برنامه شارژ سریع : Fast Charging

همانطور که شاید مطلع باشید اخیراً گوشی ها و تبلت های پرچمدار و حتّی بسیاری از میان رده ها از قابلیت شارژ سریع یا Fast Charge بهره مند هستند که قادر است در مدّت زمان کوتاهی – برای مثال در 10 دقیقه – شارژ باتری دستگاه را به میزان قابل توجّهی افزایش دهد. مشکل این جاست که همه ی دستگاه ها چنین قابلیتی ندارند چرا که به کارگیری از این قابلیت مستلزم وجود تجهیزات سخت افزاری است که سازنده ی دستگاه می بایست از همان ابتدای طراحی و تولید برای دستگاه در نظر بگیرد. اما دارندگان گوشی های معمولی نیز می توانند با رعایت نکاتی ساده یا استفاده از برنامه شارژ سریع : Fast Charging سرعت شارژ شدن دستگاه خود را بالا ببرند. حتماً شما هم تجربه کرده اید که به هنگام شارژ شدن گوشی اگر از آن استفاده کنید سرعت شارژ شدن کاهش می یابد که پدیده ای طبیعی و بدیهی است. همین اتّفاق در این زمان نیز رخ می دهد که اپلیکیشن هایی که به خوبی طراحی و برنامه نویسی نشده اند در پس زمینه ی دستگاه شروع به فعالیت می کنند و موجب افزایش مصرف انرژی پردازنده ی گوشی گردیده و در نهایت سرعت شارژ پائین می آید. وظیفه ای اصلی اپلیکیشن هایی نظیر برنامه شارژ سریع : Fast Charging این است که از چنین اتّفاقی جلوگیری کرده و با توقّف فعالیت اپلیکیشن های غیر ضروری سرعت شارژ را تا حدودی بالا ببرد.

برنامه شارژ سریع : Fast Charging برنامه شارژ سریع : Fast Charging

اگرچه این افزایش سرعت چندان چشمگیر نخواهد بود و به پای گوشی های دارای قابلیت سخت افزاری شارژ سریع نمی رسد اما در بسیاری از مواقع کارآمد و مؤثّر است. از آن گذشته برنامه شارژ سریع : Fast Charging می تواند به عنوان یک نمایشگر وضعیت باتری قدرتمند استفاده شود که شرایط گوناگون باتری از قبیل دما، ولتاژ، سلامت و جریان شارژ را به صورت زنده نمایش دهد.

QRCode
دانلود

لینک گوگل پلی

نیازمند اندروید 4 یا جدید تر

درباره ی حمیدرضا

حمیدرضا هستم فارغ التحصیل رشته الکترونیک. رشته ام و کامپیوترها و موبایل و اینترنت و گیمینگ گوشه ای از علائق من هستن. زنده باد مایکروسافت!

این پست هم توصیه می شود:

انتقال دیتای بازی ها به کارت حافظه: FolderMount

انتقال دیتای بازی ها به کارت حافظه: FolderMount

اگر چه پیش از این نیز بارها به این نکته اشاره کرده ام که بازی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.