سلام .. من یه ایکس باکس دارم که با کابل HDMI به ال ای دی سامسونگ وصله .. وقتی باد میاد تصویر برای چند ثانیه قطع میشه دوباره میاد .‌ این در صورتیه که من با رسیور خونه این مشکلو ندارم .. کابلو عوض کردم خروجی رو هم تغییر دادم ولی وقتی باد میاد این مشکل رو دارم با ایکس باکسم .‌ این هم اضافه کنم که از محافظ استفاده میکنم .. مشکل از کجاس ممنون

    • سلام هر نوع اعوجاج و نویزی در برق خونه می تونه موجب این بشه. این محافظ ها معمولاً کار خاصی انجام نمیدن به جز چند مدل گرون قیمتشون. باید برق منطقه یا خونه تون بررسی بشه و بدون اون چیز بیشتری نمیشه گفت.

  59. با سلام

    من به یک مشکل خیلی عجیب برخوردم. ورودی hdmi تی وی(ال جی) که لپ تاپ بهش وصل میکردم کاملا سالم بود. آخرین اتصالی که انجام دادم یهو دیگه تصویر نداد، همه ی راهکارهای موجود هم امتحان کردم. انواع کابل ها رو تست کردم تنظیمات لپ تاپ رو بارها دوباره ست کردم. چند مدل لپ تاپ هم تست کردم بازم تصویر نداد. تو تمامی این اتصال ها هم لپ تاپ تی وی رو میشناسه ولی از تصویر خبری نیست. حالا چزی که خیلی برام عجیبه اینه که چند روز پیش لپ تاپم رو روی یه تی وی دیگه که سونی بود تست کردم. دقیقا ورودی که تا اون لحظه بهش رسیور وصل بود و تصویر میداد رو کشیدم و به جاش لپ تاپ رو وصل کردم، بازم تصویر نداد، وقتی اتصال رو قطع کردم و دوباره رسیور رو بهش وصل کردم اینبار دیگه تصویر رسیور هم نمایش داده نمیشد. واقغا برام عجیبه که چه اتفاقی افتاده

    • تو دنیای الکترونیک هر چیزی ممکنه. ببینید که پورت لپ تاپ سالم هست و پایه های HDMI به هم اتصالی نکردند. لپ تاپ رو دیگه با HDMI وصل نکنید اینجوری که نوشتید یک عیب سخت افزاری باید داشته باشه مثل همینی که گفتم که پایه های تغذیه و سیگنال مثلاً به هم اتصال کوتاه شدند.

  60. سلام خوبید مهندس من هم از اسپلیتر hdmi استفاده کردم و فک میکنم تلوزیونم به مشگل خورده باشه تلوزیون ال ای دی ال جی 49 هستش میخوام بدونم امکانش هست من ps4 با تبدیل hdmi به usb وصل کنم؟؟؟

  61. سلام خسته نباشید.من لپ تاپ و ب تلویزیون وصل کردم اما فقط صفحه اصلی لپ تاپ نمایش داده میشه و فیلم رو نشون نمیده. با کابل hdml اینکارو انجام دادم. با تلویزیون دیگه امتحان کردم و فیلم نشون داده میشد. میشه بگید عیب از کجاست؟؟؟

    • HDCP یک سازوکار امنیتی هست که توسط اینتل ایجاد شده تا فیلم های سینمایی کپی شده و خریداری نشده نشون داده نشوند. بعضی از تلویزیون ها و پلیر ها فقط با اون کار می کنند و اگر نباشه فیلم پخش نمیشه. یک پلیر دیگه رو امتحان کنید یا با کابل آنالوگ VGA فیلم رو روی اون TV پخش کنید.

