حل مشکل پاپ آپ Wonderland Ads

مقدمه :

خب قضیه از این قراره که برای بعضی کاربر ها چند وقتی می شه که با ورود به اکثر سایت ها در کامپیوتر یا لپ تاپ یا گوشی و با اولین کلیک یک پنجره ی بازشو یا همان Popup باز می شه که تبلیغات نشون می ده و بسیار آزار دهنده هم هست. این پاپ آپ که به اسم Wonderlandsads معروف هست ( سایتی به همین نام ) توسط یک سری کلاه بردار و سودجو راه اندازی شده که هدفش فقط وفقط باز کردن تبلیغات در ابعاد گسترده و جهانی هست با هزینه ی شارژ اینترنت شما و خرج حوصله و اعصاب تان! به این طرز که شما با کلیک کردن در هر صفحه ی وبی که باز کردید ، بدون اجازه ی شما پنجره ی دیگری شما رو به یک سایت تبلیغاتی هدایت می کنه و باعث سردرگمی شما می شه.

از همه گیر شدن این مشکل در دنیا و مخصوصا ما ایرانی ها تقریبا یک سالی می  گذره ولی مسئله ی مهم این جاست که تمام این سوء استفاده ها که از ما انجام می گیره منشأ اصلی اش نا آگاهی خودمون هست و این که طرز کار درست با دستگاه های دیجیتالیمون رو بلد نیستیم یا جدّی نمی گیریم.

مراحل حل این مشکل :

 

– مرحله ی اول  (تغییر تنظیمات سیستم عامل ویندوز) :

باید عرض کنم که همونطور که قبلا هم گفتم این مشکل از سهل انگاری خودمون ناشی می شه وقتی شما تنظیمات اتصال اینترنت یا شبکه تون رو بدون آگاهی دستکاری می کنید باید منتظر چنین عواقبی باشید البته این یکی از راه های نفوذ این بد افزار به سیستم شماست. تصاویر زیر رو نگاه کنید. ممکنه شما هم این قسمت ها رو داخل سیستم عامل ویندوز تغییر داده باشید :

1 – My Computer رو اگر سیستم عاملتون ویندوز هست باز کنید و از تَبِ Computer گزینه ی Control Panel رو انتخاب کنید :

mycomputer

2 – از داخل کنترل پنل گزینه ی Network & Sharing  رو انتخاب کنید :

control

– حالا از پنجره ی باز شده بر روی WiFi کلیک کنید. (در صورتی که با وای فای به اینترنت متصل می شوید در غیر این صورت از قسمت سمت چپ Change adapter settings رو انتخاب کنید و روی اتصال مورد نظرتون مثلا Ethernet دو بار کلیک کنید.) سپس از پنجره ی باز شده دکمه ی Properties رو کلیک کنید و دو باره از پنجره ی جدید بر روی Internet Protocol Version 4 TCP/IP v4 دوبار کلیک کنید.توجه کنید که در پنجره ی باز شده هر دو گزینه ی Obtain an Ip address automatically و Obtain DNS address automatically انتخاب شده باشند و در آخر روی تمامی دکمه های OK کلیک کنید. (همانطور که می بینید در تصویر اینگونه نیست و مشکل از همین جا ناشی می شده است.)

settings

خب هنوز کارمون تموم شده و باقی مطلب رو دنبال کنید.

مرحله ی دوم :

وارد مرورگر فایرفاکس شوید و سه کلید Control + Shift + Delete رو بر روی کیبور همزمان فشار بدید. وارد پنجره ی زیر می شوید و از منوی کشویی Everything رو انتخاب کنید و OK کنید. ( توجه کنید که تمام تاریخچه ی فایرفاکس با این کار پاک می شود پس حتما اگر به چیزی نیاز دارید بک آپ بگیرید.) :

firefox

بدیهیه که اگر از مرورگر فایرفاکس استفاده نمی کنید می تونید این مرحله رو نادیده بگیرید ولی در نظر داشته باشید که برای تک تک مرورگر هاتون این کار رو انجام بدید – کلید ترکیبی Control + Shift + Delete برای تمامی مرورگر ها اعم از Opera ، مرورگر فوق العاده بد کروم ، اینترنت اکسپلورر و … کار می کند.

