برنامه محافظت از چشم و کاهش نور Dimmer اندروید

این برنامه نیز مشابه اپلیکیشنی به نام Well Brightness است که پیش از این به شما معرفی کرده بودیم اما با این تفاوت که رابط کاربری و ظاهری زیبا تر و کارآمد تر را در اختیار شما قرار می دهد. همانطور که گفتیم چنین اپلیکیشن هایی قادرند میزان نور ساطع شده از صفحه ی نمایش گوشی یا تبلت اندرویدی شما را تا حدی کم کنند که حتی تنظیمات خود گوشی نیز این امکان را ندارد. حتما می پرسید چرا کسی باید چنین کاری انجام دهد؟ در این صورت باید عرض کنم که یکی از علل آن جلوگیری از خستگی و آسیب رسیدن به چشمان به هنگام کار با گوشی در محیطی با نور کم است و دلیل دیگر کاهش مصرف باتری دستگاه است که دوباره نکته ی گفته شده در پست مربوط به اپلیکیشن WellBrightness را تکرار کنم که تنها زمانی قادر خواهید بود که با این روش مصرف باتری دستگاه خود را به حداقل برسانید که گوشی شما دارای دسترسی روت داشته باشد (روت شده باشد.) ؛ چرا که برای کاهش نور صفحه نمایش نیاز به دستکاری و طبیعتا دسترسی به فایل های سیستمی گوشی شما است حال آنکه این گونه اپلیکیشن ها چنین دسترسی ندارند و تنها با کشیدن لایه ای مجازی و نرم افزاری بر روی نمایشگر گوشی موجب کاهش شدت و غلظت رنگ های تولیدی گردیده و از فشار به چشمان در مکان های کم نور  می کند.

در تصاویر زیر تصویر اول مربوط به حالت عادی و بدون استفاده از برنامه ؛ تصویر دوم مربوط به گوشی با اپلیکیشن Dimmer فعال ؛ در تصویر سوم علاوه بر فعالیت برنامه فیلتر رنگ آن نیز از تنظیمات فعال گردیده :

dimmer1 dimmer2 dimmer3

– از خلاصه  قابلیت ها و امکانات این اپلیکیشن از قول سازنده می توان به موارد زیر اشاره کرد :

– امکان برنامه ریزی و زمان بندی و اجرای خودکار برنامه در ساعتی خاص

– قابلیت کنترل سریع شدت نور صفحه از طریق نوار کشویی یا همان Notification bar اندروید

– توانایی کنترل شدت نور صفحه به صورت خودکار (این قابلیت نیازمند وجود سنسور نور به صورت سخت افزاری بر روی گوشی است)

– امکان اعمال فیلتر نور بر روی نمایشگر به منظور جلوگیری از ساطع شدن نور آبی آزار دهنده

نیازمند اندروید نسخه 4 یا جدیدتر

دانلود

 

درباره ی حمیدرضا

حمیدرضا هستم فارغ التحصیل رشته الکترونیک. رشته ام و کامپیوترها و موبایل و اینترنت و گیمینگ گوشه ای از علائق من هستن. زنده باد مایکروسافت!

این پست هم توصیه می شود:

برنامه شارژ سریع : Fast Charging

برنامه شارژ سریع : Fast Charging

همانطور که شاید مطلع باشید اخیراً گوشی ها و تبلت های پرچمدار و حتّی بسیاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.