  62. سلام آقا حمید، مشکل من: رسیور با hdmi روی تلویزیون قطع شده حتی تصویر منو توی تلویزیون نمیاد اما گیرنده تلویزیونی با hdmi میگیره با تلویزیون دیگه گرفت خسته ام کرد tv رو ریست کردم نشد آیا راه چاره ای هست؟ ممنونم

  63. تلویزیون من پاناسونیک ال ای دی هست

  64. سلام

    من مشکلم اینه که وقتی تلویزیون خاموشه و HDMI رو وصل میکنم لپتاپ تلویزیون رو میشناسه! تا وقتی که تلویزیون خاموشه حتی برند سامسونگ ر. هم میشناسه روی Display ولی به محض اینکه تلویزیون رو روشن میکنم لپتاپ ارتباط رو قطع میکنه!!!
    من درک نمیکنم چرا به تلویزیون خاموش فقط وصل میمونه و وقتی تلویزیون روشن میشه انگار که کابل رو از لپتاپ جدا کنیم همه چیز قطع میشه

  65. سلام
    من تلوزیون lg 55sj80 4k بدون گارانتی خرید کردم 4 پورت HTMI دارد که به مرور زمان هر چهار تا پرش تصویر و نویز صدا دارند. متاسفانه برد آن در بازار گیر نمی آید. به نظر شما چکار باید کرد.آیا کسی رامیشناسید بتونم برد را از آن تهیه کنم

  66. تلویزیون سامسونگ بنده همه آیکونهای پورتهایش که بالای مانیتور نشان داده میشود غیر فعال شده ، بجز تغییر محل تلویزیون هیچ کار دیگری انجام نشده ، مشکل چی میتونه باشه؟

    • سلام کابل ها رو از تلویزیون جدا کنید و مدتی از برق بکشید. اگر تغییری نکرد مشکل سخت افزاری دارد و به تعویض برد یا تعویض آی سی نیاز دارد.

  67. سلام خسته نباشید / ممنون میشم سوال بنده رو جواب بدید
    ال سی دی من بعد از اینکه کنسول ps4 را وصل کرده بعد از چند دقیقه تصویر بالا میاد بعد یهو با صدای سوت بلند تصویر قطع و وصل و رده های سبز رنگ بر روی تصویر افتاده و کلا تصویر قطع شده و کنسول ری استارت شده !!
    دلیل چیست ؟ پورت hdmi مشکل داره ؟ چون با دو کنسول و لب تاپ چک کردم همین مشکل را داشته !!!

    • سلام کنسول ها و لپ تاپ ها رو دیگه از طریق HDMI متصل نکنید. تلویزیونتون مشکل پیدا کرده با این توضیحاتی که دادید و ممکن هست به سایر دستگاه ها هم آسیب بزنه. به کمک مبدلی که در فروشگاه سایت معرفی کردم کنسول رو به صورت آنالوگ به تلویزیون متصل کنید یا برد تلویزیون رو تعویض کنید.

  68. سلام
    وقتی که ps4 را به پورت HDMI تلویزیون وصل کردم تا یک ماه کار داد و بعد از یک ماه پورت تلویزیون از کار افتاد و خراب شد
    مارک تلویزیون SONY هست
    PS4 اسلیم است
    میخوام بدونم مشکل از کجا هست
    و لازم به ذکر است که اصلا کابل HDMI را از پورت خارج نکردم

    • راه حل اول که توضیح دادم معمولا برای تلویزیون های سونی خیلی راهگشاست. اگر مشکل حل نشد راهی جز تعویض برد یا مبدلی که معرفی کردم نیست.

  69. سلام پورت یا سوکت تلوزيون ما موقع جا به جایی تلوزیون آسیب ديد یه مدت کار میکرد اما بعد از یه مدت تصویر بالا نميومد وقتی کابل HDMIرو تکون ميدادم قطع و وصل ميشد تصویر برا یه لحظه ميومد بردیم تعمیر گاه و قطعه رو وصل کرد اما تصویر بالا نمياد هم با لپتاپ امتحان کردم هم با ps4 لطفا راهنمایی کنيد

    • سلام چه قطعه ای رو براتون وصل کرد؟ اگر پورتتون آسیب دیده که خب میتونید از پورت های HDMI دیگتون استفاده کنید یا پورت رو تعمیرکار به راحتی با یه دونه جدید تعویض کنه.

