حل مشکل عدم نمایش حجم فایل دانلودی در فایرفاکس

چندی پیش با به روز رسانی مرورگر فایرفاکس به نسخه ی 50، اشکال جدیدی برای بسیاری از کاربران این مرورگر در ویندوز 10 به وجود آمد و آن هم این بود که حجم و سایز فایل های در حال دانلود توسط این مرورگر نمایش داده نمی شود و به جای آن عبارت NaN به کاربر نمایش داده می شود. راه حل این مشکل بسیار ساده است و بسیار جای تعجب دارد که شرکت موزیلا تا حالا نتوانسته آن را شناسایی و رفع کند. شاید یکی از علت ها به وجود آمدن این مشکل تنها برای فارسی زبانان باشد که رابطه ی کمی با توسعه دهندگان دارند. به هر حال برای حل مشکل عدم نمایش حجم فایل دانلودی در فایرفاکس با ما باشید.

  • طرح مشکل :

مشکل از اونجایی شروع می شه که به هنگام دانلود هر فایلی در قسمت دانلود های مرورگر فایر فاکس حجم و سایز اون مشخص نیست. برای درک بهتر مشکل تصاویر زیر را مشاهده کنید:

حل مشکل عدم نمایش حجم فایل دانلودی در فایرفاکس

  • مرحله ی اول حل مشکل :

Control Panel را از طریق باز کردن منوی استارت و سپس تایپ عبارت Control Panel، باز کرده و از آن جا حالت نمایش را بر روی Large icons قرار دهید. حالا بر روی قسمت تنظیمات محل سکونت و زبان تحت عنوان Region کلیک کنید. تمامی این قسمت های ذکر شده را می توانید در تصویر زیر مشاهده کنید:

حل مشکل عدم نمایش حجم فایل دانلودی در فایرفاکس

  • مرحله ی دوم : حالا در پنجره ی باز شده با نام Region می بایست بر روی دکمه ی Additional settings کلیک کنید:

حل مشکل عدم نمایش حجم فایل دانلودی در فایرفاکس

  • مرحله ی سوم : با این کار پنجره ی دیگری تحت عنوان Formats برای شما باز خواهد شد که در آن جا می توانید بسیاری از تنظیمات مربوط به نمایش اعداد در سیستم عامل ویندوز را دستکاری کنید. برای حل مشکل عدم نمایش حجم فایل دانلودی در فایرفاکس تنها کافیست تا مورد اول یعنی Decimal symbol را تغییر داده و به جای Forward slash (/) بر روی نقطه (.) قرار دهید.

حل مشکل عدم نمایش حجم فایل دانلودی در فایرفاکس

از این پس سیستم عامل ویندوز اعداد ممیز دار را برای مثال به صورت 2.5 به جای 2/5 به مرورگر فایر فاکس و برنامه های دیگر می فرستد و نمایش می دهد و مشکل حل می شود. به خاطر داشته باشید که برای حل مشکل ضروری است که مرورگر فایر فاکس را بسته و دوباره اجرا کنید. از این که توانستیم مشکلتان را حل کنیم بسیار خوشحالیم. موفق باشید.

درباره ی حمیدرضا

حمیدرضا هستم فارغ التحصیل رشته الکترونیک. رشته ام و کامپیوترها و موبایل و اینترنت و گیمینگ گوشه ای از علائق من هستن. زنده باد مایکروسافت!

این پست هم توصیه می شود:

How to Solve Spotify Please Disable Offline Mode Issue

So this a very annoying issue that wheneve you open spotify and try to play …

یک دیدگاه

  1. بابا تو دیگه کی هستی
    دمت گرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.