حل مشکل Spawning PM2 daemon with pm2_home

همان طور که می دانید Node.js به منظور اجرای زبان جاوا اسکریپت در سمت سرور طراحی شده است. توسعه دهندگان جاوا اسکریپت به کمک آن می توانند انواع وب سرویس ها و برنامه های مختلف را پیاده سازی کنند. همانطور که می دانید و بار ها هم گفته ام سیستم های نرم افزاری متن باز یا Open source سرشار از مشکلات و خطاها هستند. معمولاً در اولین قدم نصب و استفاده از این گونه ابزار ها به مشکلاتی بر خواهید خورد. امروز نیز می خواهم شیوه ی حل مشکل Spawning PM2 daemon with pm2_home را با شما در میان بگذارم تا وقت و انرژی شما نیز به مانند من برای چنین مشکل ساده ای که کمتر کسی از علّت آن در سراسر اینترنت خبر دارد، به هدر نرود.

حل مشکل Spawning PM2 daemon with pm2_home

طرح مشکل :

همانطور که ممکن است بدانید، برای اجرای دائمی و نظارت بر عملکرد برنامه های Node.js نیاز به ابزاری به نام PM2 دارید. وظیفه ی آن نمایش اطلاعات چگونگی اجرای برنامه و همانطور که گفتیم اجرای پیوسته ی آن است.مشکلی که پیش می آید این که پس از اقدام به اجرای برنامه ی خود با دستور :

pm2 start app.js

با خطای :

 Spawning PM2 daemon with pm2_home

مواجه خواهید شد.

 

حل مشکل :

حل این مشکل بسیار ساده است. مشکل از آن جا ناشی می شود که نسخه ی نصب شده ی Node.js سیستم شما کمتر از نسخه ی مورد نیاز PM2 است. امّا متأسّفانه هیچ کجا و در community برنامه نویسان Node.js به این موضوع اشاره ای نشده و همین موجب هدر رفت وقت و انرژی بسیاری از افراد شده است. تا جاییکه هنوز هم بسیاری از افراد موفّق به حل مشکل Spawning PM2 daemon with pm2_home نشده اند. از این حرف ها که بگذریم، راه حل این است که یا نسخه ی Node.js خود را به آخرین نسخه به روز رسانی کنید و یا نسخه ی قبلی PM2 را نصب کنید. برای مثال اگر نسخه ی PM2 سیستم شما 3 است کافیست با دستور :

npm uninstall pm2 -g

آن را حذف کرده و سپس با دستور :

npm install [email protected] -g

برای مثال نسخه ی 2.5 را نصب کنید. به همین سادگی مشکل شما حل خواهد شد.

درباره ی حمیدرضا

حمیدرضا هستم فارغ التحصیل رشته الکترونیک. رشته ام و کامپیوترها و موبایل و اینترنت و گیمینگ گوشه ای از علائق من هستن. زنده باد مایکروسافت!

این پست هم توصیه می شود:

How to use Angular renderer2 to toggle a class or style

I needed to toggle a simple style for a <div> and it’s children, so I …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.