نحوه فعال سازی حالت شبانه Chrome اندروید

با چند برابر شدن کاربران گوشی ها و تبلت های اندرویدی و تبدیل شدن این دستگاه ها به دم دستی ترین وسائل برای مرور اینترنت و رفع نیاز های روزمره، رفته رفته تعداد قابلیت ها و امکانات آن ها رو به فزونی است. یکی از مشکلات عمده ی کاربران در برخی اپلیکیشن ها مشکل دید در شب است که نور آبی و سفید باعث خستگی و فشار بیش از حد به چشم ها می شود. برای رفع این مشکلات راه حل ها و اپلیکیشن های متعددی وجود دارد امّا یک راه حل که در خود مرورگر کروم وجود دارد و به سادگی قابل فعال شده است را در این نوشته با شما به اشتراک می گذاریم. در این روش، نحوه فعال سازی حالت شبانه Chrome اندروید با تغییر تنها یک مقدار امکان پذیر می شود.

در ابتدا در نوار آدرس مرورگر کروم عبارت chrome://flags را تایپ کرده و سپس در صفحه ی باز شده عبارت enable-android-night-mode را جستجو کنید. سپس از منوی کشویی گزینه ی Enabled را انتخاب کنید. حالا با انتخاب گزینه ی Relaunch Chrome تغییرات اعمال خواهند شد.

بعد از راه اندازی مجدد مرورگر با باز کردن منوی مرورگر کروم می توانید گزینه ی Dark Mode را انتخاب کنید. در صورتی که این گزینه را نیافتید جای هیچگونه نگرانی نیست. می توانید به بخش Themes یا پوسته ها رفته و از آن جااین گزینه را برگزینید.

 

نحوه فعال سازی حالت شبانه Chrome اندروید

امّا به خاطر داشته باشید که این تغییرات فقط در رابط کاربری مرورگر کروم اعمال می شوند و در صورتی که بخواهید پس زمینه ی وب سایت ها نیز تیره رنگ شوند بایستی در صفحه ی باز شده عبارت enable-android-web-contents-dark-mode را جستجو کرده و مقدار آن را بر روی Enabled قرار دهید. خواهید دید که با اجرای مجدد مرورگر کروم وب سایت ها نیز با پس زمینه ی تاریک و تیره رنگ نمایش داده خواهند شد.

نحوه فعال سازی حالت شبانه Chrome اندروید نحوه فعال سازی حالت شبانه Chrome اندروید

می دانیم که انتظار داشتید فعال سازی قابلیتی تا این حد کاربردی و مورد نیاز همه آسان تر و از طریق یک گزینه ی خاص در تنظیمات باشد اما در حال حاضر نحوه فعال سازی حالت شبانه Chrome اندروید به این صورت است. بدیهی است که در صورتی که بخواهید مرورگر خود را به حالت قبلی برگردانید کافی است تمامی موارد تغییر داده شده را به Disabled بازگردانی کنید.

درباره ی حمیدرضا

حمیدرضا هستم فارغ التحصیل رشته الکترونیک. رشته ام و کامپیوترها و موبایل و اینترنت و گیمینگ گوشه ای از علائق من هستن. زنده باد مایکروسافت!

این پست هم توصیه می شود:

دانلود گیم تایم

حل مشکل کار نکردن موس و کیبورد در The Witcher 2

سه گانه بازی Witcher از بهترین ها در نوع خود یعنی بازی های نقش آفرینی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.