حل مشکل کم شدن حجم حافظه فلش

مشکل دیگری که خیلی از کاربران با اون مواجه می شوند این هست که هنگامی که فلش درایو یو اس بی خودشون رو می خواهند استفاده کنند، حجم حافظه به چیزی حدود 9 مگابایت یا 50 مگابایت کاهش پیدا کرده و قاعدتاً قادر به استفاده از حافظه ی فلش نیستند. راه حل این مشکل بسیار ساده هست و مشکل به دلیل پارتیشن بندی نامناسب حافظه ی فلش به وجود آمده است که در ادامه راه حل مشکل کم شدن حجم حافظه فلش این مشکل را برای شما عزیزان قرار می دهیم. قبل از ادامه لازم است بگوییم که اگر احتمال می دهید که هر یک از این مراحل را اشتباه دنبال می کنید همینجا از ادامه ی این کار خودداری کنید و کار را به یک متخصص بسپارید. چرا که اشتباه در انتخاب دیسک می تواند دیگر اطلاعات مورد نیاز شما در هارد دیسک کامپیوترتان را از بین ببرد. بنابرین اگر تصمیم گرفتید حل مشکل کم شدن حجم حافظه فلش را خودتان ادامه دهید هر کدام از مراحل را دقیقاً دنبال کنید و چندین بار چک کنید که جایی مرتکب اشتباه نشوید.

  • مرحله ی اول حل مشکل :

منوی استارت را باز کرده و سپس شروع به تایپ کردن عبارت CMD کنید. حال از نتایج یافت شده، بر روی Command Prompt کلیک راست کرده و سپس Run as administrator را انتخاب کنید. حالا در پنجره ی باز شده عبارت DISKPART را تایپ کنید و کلید Enter را فشار دهید. (شماره ی 1 در تصویر )

  • مرحله ی دوم :

عبارت LIST DISK را تایپ کنید و سپس کلید Enter را فشار دهید. خواهید دید که لیست دیسک های سخت افزاری از قبیل هارد دیسک و حافظه ی فلش نمایان خواهند شد. (شماره 2 در تصویر)

  • مرحله ی سوم :

حالا می بایست تشخیص دهید که حافظه ی فلش متصل شده به دستگاهتان کدام است. این امر از طریق مقایسه ی حجم و سایز دیسک ها به سادگی امکان پذیر است. برای مثال می دانید که فلشتان 8 گیگ است پس بدیهی است که باید آن دیسکی را در مرحله ی بعد انتخاب کنید که سایز آن حدود 8 گیگابایت است. (شماره 3 در تصویر)

  • مرحله ی چهارم :

همانطور که در توضیحات گفته شد دیسک مورد نظر خود را با دستور SELECT انتخاب می کنیم. در این جا می نویسیم SELECT DISK 1 . توجه کنید که ممکن است برای شما متفاوت باشد و در صورت انتخاب اشتباه اطلاعات موجود بر روی هارد دیسک خود را از دست خواهید داد. حالا عبارت CLEAN را تایپ کنید. (شماره ی 4 در تصویر )

بعد از کمی صبر می توانید دستور CREATE PARTITION PRIMARY را تایپ کرده تا پارتیشن بندی حافظه ی فلش شما انجام شود. آخرین عملی که برای حل مشکل کم شدن حجم حافظه فلش باید صورت پذیرد این است که فلش خود را می بایست فرمت کنید. همه ی مراحل بالا در تصویر زیر آمده است:

حل مشکل کم شدن حجم حافظه فلش

بعد از انجام مراحل فوق می توانید از تمام حجم و سایز اصلی حافظه ی USB خود می توانید استفاده کنید.

درباره ی حمیدرضا

حمیدرضا هستم فارغ التحصیل رشته الکترونیک. رشته ام و کامپیوترها و موبایل و اینترنت و گیمینگ گوشه ای از علائق من هستن. زنده باد مایکروسافت!

این پست هم توصیه می شود:

How to use Angular renderer2 to toggle a class or style

I needed to toggle a simple style for a <div> and it’s children, so I …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.