فعال سازی حالت Driving یا رانندگی در Google Maps

حالت Driving یا رانندگی در نقشه های گوگل به حالتی گفته می شود که با فعال کردن آن می توانید از رابط کاربری بهینه تر با نوشته های درشت تر بهره مند شوید. این حالت همانطور که از نامش نیز پیداست مناسب استفاده در حین رانندگی کردن است. رابط کاربری در این حالت به حدی مناسب است که حتی افرادی با بینایی ضعیف نیز به آسانی می توانند در زمان رانندگی از نقشه ها استفاده کنند. برای اطلاع از نحوه ی فعال سازی حالت Driving یا رانندگی در Google Maps این نوشته را تا انتها بخوانید.

اما مشکل این جاست که شرکت گوگل به دلایل نامعلومی این قابلیت را برای کاربران ایرانی غیر فعال شده است و با تشخیص محل اتصال کاربران، گزینه ی حالت رانندگی یا Driving Mode از منوی کناری اپلیکیشن نقشه های گوگل حذف می گردد. راه حل این مشکل بسیار ساده است و تنها کافی است پروسه ی زیر را دنبال کنید.

مرحله ی اول

از بخش تنظیمات برنامه ها در قسمت تنظیمات اندروید نقشه های گوگل را لمس کنید و پس از آن تمامی دیتای آن را حذف کنید. به خاطر داشته باشید که با این کار نقشه های آفلاین شما نیز حذف خواهند شد و نیازمند بارگیری مجدد خواهد بود.

فعال سازی حالت Driving یا رانندگی در Google Maps

مرحله ی دوم

حال اپلیکیشن یا سرویس تغییر آی پی خود را فعال کنید. به خاطر داشته باشید که برای همیشه به هنگام استفاده از اپلیکیشن Google Maps می بایست آن را فعال سازی کنید و مکان خود را به کشور دیگری تغییر دهید. در صورت فراموش کردن انجام این کار تمامی مراحل ذکر شده در این نوشته را می بایست مجدّداً از ابتدا تکرار کنید.

فعال سازی حالت Driving یا رانندگی در Google Maps

مرحله ی سوّم

نقشه های گوگل را باز کنید و از منوی کشویی سمت چپ، Start Driving را انتخاب کنید و از به کارگیری حالت رانندگی لذّت ببرید. فعال سازی حالت Driving یا رانندگی در Google Maps به همین سادگی بود و همانطور که پیش تر هم گفتیم باید مراقب باشید اپلیکیشن را بدون فعال سازی سرویس های تغییر آی پی باز نکنید.

درباره ی حمیدرضا

حمیدرضا هستم فارغ التحصیل رشته الکترونیک. رشته ام و کامپیوترها و موبایل و اینترنت و گیمینگ گوشه ای از علائق من هستن. زنده باد مایکروسافت!

این پست هم توصیه می شود:

How to use Angular renderer2 to toggle a class or style

I needed to toggle a simple style for a <div> and it’s children, so I …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.