آخرین ورژن و ورژن قدیمی Opera بهترین مرورگر اندروید

آپدیت شده به ورژن 53

نسخه ویندوزی اپرا 12.17 اضافه شد.

دانلود اپرا اندروید

اگر جزء افرادی باشید که از قدیم الایام با موبایل خود در اینترنت وبگردی می کرده اید باشید حتما و حتما مرورگر Opera برای موبایل را می شناسید. این مرورگر قدرتمند که با نام Operamobile برای اندروید عرضه می شود به جرئت می توان گفت کم نظیر است. چراکه هیچ مرورگر دیگری برای موبایل به شخصه مشاهده نکردم که تا این حد از منابع سیستم به صورت بهینه استفاده کند و در عین حال باز کردن صفحات برایش بسیار ساده و سبک باشد. حال آنکه صفحه وب مورد نظر شما پر از کدهای جاوااسکریپت یا فلش یا ویدئو یا هرچیز دیگری باشد.

از آن گذشته کار کردن با آن خیلی ساده و روان ولذت بخش است اگرچه Operamobile یک مرورگر دستگاه های موبایل مثل تبلت و گوشی است اما هیچ چیزی از مرورگر کامپیوترتان کم ندارد. صحت این حرف را می توانید در سایت html5test چک کنید. درحالیکه مرورگر کامپیوتر Internet Explorer مایکروسافت تنها 320 امتیاز و مرورگر FireFox موزیلا 414 امتیاز می گیرد این مرورگر موبایل با امتیاز 499 امتیاز پیشتاز از دیگر رقباست و این به درستی نشانه ی حرفه ای بودن سازندگان و کدنویسان آن است و  همچنین نمایانگر میزان تلاش آن ها است.

دو تصویر زیر مرورگرهای Operamobile را از چپ به راست ورژن 12.1 و 53 را مشاهده می کنید.

دانلود opera اندروید و ویندوز دانلود opera اندروید و ویندوز

ناگفته نماند که این مرورگر توانایی بزرگ کردن یا همان Zoom بر روی صفحات را به طوری که نیاز به Scroll کردن نباشد را داراست که خواندن متن را بسیار راحت می کند و با قابلیت Sync می توانید Bookmark های خود را بر روی سرور های Opera ذخیره کنید تا هیچگاه آن ها را از دست ندهید. دارای قابلیت Offroad mode یا در ورژن قبلی Turbo است که باعث می شود حجم ارسالی یا دریافتی توسط دستگاه شما بسیار کمتر شود که در نتیجه ی آن هم در وقت صرفه جویی می شود هم در هزینه .

امکان ذخیره کردن صفحات به صورت فایل mhtml نیز وجود دارد که به شما کمک می کند بعد از قطع اتصال اینترنت بتوانید صفحه را به صورت آفلاین مشاهده کنید یا برای کسی با بلوتوث بفرستید.

این اپلیکیشن در دو ورژن 12.1 و 53 برای شما عزیزان قرار داده شده است. نسخه 12.1 برای عزیزانی که نسخه اندرویدشان 2.2 است و یا اینکه شکل ظاهری مرورگر قدیمی را بیشتر می پسندند و ورژن 53 که فقط بر روی اندروید 4.1 و بالاتر قابل نصب است.

نسخه ی ویندوزی قدیمی این برنامه نیز اضافه شد.
QRCode
دانلود اپرا 53 دانلود اپرا 12.1 قدیمی دانلود نسخه ویندوزی 64 بیت ورژن 12.17

 

اپرا مینی اندروید :

نسخه ی دیگری از این مرورگر محبوب با نام اپرا مینی (Opera Mini) از همان روز های ابتدایی دنیای موبایل های برنامه پذیر منتشر شد که حتی بر روی گوشی های با قابلیت اجرای برنامه های جاوا نیز قابل اجرا است. اپرا مینی به دلیل منابع محدود گوشی های کند موجود در گذشته، به یک سرور واسط نیاز داشت که صفحات را فشرده سازی کرده و برای پردازشگر های فوق ضعیف موبایلی کار را ساده تر کند. که البته همین سرور واسط سبب این می شد که کاربران برخی کشور ها بتوانند از سدّ محدودیت ها و به اصطلاح فیـــلتر عبور کنند. از آن زمان سال ها می گذرد و اگرچه که منابع گوشی های هوشمند نظیر رم، پردازشگرها و سیستم عامل ها به طرز چشم گیری بهبود یافته اند اما هنوز هم اپرا مینی برای کسانی که از کمبود سرعت یا حجم کم اشتراک اینترنت خود ناراضی هستند می تواند معجزه باشد. البته به خاطر داشته باشید که بدون سرویس های تغییر آی پی نمی توانید از OperaMini استفاده کنید و حتّی قادر به نصب اولیه ی آن هم نیستید. اما پس از یکبار نصب می توانید با استفاده از سرویس های تغییر آی پی از قابلیت فشرده سازی صفحات و در نتیجه کاهش هزینه بهره مند شوید. از قابلیت های اپرا مینی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان بلوکه کردن تمامی تبلیغات موجود در وبسایت ها
  • قابلیت فشرده سازی اطلاعات و در نتیجه بالا رفتن سرعت تبادل اطلاعات و کاهش هزینه ها
  • وجود قابلیت مطالعه در شب
  • صرفه جویی در مصرف باتری نسبت به تمامی مرورگر های دیگر
  • ارائه و پیشنهاد مطالب جالب با توجه به سابقه ی مرور کاربر
  • امکان غیر فعال کردن حالت صرفه جویی دیتا و استفاده به عنوان مرورگر عادی
  • قابلیت تغییر تم و ظاهر مرورگر

دانلود اپرا مینی دانلود اپرا مینی

به خاطر داشته باشید که با فعال نمودن حالت صرفه جویی دیتا بهتر است از وب سایت های بانکی یا سایت هایی که دارای کد های جاوا اسکریپت زیادی هستند استفاده نشود چرا که ممکن است با آن ها تداخل پیدا کند و تجربه ی مناسبی را نداشته باشید.

QRCode
دانلود

نیازمند اندروید 4 یا جدید تر

این پست هم توصیه می شود:

برنامه محدودسازی اینترنت : Block Site

برنامه محدودسازی اینترنت : Block Site

اگرچه به شخصه هیچگاه با سیاست محدود سازی و بلوکه کردن وب سایت ها موافق …

2 دیدگاه

  1. دادا دمت گرم.
    تو اندروید قدیمی من حروف به هم نمیچسبید الآن اینو رختم چسبید!!!!
    خوندن متن رو خیلی راحت کرده.
    ممنون
    دست پنجولت درد نکنه عشقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.