  70. سلام وققتون بخیر
    یسوال داشتم. چند وقته با لپتاپ و کابل hdmi وصل میشم به تلویزیون ال ای دی . بعد مدتی شروع به قطع و وصل میکنه اابته گاهی وقتا ایمجور میشه. ورودی hdmi را عوضم میکنم فرقی نمیکنه. اما وقتی ریسیور وصل میکنم مشکلی اصلا نداره. میخوام بدونم مشکل از لبتابه یا تلویزیون؟

    • سلام این مشکل معمولاً از تلویزیون ها ناشی می شه امّا محض اطمینان لپ تاپ رو با مانیتور یا تلویزیون دیگه ای هم امتحان کنید.
      اگر مشکل از لپ تاپ نبود، متأسّفانه بعد از یک مدّت تمام پورت های HDMI تلویزیونتون قطع می شه. این که بعد از چه مدّت، به شانستون بستگی داره.

  71. ببخشید من ps3 دارم بار اول که‌ وصلش کردم به کابل HDMI به تلویزیون آورد بار دوم زدم دیگه نیورد ولی ریسیور رو میاره حالا من میخوام Ps4 بخرم میترسم دوباره این مشکل رو داشته باشه راستی کامپیوترم هم وصل کردم دو سه بار اول با HDMI اولی زدم بعد بار چهارم که‌ زدم دیگه نیمد بعد زدم رو HDMI 2 بازم دو سه بار اومد ولی بار چهارم دیگه نیمد حالا که‌ باز میزنم نمیاد چی کارکنم لطفا کمک کنید

  72. آقا رضا میشه زود تر جواب بدی من‌ دو روز بعد میخوام بخرم خواهش میکنم

  73. ممنونم مهندس

  74. آقا حمید لطفا کمک کنید تلویزیون ما یک روز روشن خاموش می شد زنگ زدیم نمایندگی سامسونگ و آن ها کسی را فرستادند و آن فرد گفت مادر بورد تلویزیون خراب شد آن را جدا کرد و بردش درستش کنند چند روز بعد آورد قطعه را وصل کرد تلویزیون درست شد اما تصویر hdmi نیامد در ایکس با‌کس وان و DVD خود تلویزیون لطفا کمک کنید در ضمن کابل hdmi درست است

    • ممکن هست بردتون رو با یک برد دیگه عوض کرده باشند که مشکل این برد جدید HDMI بوده باشه. از خودشون پیگیر بشید که برد سالم دیگه ای رو بهتون بدن.

  75. سلام
    من یه تلویزیون سامسونگ دارم که دو تا پورت hdmi داره. hdmi 1 – dvi و hdmi2. از همون روز اول فقط یکیش (hdmi2)کار میکرد. پورت شماره 1 وقتی کابل بهش وص میشه، تشخیص میده که کابل وصل شده و گزینه hdmi1 در منو فعال میشه ولی تصویر رو نمیاره و no signal میزنه. با لپ تاپ و رسیور تست کردم و از صحت کابل هم اطمینان دارم. آیا مشکل سخت افزاری هست؟ اگه از سخت افزاره، میتونید بگید از چه قطعه ای است؟

    • سلام باید از همون روز اول تلویزیون رو تحویل نمی گرفتید و با گارانتی تماس می گرفتید اگر داشت. به نظر میاد یکی از آی سی های برد مشکل دارد. تجهیزات و وسائل نداشته باشید خودتون نمی تونید تعویض کنید.

  76. سلام توروخدا میشه جوابمو بدید
    کنترل ریسیورمون کار نمیکنه حتی دکمه های رو دستگاه هم کار نمیکنه وتصویرنداره میزنه سیگنال ضعیف است،بردیم بیرون که درست کنیم گفتن بخاطر شبکه های جم است که اینطوری میشه اونارو پاک کرد،ولی اوردیم خونه باز همون مشکل بود و هیچی بالا نمیومد دوباره بردیم گفتن ریسور وکنترل کار میکنه ما دیگه نمیدونیم،اوردیم خونه کنترل کار میکنه ولی باز ماهواره بالا نمیاد،قبل اینکه ببریم بیرون درست کنن،من یه ریسیور قدیمی وصل کردم و داشتم کابال های hdmi رو وصل میکردم که یهو صدای جرغه اومد و از کابال های hdmi دود بلند شد و بک لایتش سوخت و یکی از کابال های hdmi کار نمیکنه،و اون hdmi که به dvd وصله وقتی به ریسیور میزنم ریسیور بالا نمیاد ولی به dvd میرنم کار میکنه ،شما نمیدونید مشکل از چیه؟‌‌ممکنه ک ال ان بی سووخته باشه؟‌‌اخه کسی سر در نمیاره

