نحوه Crop عکس به صورت دایره در فوتوشاپ

ممکن است بسیار برایتان پیش بیاید که نیاز به برش عکس ها به صورت دایره وار داشته باشید. برای مثال در طراحی عکس ها ی پرسنلی برای وب سایت ها یا کاربری های دیگر، در صورت داشتن عکس ها به فرم دایره بسیار شکیل تر به نظر می رسند و یا حتّی ممکن است نیاز به داشتن تنها یک بُرِش دایره ای شکل از تمام عکس داشته باشید و باقی قسمت های تصویر برایتان اهمیتی نداشته باشد. در هر حال در این نوشته قصد دارم آسان ترین روش نحوه Crop عکس به صورت دایره در فوتوشاپ را برایتان شرح دهم. مطمئنّاً جهت انجام این عمل روش های گوناگونی وجود دارد امّا ساده ترین و سر راست ترین روش را معرّفی خواهم کرد که با صرف کمترین زمان و انرژی بتوانید به این هدف دستیابی پیدا کنید.

 

1- از منوی ابزار سمت چپ، ابزاری تحت عنوان Elliptical Marquee Tool را برگزینید و سپس بخش مطلوب خود را از روی عکس انتخاب کنید.

2- از منوی Select گزینه ی Inverse را انتخاب کنید تا بخش هایی به جز قسمتی که انتخاب کردید برگزیده شوند.

 

نحوه Crop عکس به صورت دایره

3- حال کافیست کلید Delete را بر روی صفحه کلید خود فشار دهید تا بخش انتخاب شده از تصویر حذف شود. پس از فشردن کلید، از پنجره ی باز شده OK را انتخاب کنید.

4- توجه کنید که حالا بخش حذف شده به رنگ پس زمینه ی انتخابی شما در خواهد آمد. در صورتی که قصد دارید هیچ رنگ پس زمینه ای در اطراف برش دایره ای تان نمایان نباشد از نوار ابزار سمت چپ ابزار Magic Eraser Tool را برگزینید و بر روی اطراف برش دایره ای تان از عکس کلیک کنید تا به صورت خودکار پس زمینه ی شفاف و بدون رنگ داشته باشید. برای درک بهتر این موضوع به دو تصویر زیر که قبل و بعد از انجام این کار را نشان می دهند توجّه کنید.

نحوه Crop عکس به صورت دایره در فوتوشاپ

 

نحوه Crop عکس به صورت دایره در فوتوشاپ

نکته ی پایانی : توجّه داشته باشید که برای اعمال تغییرات یاد شده در بخش چهارم این آموزش، ضروری است تا تصویر را با فرمت PNG ذخیره کنید. در غیر اینصورت پس زمینه ی شفاف یا Transparent نخواهید داشت. در نهایت دو تصویر زیر مقایسه ی ذخیره ی همان تصویر به دو فرمت JPG و PNG هستند. نحوه Crop عکس به صورت دایره در فوتوشاپ با این روش آسان و ساده همینجا به پایان می رسد.

نحوه Crop عکس به صورت دایره در فوتوشاپ

درباره ی حمیدرضا

حمیدرضا هستم فارغ التحصیل رشته الکترونیک. رشته ام و کامپیوترها و موبایل و اینترنت و گیمینگ گوشه ای از علائق من هستن. زنده باد مایکروسافت!

این پست هم توصیه می شود:

دانلود گیم تایم

حل مشکل کار نکردن موس و کیبورد در The Witcher 2

سه گانه بازی Witcher از بهترین ها در نوع خود یعنی بازی های نقش آفرینی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.