تلگرام با قابلیت اتصال با پروتوکل MTProto 2 را منتشر شد

MTProto یک پروتوکل توسعه داده شده توسط تلگرام است که با استفاده از آن کاربران می توانند به صورت ایمن به سرور های اصلی تلگرام و با رمز نگاری سمت سرور و کلاینت از پیام رسان تلگرام استفاده کنند. نکته ی جالب تر اینکه این ترفند برای رهایی از سد و موانع دسترسی به تلگرام نیز قابل استفاده خواهد بود. البته استفاده از قابلیت Secret Chat این پیام رسان موجب می شود تا یک لایه ی رمز نگاری دیگر نیز علاوه بر این پروتوکل اضافه شود و امنیت و حریم خصوصی شما دو برابر بهتر حفظ شود. تلگرام با قابلیت اتصال با پروتوکل MTProto 2 قادر است پیام ها را علاوه بر رمز نگاری با اطلاعات اضافی که اصطلاحاً نمک (یا Salt ) نامیده می شود ترکیب کند که شکستن این ترفند های رمز نگاری بسیار دشوار خواهد بود. دیاگرام این پروتوکل را می توانید در تصویر زیر مشاهده کنید :

تلگرام با قابلیت اتصال با پروتوکل MTProto

کانال های بسیاری هستند که سرور های با پروتوکل MTProto را به رایگان در اختیار کاربران قرار می دهند و در عوض طبق ادعای تلگرام ممکن است کاربر را به عضویت کانال تبلیغاتی خود در آورند اما در هر حال کیفیت و سرعت بالای این سرور ها به اندکی تبلیغات می ارزد. برای اطلاعات بیشتر می توانید به این لینک مراجعه کنید.

QRCode
دانلود

لینک گوگل پلی

آخرین نسخه : ورژن 4.8.9

درباره ی حمیدرضا

حمیدرضا هستم فارغ التحصیل رشته الکترونیک. رشته ام و کامپیوترها و موبایل و اینترنت و گیمینگ گوشه ای از علائق من هستن. زنده باد مایکروسافت!

این پست هم توصیه می شود:

برنامه توییتر اندروید

برنامه توییتر اندروید : Twitter for Android

برنامه توییتر اندروید اپلیکیشن غول شبکه اجتماعی توییتر است که مدّت هاست تبدیل به مکان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.