برنامه محاسبات ریاضی اندروید Wolfram Alpha

Wolfram Alpha از کاربردی ترین و جالب ترین اپلیکیشن های اندروید از که استفاده از آن برای دانش آموزان ، دانشجویان رشته های ریاضی ، مهندسی و خلاصه هر کسی که با ریاضیات سر و کار داشته باشد ضروری و لازم است. این برنامه توانایی محاسبه ی پاسخ و رسم انواع معادلات پیچیده ی ریاضی را داراست و می توانید از آن به عنوان یک کمک کننده ی محاسباتی در دروس تحصیلی خود استفاده کنید و در وقت و انرژی خود در انجام محاسبات صرفه جویی کنید.

اما اشتباه نکنید این برنامه فقط برای محاسبات ریاضی و فیزیک به کار نمی رود بلکه می توانید درباره ی هر چیزی که خواستار دانستن اطلاعات در مورد آن هستید از آن کمک بگیرید. از نام انسان ها و لغات مختلف گرفته تا گونه های جانوران و رشته های مختلف و یا پزشکی یا ارگانت های بدن. می توان گفت هیچ محدودیتی در ارائه اطلاعات به شما ندارد.

برای مثال درخواست های زیر را به برنامه دادیم و پاسخشان در تصاویر زیر نمایان است. ما برای تست این برنامه رسم معادله x^2+2=0 و کلمه ایران و حل یک معادله درجه دوم را درخواست کردیم ، پاسخ ها به سرعت و به صورت زیر داده شد:

wa1 wa2 wa3

اگر بخواهیم تنها به تعداد کمی از فهرست بلند پایه ی زمینه های علمی که این برنامه می تواند مورد استفاده قرار بگیرد اشاره کنیم می توانیم حوزه های زیر را نام ببریم:

– بخش ریاضیات :

ریاضیات پایه – رسم نمودار – محاسبات عددی – مثلثات – جبر – هندسه – نظریه اعداد – محاسبه ی انتگرال ها و Summation(اعم از معین و نامعین) – تست همگرایی انتگرال و سیگما – محاسبه ی لگاریتم – انواع معادلات درجه اول دوم و سوم – دترمینان ماتریس ها های چند در چند – رگرسیون – آمار و تجزیه  و تحلیل داده ها

– بخش فیزیک :

مکانیک – برق و مغناطیس – نسبیت – اپتیک – ترمودینامیک – فیزیک اتمی – فیزیک کوانتوم – کیهان شناسی – فیزیک ذرات – فیزیک پایه و نیوتونی

– بخش شیمی :

محلول ها و حلال ها – ترکیب ها – یون ها – واکنش ها – ترمودینامیک شیمی

– مواد :

مواد معدنی – شیشه ها – پلاستیک ها – چوب – مواد پسماند و زاید

– ستاره شناسی :

سیاره ها – ماه ها و قمر ها – سیارک ها – ستاره های دنباله دار – کهکشان ها و فیزیک نجوم

– زمین شناسی :

زمین لرزه ها – اتمسفر و جو زمین – آب و هوا

– علوم زیستی :

جانوران و گیاهان – دایناسورها – DNA – SNP – پروتئین ها – مسیرهای متابولیکی

– علوم محاسباتی :

پردازش تصویر – سیستم های تعویض و نرم افزار Mathematica آنلاین

– واحدهای اندازه گیری :

تبدیل ها – مقایسه ها – تحلیل ابعادی – اندازه گیری صنعتی – باتری ها – رنگ ها

– تاریخ ها و زمان ها :

محاسبه ی تاریخ و زمان ها – محاسبه مناطق زمانی مختلف دنیا – تقویم های گوناگون – تعطیلات – ساعت های منطقه ای

– فرهنگ ها و رسانه :

کتاب ها – نشریه ها – فیلم ها – بازی های کامپیوتری – شخصیت های خیالی – برنامه هاو شبکه های تلویزیونی

– موسیقی :

نوت های موسیقی – آکورد ها – شکل موج صدا ها – ساز های موسیقی – آهنگ ها

– کلمات و زبان ها :

خصوصیات زبان – مشتقات کلمات – پازل کلمات – کدهای مورس و …

– اقتصاد و پول :