 

 

مرحله ی سوم ( تغییر تنظیمات سیستم عامل اندروید ) :

وارد تنظیمات گوشی یا تبلت خود شوید و به قسمت تنظیمات وای فای برید. از همونجا اسم شبکه ی وای فای که بهش متصل هستید رو برای چند لحظه لمس کنید ، از منوی باز شده “اصلاح شبکه” یا “Modify” رو انتخاب کنید. دوباره از پنجره ی باز شده تیکِ “نمایش گزینه پیشرفته” یا “Show Advanced Options ” رو بزنید و از موارد ظاهر شده تنظیمات IP رو چک کنید که بر روی DHCP یا Dynamic باشه (مثل تصویر زیر بر روی ایستا یا Static نباشه) :

androidsettings1 androidsettings2

– مرحله ی چهارم : پاک کردن تنظیمات مرورگرها در اندروید :

برای این کار می بایست دوباره وارد تنظیمات اندروید شده و از قسمت Application ها یا برنامه ها ، مرورگر مورد نظر خودتون رو پیدا کنید و با کلیک بر روی دو دکمه ی Clear Cache و Clear Data از شرّ این بد افزار خلاص شوید. توجه کنید که برای تک تکِ مرورگر های گوشی تان باید این مرحله تکرار شود. (مهم)

androidsettings4 androidsettings3

– مرحله ی پایانی :

مرحله ی آخر که می توان گفت سر منشا اصلی این بد افزار از این جاست و مهمترین مرحله همین است. این بد افزار به مودم – روتر شما نفوذ کرده و از این طریق تنظیمات DNS شما را تغییر داده و باعث ایجاد چنین مشکلی برایتان گردیده. برای رفع این مشکل نیز موارد زیر را دنبال کنید :

1 – ابتدا مرورگر رایانه تان را باز کرده و در نوار آدرس ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱ را تایپ کنید و سپس  با صفحه ی تنظیمات مودم ADSL خود مواجه می شوید. اگر نام کاربری و پسورد خود را درست وارد کنید داخل صفحه ی زیر می شوید. از آن جا به ترتیب بر روی Access  Management کلیک کرده و با انتخاب سر برگ DDNS وارد تنظیمات DNS دستگاه شوید. حالا می توانید با قرار دادن Dynamic DNS بر روی حالت غیر فعال یا Deactivated برای همیشه از این بد افزار مخرّب و آزار دهنده خلاص شوید.

modem

توجه داشته باشید که تصاویر بالا مربوط به دستگاه مودم  TP Link است و تنظیمات دستگاه شما با برند دیگر ممکن است کمی تفاوت کند ولی در صورت جستجو می توانید همین گزینه ها را در اکثر دستگاه ها پیدا کنید.

اگر به هر دلیل نتوانستید با توضیحات و مراحل بالا این مشکل را حل کنید در قسمت نظرات می توانید با من در ارتباط باشید ، در صورت دانستن راه حل خوشحال می شوم بتوانم مشکلتان را حل کنم.

این پست هم توصیه می شود:

حل مشکل JsonException: A possible object cycle was detected در ASP.Net Core

هاست رایگان ویندوز ASP.NET Core

بسیاری از تازه کاران در زمینه ی برنامه نویسی نیاز به امکان به اجرا در …

5 دیدگاه

  1. سلام و عرض ادب
    من تمام این کارها رو یعنی: تنظیمات IPv4، حذف تمام اطلاعات از روی مرورگر، تنظیمات TP-Link رو انجام دادم و همشون درست بودند ولی دوباره مشکل پابرجا بود.
    من مشکلم فقط با برخی از سایتهاست نه همه سایتها.
    لطفا بنده رو یاری بفرمائید
    تشکر

    • سلام
      این مشکل تو همه ی دستگاه های متصل به شبکتون وجود داره ( موبایل ، تبلت ، لپ تاپ ، PC ) ؟

  2. سلام
    منم همه این کارا رو انجام دادم ولی برخی از سایت ها میرم مثه آپارات این پاپ اپ میاد بالا مودم هم ریست کردم دوباره کانفیگ کردم ،با نت ایرانسل خوبه ولی با نت ای دی اس ال مخابرات این پاپ اپ و میاره بالا البته تو برخی سایتها نه همشون ،به نظرم مشکل از شبکه هستش نه ویندوز چون شما گوشیتونو بیاری وصل کنی به وای فای من بری تو سایت مثلا آپارات اون پاپ اپ بالا میاد ،واقعا عجیبه من با پاپ اپ بلاکر تونستم کنترل کنم موقتا ولی باید ریشه ای حل بشه

    • سلام اتفاقا ما هم از مخابرات سرویس گرفتیم ولی با انجام موارد بالا مشکل کاملا حل شد. نمیدونم دیگه چیزی به ذهنم نمیرسه لطفا اگر مشکل رو تونستید حل کنید راه حلش رو به ما هم بگید.

      • با سلام
        اگه این کاراهایی که توضیح داده شده حل نشد صد در صد مشکل از پورت های مخابراته،که خود مخابرات هم اعلام کرده بود پورت ها به این ویروس آلوده شدن البته این مشکل حل شده .ولی باز ممکنه پورت ها به این ها آلوده بشن.
        باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.