    • سلام
      “بردیم بیرون که درست کنیم گفتن بخاطر شبکه های جم است که اینطوری میشه”
      به احتمال خیلی زیاد تعمیر کار شوخی می کرده. 🙂
      HDMI به بک لایت تلویزیون کاری نداره تنها وظیفه اش انتقال سیگنال هست و اون سوختن بک لایت تلویزیون باید از جای دیگه ای باشه. شما اول کابل دیگه ای رو تست کنید. احتمالا HDMI ریسیورتون هم از کار افتاده و اتصال کوتاه کرده. بهتره ریسیور رو به هیچ تلویزیون یا مانیتوری دیگه از طریق HDMI وصل نکنید که به اون ها هم آسیب می رسونه. از این کابل سه رنگ ها تهیه کنید و امتحان کنید. در مورد کار نکردن کنترل و دکمه ها هم باید ریسیور خراب باشه. باز هم با تلویزیون یا مانیتور دیگه تستش کنید. صد البته سیگنال صعیف هم می تونه از تنظیم نبودن آنتن باشه.

  77. سلام وقتتون بخیر من تلوزیون هوشمند سامسونگ دارم.کا اتصلات اچ دی ام آی با ی هاب به تلوزیون وصل میشه که کابل هاب خراب شده.اسم اون کابل و میشه بفرماید ی سر تقریبا نازک و پهن داره.

  78. سلام و خسته نباشید لب تاپ و به تلویزیون با پورت hdmi وصل میکنم تصویر و صدا میاد روی جفتشون منتها ایکونها رو لب تاپ دیگه نمایش نمیده فقط روی تلویزیون ممنون اگه راهنمایی بفرمایید

  79. سلام وقت بخیر
    تلوزیون ما سامسونگه مدل UA46F8880AM، شبکه هایی که با رسیور میگیریم از دیشب صدا نداره و هر شبکه ای بعد از دو سه ثانیه تصویرش ثابت میمونه، البته قبلا هم این مشکل رو دوست که ما خروجی HDMI ش رو عوض کردیم و مشکل حل شد ولی الان با هر سه تا خروجی، مشکل برطرف نمیشه، فکر میکنید بردش سوخته و حدودا چقدر هزینه داره؟

    • سلام باید بررسی بشه اما با این توضیحات که می فرمائید احتمال خرابی برد زیاد هست اگر تلویزیون مدت زیادی هست که کار می کنه. بسته به نوع خرابی و اینکه تصمیم به تعمیر یا تعویض بگیرید قیمت متفاوت هست. برای اطلاعات بیشتر با آیدی @hamidrezapr در تلگرام تماس بگیرید.

  80. الهام شیرافکن

    سلام خسته نباشید
    مهندش ما led LG داریم که همیشه کابل HDMI1 به ماهواره وصل بود و کابل HDMI2 هم به PS4 . امروز صبح که ماهواره رو روشن کردم تصویر داشت صدا نداشت کابل رو هم تعویض کردم حل نشد
    بعد ماهواره رو به پورت HDMI2 زدم صدا اومد
    میشه لطفا بگید مشکل از کجاست و ایا امکان داره نرم افزاری باشه و راه حل چیه؟

    • برای شما هم احتمال زیاد خرابی برد هست مشکل باز هم با لپ تاپ و کابل HDMI با کیفیت تست کنید. توجّه کنید که اگر تصویر تلویزیون سالم هست ارزش تعمیر دارد امّا حتماً به دست متخصص.

  81. سلام خسته نباشید وقت بخیر من کیس کامپیوتر رو با تبدیل vga به hdmi و کابل hdmi به تلوزیون tcl وصل کردم. تصویر برام قطع و وصل میشه چند ثانیه تصویر داه باز قطع میشه باز وصل میشه . موقع وصل شدن می نویسه 1080.60hz چه مشکلی میتونه داشته باشه لطفا راهنمایی میفرمایین

    • به نظر نمی رسه مشکل جدّی باشه. با یک لپ تاپ که دارای پورت HDMI هست تست کنید ببینید این قطع و وصل شدن تصویر همچنان وجود داره. اگر هست کابلتون هم ممکنه خراب باشه. اگر با همه ی وسایل و کابل ها و رزولوشن ها همین مشکل هست احتمال داره که تلویزیون مشکل داشته باشه.

