مشکل جوش سر سیاه روی بینی

ظاهر شدن جوش های سرسیاه یا همان Blackhead ها بر روی پوست مشکل شایعی است که تمامی سنین را می تواند با خود درگیر کند. اگر شما هم هر از گاهی با مشکل جوش سر سیاه خصوصاً در منطقه ی بینی خود خبر دار می شوید، تا پایان این نوشته با ما همراه باشید.

عوامل و علل برخوردن به چنین مشکلی می تواند پر تعداد باشد. مشکل از آن جایی شروع می شود که مسیر های تبادل مواد از لایه ی زیرین پوست به لایه های سطحی مسدود می گردد. در این حالت چربی ها و بقایای سلول های مرده ی پوستی به جای خروج از این منافذ در همان قسمت منفوذ می گردند و پس از مدّتی به صورت جوش های سر سیاه به نظر می آیند. شایع ترین علّت به وجود آمدن چنین مشکلی می تواند عدم رعایت بهداشت باشد. شستشوی مرتب بالش می تواند از بسیاری از این مشکلات جلوگیری کند. از شستشوی روزانه ی صورت نیز نباید غافل شد.

مشکل جوش سر سیاه

علّت دیگر را می توان در گرمای بیش از حد هوا جستجو کرد. در صورتی که محل کار شما در محیط مطلوب و با دمای مناسب نباشد سبب می شود تا این منافذ برای خروج عرق باز شوند. حال آن که ادامه ی طولانی مدّت این روند خود می تواند موجب گرفتگی این مسیر ها و در نهایت جوش های سر سیاه شود.

وجود و رشد برخی باکتری ها بر روی پوست نیز می تواند علت دیگر مشکل جوش سر سیاه باشد که برای این علّت نیز می توان همان راه حل شستشوی مرتّب صورت را در طول شبانه روز توصیه کرد. در نهایت اگر تمامی موارد گفته شده را رعایت می کنید امّا همچنان با این مشکل رو به رو هستید می توانید از لیزر درمانی نیز کمک بگیرید. در این روش آسیب های جزئی بر پوست صورت ایجاد می شود تا سبب تولید کلاژن بیشتر در پوست شما شود و این فرآیند در نهایت به ایجاد منفذ های پوستی عریض تر منتهی می شود.

درباره ی حمیدرضا

حمیدرضا هستم فارغ التحصیل رشته الکترونیک. رشته ام و کامپیوترها و موبایل و اینترنت و گیمینگ گوشه ای از علائق من هستن. زنده باد مایکروسافت!

این پست هم توصیه می شود:

تجربیات مصرف گاباپنتین و عوارض آن

اولاً که عرض کنم که بنده پس از تزریق واکسن آسترازنکا سردرد های شدیدی یکطرف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.