دریافت فایل BAK از Visual Studio

به عقیده ی من از بهترین روش ها و اکوسیستم ها برای طراحی وب سایت ها و برنامه نویسی آن ها همان استفاده از فریم ورک ASP.NET مایکروسافت است که بسیاری از مشکلات و پیچیدگی ها را برای کد نویسان و طراحان ساده تر کرده است. اگر فقط و فقط همان IDE یا محیط توسعه ی یکپارچه ی مایکروسافت برای برنامه نویسی یعنی Visual Studio را در نظر بگیریم و مدتی آن را تجربه کنیم، بعید است که نیاز هایمان بر طرف نشده و از چیزی ناراضی باشیم. اما به هر حال از این مقدمه که بگذریم، در این نوشته قصد ارائه راه حلی برای حل مشکل دریافت فایل BAK از Visual Studio را داریم. همانطور که می دانید به هنگام آپلود پایگاه داده ی MSSQL در هر یک از سرویس های هاست اشتراکی می بایست فایل با پسوند bak را ارائه دهید. در صورتیکه اگر در محیط توسعه ی Visual Studio اقدام به شروع پروژه ی خود کرده اید و برنامه ی Microsoft Sql Server Management Studio را در کامپیوتر خود نصب نداشته باشید، می توانید از دایرکتوری با نام App_Data که در دایرکتوری اصلی پروژه شما موجود است، به دو فایل پایگاه داده ی خود با پسوند های mdf و ldf دسترسی داشته باشید. فایلِ با پسوند mdf مربوط به خود پایگاه داده و فایل دیگر با پسوند ldf مربوط به لاگ یا ثبت وقایع تغییرات پایگاه داده است.

طرح مشکل :

برای انتقال پایگاه داده ی خود به سرور دیگر دو فایل یاد شده با پسوند mdf و ldf کفایت می کنند اما از آن جا که در میزبانی اشتراکی امکان دسترسی به برخی دایرکتوری ها و عملیات مخصوص مدیر یا Administrator برای مشتری امکان پذیر نیست، کاربر عادی نمی تواند با دو فایل mdf و ldf اقدام به بازگردانی دیتابیس کند.

راه حل :

  • مرحله ی اول : یافتن نام پایگاه داده

اگر نام دیتابیس ایجاد شده ی خودکار به وسیله ی Visual Studio را می دانید، می توانید این مرحله را نادیده بگیرید. اما برای مطمئن شدن بهتر است این بخش را نیز انجام دهید. به این منظور ابتدا بر روی سربرگ (تب) Server Explorer از نوار عمودی سمت چپ Visual Studio کلیک کرده و سپس بر روی اتصال (Connection) مربوطه کلیک راست می کنیم و New Query را انتخاب می کنیم. (مطابق تصویر زیر)

دریافت فایل BAK از Visual Studio

حال دستور Sql زیر را در صفحه ی باز شده کپی کنید و آن را اجرا کنید:

SELECT name FROM master.sys.databases

در این صورت لیست نام پایگاه داده ها یا دیتابیس های موجود در Sql Server Express نمایش داده می شود.

  • مرحله ی دوم : دریافت فایل پشتیبان (بک آپ) با پسوند bak :

حالا با علم به نام پایگاه داده ی مورد نظر خود دستور فوق را پاک کرده و دستور زیر را وارد کنید :

BACKUP DATABASE [Your_DataBase_Name] TO DISK=’E:\MyDatabase.bak’

بدیهی است که باید قسمت Your_DataBase_Name را با نام پایگاه داده ی به دست آمده از مرحله ی اول تغییر دهید تا فایل با بک آپ با پسوند bak در مسیر ذکر شده که در اینجا پارتیشن با نام E است، ایجاد گردد.

درباره ی حمیدرضا

حمیدرضا هستم فارغ التحصیل رشته الکترونیک. رشته ام و کامپیوترها و موبایل و اینترنت و گیمینگ گوشه ای از علائق من هستن. زنده باد مایکروسافت!

این پست هم توصیه می شود:

حل مشکل JsonException: A possible object cycle was detected در ASP.Net Core

هاست رایگان ویندوز ASP.NET Core

بسیاری از تازه کاران در زمینه ی برنامه نویسی نیاز به امکان به اجرا در …

2 دیدگاه

  1. خیلی ممنون از توضیحات کاملتون ، دقیقا مشکل من همین بود که با این مقاله برطرف شد

  2. امین حاجی علیزاده

    بسیار عالی توضیح دادید.
    روشی بسیار کارا و ساده جهت ایجاد فایل پشتیبان جهت هاست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.