      • وقت بخیر ممنون همون کابل رو به لپ تاپ وصل میکنم وصل میشه و کاملا درسته.تست کابل و تلویزیون هر دو درست بودن.
        ****************
        همون کابل رو با سوکت به یک کیس دیگه وصل میکنم وصل نمیشه.
        ***************
        سوکت با کابل جدید رو وصل میکنم به سیستم دیگه کاملا درست وصل میشه.
        ***************
        موندم خدایی مشکل کجاست؟

  82. سلام، لطفا راهنمایی بفرمائید
    به تازگی تلوزیون سامسونگ uhd گرفتم، تصویر تلویزیون عالی و با کیفیت بالاست
    اما وقتی تصویر رو از رسیور دریافت میکنه رنگ چهره افراد و چمن خیلی زرد و فسفری نشون میده، مشکل از چیست
    رسیور مال ۶ سال پیشه اما اچ دی هست، از کابل hdmi استفاده میکنم

    • از بخش تنظیمات ریسیورتون سعی کنید تنظیمات خروجی تصویر و رنگ ها رو به حالت کارخونه برگردونید. ار چنین گزینه ای نیست عمق رنگ ها رو به صورت دستی به صورت آزمون و خطا تغییر بدید و تست کنید آیا نتیجه ی مطلوبتون دریافت می شه یا خیر.

      • سپاس از شما
        خدا خیرتان بده
        به صورت دستی تنظیم کردم درست شد
        دو تا گزینه که خیلی تاثیر داشت
        برندگی و اشباع، هر دوتاش رو کم کردم مشکل حل شد
        واقعا ممنون

  83. سلام.من تلویزیون سامسونگ ru7100 خریدم ولی هر کار میکنم به کیس وصل نمیشه…اول گفتم شاید مشکل از کابله hdmi هست رفتم دو تا کابل متفاوت گرفتم بازم نشد..بعد گفتم شاید مشکل از کارت گرافیکه آوردم با یه تلویزیون دیگه امتحان کردم ک بدون مشکلی تصویر داد پس کارت گرافیک مشکلی نداره…اینم بگم ک وقتی کامیوتر رو روشن میکنم تلویزیون pc رو شناسایی میکنه و قسمت بایوس تصویر میده ولی به ویندوز ک میرسه تصویر کامل سیاه میشه.اینم بگم تو رزولیشن های مختلف هم امتحان کردم حتی کارت گرافیک رو آپدیت کردم نشد بعد تنظیمات کارت گرفیک رو roll back کردم بازم نشد .دیگه اشکم رو داره در میاره چون کل برنامم رو به هم ریخت با کلی هزینه …ویندوزم هم 10 هستش اینم عوض میخوام بکنم به ویندوز 7 اگه نشه دیگه واقعا نمیدونم چیکار باید کنم..هرچه قدر هم تو سایتا میگردم و دستوراتشون رو انجام میدم درست نمیشه…با توجه به این که تلویزیون pc رو میشناسه و قبل ویندوز تصویر میده آیا امکان داره مشکل از خود تلوزیون باشه؟ منظورم سخت افزاریه؟

  84. سلام.من تلویزیون سامسونگ دارم که دستگاه دیجیتال ازطریق کابل HDmi به آن متصل است .الان دوروزکه وقتی دستگاه را روشن میکنم تصویر دارم ولی صداندارم.ولی باکابل سه رنگ‌که استفاده میکنم این مشکل راندارم.دستگاه رانیز ارطریق کابلhdmi به تلویزیون دیگرمتصل کردم جواب داد .حالاباید چی کارکنم .تمام مراحلی راکه گفته بودید انجام دادم جواب نگرفتم.تشکر

    • اگر از سلامت کابلتون اطمینان دارید و تلویزیون رو با لپ تاپ یا کامپیوتر هم تست می کنید همین مشکل هست، به احتمال خیلی زیاد برد تلویزیون معیوب شده.

