گوگل سرویس استیدیا Stadia را متوقف می کند

سرویس Google Stadia یک سرویس گیمینگ ابری است که به بازیکنان امکان تجربه ی بازی ها بدون داشتن سخت افزار خاصی را می داد. نتیجه این که می شد بدون هزینه برای خرید کنسول یا پی سی قدرتمند بازی ها را از طریق اینترنت بر روی لپتاپ ضعیف و حتی تبلت و موبایل استریم کرد. خبری که دیروز در یک پست بلاگ توسط یکی از کارمندان گوگل منتشر شد این بود که تا حدود یک سال آینده گوگل سرویس استیدیا Stadia را متوقف می کند. علّت این امر هم نه مشکلات و محدودیت های فنّی بلکه استقبال نکردن کاربران از اینگونه سرویس ها عنوان شده است.

حالا باید دید که چه اتفاقی برای سرویس های مشابه مثل Geforce Now انویدیا یا XBOX Cloud مایکروسافت یا PS Now سونی خواهد افتاد و آیا آن ها هم به این نتیجه خواهند رسید یا نه. امّا به صورت کلّی این سرویس ها چندان گزینه ی مناسبی برای گیمینگ به شمار نمی آیند چرا که بازیکن هیچوقت مالک بازی ها نیست. برای مثال واضح هست که بازیکنان استیدیا بعد از روز 23 ژانویه 2023 برای همیشه دسترسی به بازی های مورد علاقه خودشان را از دست خواهند داد. ظاهراً حتّی بک آپ گیری از فایل های سیو بازی ها برای انتقال به سرویس های مشابه نیز امکان پذیر نیست.

درباره ی حمیدرضا

حمیدرضا هستم فارغ التحصیل رشته الکترونیک. رشته ام و کامپیوترها و موبایل و اینترنت و گیمینگ گوشه ای از علائق من هستن. زنده باد مایکروسافت!

این پست هم توصیه می شود:

Need for Speed جدید با عنوان Payback منتشر می شود

شرکت EA بعد از استقبال کم از نسخه ی قبلی یعنی 2015 این سری، در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.