حل مشکل کلیک موس

به عقیده ی من موس و کیبورد همچنان بهترین وسیله ها برای تعامل با کامپیوتر های رومیزی هستند. حتی در استفاده از لپ تاپ های دارای نمایشگر لمسی نیز برای انجام بسیاری از کار ها، به کارگیری موس و کیبورد می تواند ضروری باشد. هنوز جایگزینی برای تایپ سریع و دقیق به وسیله ی کیبورد یافته نشده است. همینطور موس ها نیز دارای دقّت بالایی برای طراحی های گرافیکی و یا انجام بازی های کامپیوتری هستند که هنوز هم می توان گفت در مواردی بی رقیب هستند. امّا از این ها گذشته موس ها نیز – مثل هر وسیله ی جانبی دیگر – کهنه و فرسوده می شوند و به مرور زمان و با توجّه به استفاده ی روزمره و طولانی مدّت از کار می افتند. امّا نگران نباشید که بسیاری از این مشکلات به آسانی قابل حل است. در این نوشته می خواهیم حل مشکل کلیک موس را ارائه دهیم تا علاوه بر صرفه جویی در هزینه هایتان از طریق تعمیر آن ها، از خرید مجدّد موس و مصرف گرایی و آسیب رساندن به محیط زیست جلوگیری کنیم.

 

مهمترین مشکلی که معمولاً برای موشواره ها پیش می آید مربوط به کلید های آن ها است. پس از مدتی این کلید ها که در داخل آن ها از فلزات انعطاف پذیر و ارتجاعی تشکیل شده، خاصیت خود را از دست می دهند. در این حالت یا از کار می افتند و یا برای مثال با هر بار فشردن آن ها چندین فرمان کلیک به کامپیوتر منتقل می شود. چنین رفتاری موجب می شود تا حتّی استفاده ی روزمره از کامپیوتر به کابوس تبدیل شود.

 

راه حل های زیادی برای حل مشکل کلیک موس وجود دارد که از آن ها می توان به تعمیر کلید ها و یا تعویض کلید ها اشاره کرد. در این نوشته از ارائه ی راه حل تعمیر کلید ها صرف نظر می کنیم. چرا که معمولاً نتیجه ی مطلوبی از آن حاصل نمی شود و در صورت دریافت نتیجه نیز مشکل پس از مدّت کوتاهی دوباره باز خواهد گشت. پس با من همراه باشید تا با هم یک موس با کلید های خراب را به آسانی تعمیر کنیم. قبل از شروع مراحل باید گفت که کلید های موس را می توانید از لینک زیر به هر تعداد با قیمت بسیار مناسب تهیه کنید.

لینک خرید کلید موس

مرحله ی اول

بدیهی است که ابتدا قاب پلاستیکی موس را باز می کنیم. توجّه کنید که بازکردن قاب بسیاری از موس ها مستلزم به کارگیری ترفند های خاصی است. در غیر این صورت ممکن است به آن آسیب وارد شود. خوشبختانه موسی که امروز تعمیر خواهیم کرد تنها با باز کردن پیچ ها و به آسانی باز شد. امّا ممکن است شما خواننده ی گرامی موسی در اختیار داشته باشید که باز کردن آن کمی مشکل باشد. بنابرین خوب فکر کنید و از تمام زوایا آن را برای یافتن خار ها و پیچ های پنهان بازرسی کنید. گاهی برخی موس ها دارای روکش پلاستیکی دیگری بر روی کلید ها هستند که پیچ ها در زیر آن پنهان شده اند و در صورت اعمال فشار اضافی بدون باز کردن پیچ ها، قطعاً باید منتظر شکستن قاب باشید.

مرحله ی دوم

پس از آن و برداشتن غلطک چرخان با برد الکترونیکی موس مواجه خواهید شد. حال می باییست کلید های خراب را به کمک هویه یا هیتر از برد خارج کنید و کلید های جدید و سالم را به جای آن ها لحیم کاری کنید. انجام این کار بسیار ساده است و تنها باید با هویه و لحیم کاری در حد ابتدایی آشنا باشید. در تصویر زیر نمونه ای از برد الکترونیک یک موس قدیمی را مشاهده می کنید. مدل های جدید نیز چندان تفاوتی با آن ندارند. در این تصویر کلید های خراب از برد جدا شده اند.

حل مشکل کلیک موس

حال کلید های خریداری شده را در قسمت معین شده ی برد لحیم کاری می کنیم. به خاطر داشته باشید که کلید ها بر عکس جا گذاری نشده باشند. با بستن قاب پلاستیکی موس می توانید موسی مثل روز اول خرید آن داشته باشید. برای مدّت ها از آن استفاده کنید و برای بار ها کلید های آن را تعویض کنید.

 

درباره ی حمیدرضا

حمیدرضا هستم فارغ التحصیل رشته الکترونیک. رشته ام و کامپیوترها و موبایل و اینترنت و گیمینگ گوشه ای از علائق من هستن. زنده باد مایکروسافت!

این پست هم توصیه می شود:

How to use Angular renderer2 to toggle a class or style

I needed to toggle a simple style for a <div> and it’s children, so I …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.