  85. سلام خسته نباشین من از رسیور مدیا استار استفاده میکنم رو تلوزیون ال جی مدل ۴۲۰۰۰ مشکل قطعی صدا رو دارم در هنگام تعویض کانال که با یدونه کانال عوض کردن صدا برمیگرده رو تلوزیون دیگه امتحان کردم مشکل صدا نبوده و فقط این تلوزیون مشکل داره و ۴ پورتشو امتحان کردم تنظیمات اچ دی ام ای رو چک کردم و با مبدل دیجیتالم چک کردم تو باز همین مشکل قطعی صدا وجود داره خواستم ببینم راح حلش چیه و این که قبلا برده تلوزیون یک بار تعویض شده

  86. سلام
    من یک تلویزیون سونی” ۵۵ اینچ سری ۷۰۰۰ دارم
    مدل KD-55x7000E

    متاسفانه الان ۳ روزه که دو پورت از سه پورت روی تلویزیون جواب نمیده و پیغام no signal میزنه
    پورت شماره ۱ و شماره جواب نمیده
    و فقط پورت شماره ۲ کار میکنه
    روشهایی هم که توضیح داده بودیم امتحان کردیم ولی جواب نگرفتیم
    میخواستم بپرسم طبق توضیحاتتون ممکنه که مشکل در حد ic و ترانزیستور باشه یا مشکل Main Board اصلی
    ممنون میشم اگر جواب بدید چون داره خرج حسابی میندازه رو دستمون
    سوال اخر ممکنه که رعد برق همچین اسیبی به تلویزیون بزنه
    تلویزیون محافظ جریان و محافظ برق داره

    • هر دو حالت ممکنه پیش اومده باشه. تا تلویزیون باز و تست نشه به طور قطع نمیشه گفت. توصیه ام اینه که با همون یک پورت تا جایی که تلویزیون کار می کنه سر کنید. ممکن هست.

  87. سلام کنسول رو با کابل hd وصل میکنم به ال ای دی تصویرو صدا دارم ولی با رسیور ندارم در حالیکه قبلا این مشکل نبود ودرست کار میکرد فقط با فیشهای سه رنگ تصویور دارم ولی کیفیت نداره به نظرت مشکل کجاس؟

  88. سلام کنسول xbox one S رو با کابل HDMI وصل کردم به ال ای دی LG و بدون هیچ گونه مشکلی بازی کردم

    اما بعدش که ریسیور MEDIA STAR رو باکابل HDMI وصل میکنم خود تلویزیون مینویسه سیگنال موجود نیست اما ریسیور وصله و سیگنال داره.

    مشکل کجاست؟؟
    ممنون

  89. سلام پورت تو وی سامسونگ کار نمی کرد تو وی رو به تنظیمات کارخانه دراوردم و ی ساعت خاموشش کردمش خدا رو شکر درست شد ممنون از راهنماییتون🙏🙏🙏🙏

  90. با سلام علت وجود نويز برروي صدا و تصوير برخي شبكه هاي تلويزيوني پس از اتصال دستگاه dvr با استقاده از كابل hdmi چيست ؟ و آيا راه حلي دارد؟

  91. با سلام من یه تی وی سامسونگ 50 اینچ با کیفیت UHD 4K، مدل KU7970 دارم که از روزی که خرید تنها یه پورت اج دی اون کار میکنه و دو تا پورت دیگه نه لب تاب بهش و صل میشه و نه رسیور می خواستم بدونم علت چیه ؟ پس کار کرد اون دو پورت چیه و من می خوام یه سند بار با کابل اچ دی وصل کنم و به حتماباید به همین پورت وصل کنم به نظرتون چیکار کنم
    http://uupload.ir/files/kx7b_photo_2020-04-19_20-00-14.jpg
    آبا به نظرتون تی وی من مشکل داره یا همینجوریه