نرخ سهام شرکت ها – پیشبینی آینده – وام ها و رهن – تبدیل ارزها – راهنمایی سرمایه گذاری – مزد شغلهای مختلف – مالیات ها –

سلامتی و داروها :

تناسب اندام – محاسبه وزن مناسب – محاسبه BMI – بیماری ها – ورزش ها – تست دارو ها – نمودار رشد – دندان ها – بینایی – بیمارستان ها

غذا و مواد مغذی :

غذا ها – مرجع ها – رژیم ها

– تحصیلات :

تحصیلات عالیه – تحصیلات بین المللی – دانشگاه ها – مدرسه های دولتی و عمومی

– ارگان ها :

شرکت ها – بیممارستان ها – بنیاد ها – ارگان های بین المللی

– سفر و حمل و نقل :

فرودگاه ها – خطوط هوایی – اطلاعات پرواز – حمل و نقل جاده ای – قیمت بنزین و سوخت – پل ها – تونل ها

– سیستم های کامپیوتری و اینترنتی :

انتقال داده ها – پردازش رشته ها – الگوریتم های Hashing – Unicode Lookup و …

این ها تنها تعدادی از زمینه های فعالیت این برنامه بود که به اختصار در بالا ذکر شد.

توجه داشته باشید که سایت اینترنتی این برنامه حساب کاربری خود را می فروشد یعنی برای دسترسی به تمامی امکانات می بایست در سایت ثبت نام کرده و اکانت مدّت دار را خریداری کنید اما شما با دانلود و نصب این اپلیکیشن بر روی دستگاه اندرویدی خود بدون پرداخت هیچ هزینه ای و به صورت کاملا رایگان می توانید از تمامی سرویس ها بهره مند شوید.

همینطور لازم است بدانید که این برنامه تنها یک برنامه ی محاسباتی نیست یعنی مثلا تنها به دادن جواب آخر یک معادله یا انتگرال اکتفا نمی کند بلکه می تواند به عنوان یک معلم خصوصی استفاده شود. برای مثال محاسبه ی یک انتگرال نامعین xCos(x) dx ∫ را در نظر بگیرید. این برنامه تنها به دادن جواب نهایی اکتفا نمی کند بلکه با زدن کلید Step By Step Solution شما می توانید از مراحل حل این انتگرال با خبر شوید. مثلا در اینجا برنامه اعلام می کند که اول از روش جزء به جزء (روش انتگرال گیری) جدا سازی می کنیم و سپس انتگرال ساده می گیریم. تصاویر زیر مراحل انجام این کار را نشان می دهد:

wa23 wa22 wa21

سایت اپلیکیشن های اندرویدی دریافت و نصب این برنامه را حتما پیشنهاد می کند چرا که یکی از بهترین برنامه های موبایلی بوده است که ما تا به حال آن را استفاده کردیم و یکی از ملزومات ضروری افراد دانشگاهی و یا حتی دانش آموز و محصل است. چه از جهت کمک گرفتن برای حل مسائل و تمرینات درسی و چه از جهت تحقیقاتی و بالا بردن اطلاعات عمومی در همه زمینه ها ی علمی ، جنبه ی کاربردی دارد و مطمئنا با حجم کم و طراحی ساده ی آن کار با آن بسیار راحت است و پیچیدگی خاصی ندارد. پس دیگر برای نصب نکردن این برنامه ی بسیار کارا هیچ عذر و بهانه ای باقی نمی ماند. همین حالا از دکمه ی زیر برای دانلود آن استفاده کنید.

یک نکته ی دیگر اینکه برنامه Patch شده و بنابرین ممکن است با بعضی دستگاه ها سازگار نباشد در اینصورت از طریق بخش نظرات با ذکر نام و مدل دستگاه خود ما را مطلع سازید تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

نیازمند اندروید نسخه 2.1 و یا بالاتر

دانلود

 

این پست هم توصیه می شود:

حل مشکل JsonException: A possible object cycle was detected در ASP.Net Core

هاست رایگان ویندوز ASP.NET Core

بسیاری از تازه کاران در زمینه ی برنامه نویسی نیاز به امکان به اجرا در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.