حل مشکل SD Card unmounted اندروید

بسیاری از ما به سادگی، پیچیدگی سیستم های الکترونیکی که به ما خدمت رسانی می کنند را فراموش می کنیم. گاهی از یاد می بریم که در نهایت این تجهیزات و وسائل نیز نیاز به مراقبت و استفاده ی صحیح دارند. در غیر این صورت سبب از بین رفتن آن ها و ایجاد خسارات مالی و یا از آن بدتر یعنی خسارات معنوی نظیر از دست رفتن اطلاعات می شود. در این نوشته قصد ارائه راه حل مشکل SD Card unmounted اندروید را داریم که در ابتدا به ارائه ی چرایی به وجود آمدن چنین مشکلاتی می پردازیم و سپس راه حل آن را ارائه می دهیم.

تمیز کاری را فراموش نکنید

قبل از انجام هر کار دیگری که سبب از بین رفتن اطلاعات شما شود و راه کار های پیچیده تر، ابتدا نقاط تماس کارت حافظه را با الکل و یا پارچه تمیز کنید. این نقاط اگرچه به نحوی طراحی شده اند که در مقابل عوامل محیطی مقاوم باشند امّا در آخر آن ها نیز ممکن است در اثر تماس با دست های آلوده و چرب و یا گرد و غباری که به مرور زمان در بخش های مختلف گوشی تجمع پیدا می کنند، رسانایی مناسب خود را از دست بدهند. در این حالت بدیهی است که اتّصال صحیح بین دستگاه و کارت حافظه برقرار نشده و سبب مشکلاتی از این دست می شوند. در صورت امکان برای کسب اطمینان می توانید کارت حافظه ی خود را بر روی دستگاهی دیگر نیز تست کنید.

حل مشکل SD Card unmounted اندروید

ضربه خوردن گوشی مشکلی رایج است

دستگاه های الکترونیکی همراه و صد البته گوشی ها و تبلت ها تقریباً محال است که در  چرخه ی عمر خود از دست صاحبانشان به زمین نیفتند. هر قدر هم که مراقب آن ها باشیم، خطای انسانی موجب می شود که گاه و بی گاه آن ها را از دست خود به صورت ناخواسته رها کنیم. در این حالت موقعیت قاب محافظ دستگاه ممکن است نسبت به برد الکترونیکی آن اندکی جا به جا شود و همین امر ممکن است سبب قطعی ناگهانی اتّصالات Micro SD شود. پس از ضربه خوردن دستگاه این مشکل بسته به نوع نگهداری دستگاه در دست می تواند پدیدار شود. راه حل این است که از یک تعمیرکار بخواهید دستگاه را باز کرده و دوباره به دقت آن را ببندد تا اتصالات در جای درست و مستحکم قرار گیرند.

مشکلات نرم افزاری هم محتمل است

گاهی با بیرون آوردن کارت حافظه بدون خاموش کردن دستگاه، اطلاعات آن آسیب می بینند و یا ناقص می شوند. در این صورت هنگامی که سیستم عامل درخواست خواندن آن بخش از اطلاعات را دارد و با نقص سیستم فایل مواجه می شود ممکن است با خطای SD Card Unmounted مواجه شوید. راه حل این است که از تمامی اطلاعات خود در رایانه پشتیبان گرفته و سپس کارت حافظه را به کمک رایانه یا خود گوشی فرمت کنید.

امکان خرابی کارت حافظه وجود دارد

چیزی که خیلی از کاربران نمی دانند این است که حافظه های NAND چرخه ی عمر مشخصی دارند و پس از تعداد مشخصی خواندن یا نوشتن بر روی آن ها، عمر مفید خود را گذرانده اند و نیاز به تعویض دارند. برای مطمئن شدن از این اتّفاق کارت حافظه ی خود را بر روی دستگاهی دیگر نیز تست کنید.

امکان خرابی گوشی نیز وجود دارد

اگرچه احتمال کمتری دارد که مشکل این باشد امّا دیده شده است که در بسیاری از موارد بخش کنترل کارت حافظه ی دستگاه از کار افتاده است و تبلت یا گوشی شما قادر به راه اندازی کارت حافظه نیست. در مواردی از این دست توصیه ما این است که از دستگاه خود تا پایان عمر بدون کارت حافظه استفاده کنید چرا که تعمیر آن معمولاً غیر ممکن و یا به صرفه نیست.

در موارد بالا تمامی حالات ممکن برای یافتن راه حل مشکل SD Card unmounted اندروید را بررسی کردیم. این امکان نیز وجود دارد که رام غیر رسمی نصب شده بر روی دستگاه شما عامل ایجاد این مشکلات باشد. به هر حال برای حل مشکل SD Card unmounted اندروید باید حوصله کنید و تک تک موارد فوق را بررسی و راه حل ها را امتحان کنید

 

درباره ی حمیدرضا

حمیدرضا هستم فارغ التحصیل رشته الکترونیک. رشته ام و کامپیوترها و موبایل و اینترنت و گیمینگ گوشه ای از علائق من هستن. زنده باد مایکروسافت!

این پست هم توصیه می شود:

How to use Angular renderer2 to toggle a class or style

I needed to toggle a simple style for a <div> and it’s children, so I …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.