  92. با سلام ممنونم بابت وقتی که میزارید من جدیدا یک تی وی اولد ال جی مدل ۵۵b9 گرفتم و با hdmi. به مشکل خوردم وقتی کابلهارو وصل میکنم تلویزیون. شناسایی می‌کنه ولی رسیور را کاملا تصویر میده اما بعضی وقتها یکی از پورت‌ها صدا نداره وقتی pc را وصل میکنم بعضی وقتها بدون مشکل صدا و تصور داره و بعضی وقتها no signal میزنه واقعا اذیت می‌کنه روس اول را امتحان کردم و همینطور روش دوم را سئوالم این هستش که اگر مشکل از تی وی هستش چرا بعضی وقتها جواب میده و بعضی وقتها نه

    • اگر از سلامت و کیفیت کابل مطمئن هستید مشکل از تلویزیونه. در خیلی از موارد خرابی، تلویزیون ها به یکباره قطع نمیشن و بعد از مدتی قطع و وصل یا مشکلاتی مثل قطعی صدا و … HDMI از کار می افته.

  93. سلام من یه پی اس فور مدل فت دارم که روی تلویزیون ال سی دی میزنم تصویر نمیاد ولی با همون کابل وصلش میکنم به ال ای دی تصویر میاد,و پی اس فور اسلیم به همون ال سی دی با همون کابل وصل میکنم تصویر میادش!رزولیشن پی اس فور مدل فت رو هم رو کیفیت پایین تنظیم میکنم بازم رو ال سی دی تصویر نمیده

  94. سلام
    تلوزیون من ال جی هست.اتصال تی وی با رسیور برقرار نمیشه.هم باhdmi هم باسه فیش رنگی.ولی با آنتن مشکل نداره.

  95. سلام من یه تلویزیون ال ای دی خمیده سامسونگ دارم یه رسیور با کابل hdmi بهش وصل کردم هم تصویر دارم هم صدا بی مشکل ولی بعضی وقتا تلویزیون که خاموش می کنم بعد روشن می‌کنم میگه وضوح پشیبانی نمیشود و وضوح تو رسیور تغییر بدین باید چیکار کنم؟

  96. كنسول من ايكس باكس وان اس نميفهمم چرا وسط بازى سياه ميشه

  97. با سلام و درود
    خسته نباشید
    حدود یکسال دستگاه ایکس باکس رو به تلویزیون ال جی وصل کرده بودم و مشکلی نداشت … اما الان چند ساعته تصویر به صورت تمام صفحه نماید و کیفیت تصویر خراب شده مثلا در بازی پی اس کیفیتش ریخته بهم کامل تصویر ۱۶.۹ بد هست و تصویر گسترده دیگه وجود نداره …
    در ضمن تصویر تلویزیون بعضی نقاطش حالت روشن خاموش نقطه ای شده یه ه سه ماه هست …ممنون میشم راهنمایی کنید
    پیشاپیش از شما سپاسگزارم

  98. با سلام
    من وقتی pc رو با کابل hdmi وصل میکنم میزنه no signal هر سه تا خروجی همین مشکل رو دارن
    اما کنار خروجی hdmi خروجی usb هستش که هر سه تاشون سالمن و کار میکنن
    میخاستم بدونم مشکل از برد هستش
    یا از کابل

  99. با سلام من ال ای دی ۶۵ اینچ نانو کال مدل sm8600 دارم
    دو سه روزی هست تمام پورت های اچ دی ام ای من قطع وصل میشن ریسیور دستگاه دی وی دی و یه دستگاه دیگه بیش از ۵ مدل کابل عوض کردم و بازم نیم ساعتی کار میکنی یهوو صدا و صفحه برای یک ثانیه میره دوباره میاد میخاستم بدونم مشکل من کجاست

  100. باعرض سلام وخسته نباشید
    یه مشکل داشتم خواستم باهاتون در میان بذارم ببینم میتونید کمک کنید به من
    یه شیک سونی مدل v72دارم با یه تلویزیون ال جی هر دو رو یک هفته هست که خریداری کردم تمام آپشنهای سونی کار میکنه
    بجز دی وی دی که با کابل اچ دی وصل میشم ولی تصویر ندارم البته از شیک سونی صدا خارج میشه ولی تصویر از تی وی ندارم
    درضمن چن تا کابل اچ دی هم تعویض کردم
    باتشکر فراوان

  101. سلام خوب هستین تلویزیون ال ای دی الجی پورت یو اس بی کار میکرد فلش گوشی هرچی که نصب میکردی زود وصل میشد الان مدتی هستی وقتی گوشی به پورت یو اس بی وصل کنیم فقط شارژمیکنه ویو اس بی بالا نمیاد

  102. سلام من یک تلویزیون پاناسونیک دارم هنگام پخش فیلم های ایرانی و خارجی صدا و تصویر قطع و وصل میشه ولی از کابل فیش دار زرد سفید قرمز اینمشکل رخ نمیده ولی استفاده از کابل اچ دی این مشکل پیش میاد از پرتهای دو سه هم استفاده کردم حل نشد ممنونم

    • محتملترین حدسی که میشه زد همون خرابی برد هست که خیلی هم شایع شده. تعمیرکار یک حرارت بده تا مدتی مشکلتون رفع میشه اما دنبال برد براش باشید که تعویض کنید.

  103. سلام خسته نباشین من تلویزیون سونی دارم که یک ریسیور با کابل hdmi بهش وصل بعضی موقع ها خود به خود از روی تصویر میپره رو تلویزیون یعنی برنامه ماهواره داره پخش میشه یهو میاد رو تلویزیون باید دوباره ببریم روی hdmi ممنون میشم راهنمایی کنین

  104. سلام
    کابل اچ دی ام ال که از ریسیو به تلوزیون وصل بود خراب شد من یک کابل تازه گرفتم ولی وقتی وصلش کردن صفحه نمایش هر ۵ ثاتیه قطع نیشه دوباره خورش وصل میشه دیگه یه جوری شده که دیگه نمیشه هیچ برنامه ای رو دید مسکل کجایت

  105. سلام و تشکر از سایت خوبتون. من یک ال ای دی سامسونگ سری ۷ دارم. وقتی رسیور رو با کابل اچ دی وصل می کنی روشن میشه ولی وقتی چند ساعت رسیور خاموش باشه دوباره که روشن می کنی تلویزیون رسیور رو شناسایی نمی کنه و هیچی نمی یاد. وقتی کابل رو جدا می کنی و دوباره وصل می کنی، شناساییش می کنه. ضمنا وقتی از داخل تنظیمات تلویزیون تست کابل رو انجام می دم میزنه کابل مشکل داره. اینکار رو با بیش از ۱۰ کابل مختلف انجام دادم و هر بار همینطوره

  106. سلام خسته نباشید ،،من یک ال ای دی الجی گرفتیم چند سال پیش هم روی خودش رسیور داره هم دیجیتال ،،کابل Hdmi وقتی به رسیور وصل میکنم میزنه no سیگنال بعد با av جواب میده ،،با همون کابل به دستگاه دیجیتال وصل میکنم مشکلی نداره و کاملا سالمه ،،ولی همون رسیور روی یه تی وی دیگه امتحان میکنم مشکل نداره hdmi ,,نمیدونم چرا hdmi با رسیور سازگار نیست با ال ای دی ؟؟!!

  107. با سلام بنده با تبدیل dsub به hdmi به لپ تاپ وصل شدم اما تلویزون میزنه خارج از محدوده رزولوشن هم گذاشتم رو ۸۰۰×۶۰۰ باز همین ارور میده چیکار کنم؟

  108. سلام من یه دستگاه گیرنده دارم برای شبکه های تلویزیونی و یک ایکس باکس تا دیشب هر دو اچ دی ام آی کار میکرد صبح تلویزیون رو روشن کردم دیدم اچ دی ام آی گیرنده کار نمیکنه و صفحه سیاهه بعد ایکس باکس رو روشن کردم اون هم نشون نمیداد نمیدونم چی شده هر دو اچ دی ام آی رو هم چک کردم هم داخله هم سالم

  109. سید السماواتی

    سلام استاد وقت عالی متعالی من تلویزیون سامسونگ دارم مدل ua48g5850از روزیکه خریدم پورت usbبرق داره ولی فلش نمیخونه فلش گرون هم خریدم و برای اینکه از گوشی ب تلویزیون وصل بشم چکار کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.