حل مشکل حذف فایل: The file is no longer located

بسیاری از اوقات پیش می آید که به هنگام پاک کردن یا حذف فایل ها با خطای The file is no longer located مواجه می شویم. علّت مواجه شدن با این خطا این است که ممکن است فایل یا فولدر دانلود شده از سیستم عامل دیگری مثل مکینتاش یا لینوکس به ویندوز انتقال داده شده باشد. یعنی ایجاد کننده ی آن فایل کاربر یکی از سیستم عامل های غیر از ویندوز بوده و در آن سیستم چنین نامی برای فایل غیر مجاز نیست. امّا حالا که فایل به رایانه شما انتقال پیدا کرده و دارای کاراکتر های غیر مجاز برای سیستم عامل ویندوز است هیچ عملیاتی بر روی آن میسر نیست. نه می توان آن را تغییر نام داد و نه می توان آن را حذف کرد. برای حل مشکل حذف فایل: The file is no longer located تا آخر همراه ما باشید.

در بیشتر روش های ارائه شده در سراسر اینترنت برای حل این مشکل، خطا برای فایل های با نام های فارسی غیر مجاز عملکردی ندارد امّا با روش ارائه شده توسط ما می توانید به سادگی این مشکل را حل کنید. در ابتدا یکی از روش های رایج را ارائه می دهیم و سپس روش تست شده و تضمینی خودمان را برای حل مشکل حذف فایل: The file is no longer located ارائه می دهیم.

روش اول :

Command Prompt را از طریق جستجو در منوی استارت و کلیک راست بر روی آن و انتخاب گزینه ی Run As Administrator اجرا کنید. حالا به کمک دستور زیر به دایرکتوری فایل رفته :

cd C:\PATH\TO\FILE

و سپس دستور زیر را تایپ و اجرا کنید :

del /q /f FILENAME

بدیهی است که PATH TO FILE و FILE NAME در دستور های بالا به ترتیب مسیر فایل و نام فایل شما است. اگر نام فایل ناخوانا است با فشردن کلید Tab پس از نوشتن دستور del /q /f به صورت خودکار آن را مشاهده خواهید کرد. (البته در صورتی که تنها فایل موجود در آن دایرکتوری باشد در غیر اینصورت آنقدر این کلید را فشرده تا نام فایل دلخواهتان نمایان شود.)

حل مشکل حذف فایل: The file is no longer located

روش دوم (روش تصمینی و تست شده)

کافیست دستور del /q /f را به کار برده و در ادامه آن نام فولدر را بنویسید. به این معنی که با این دستور دایرکتوری حاوی فایل با نام غیر مجاز را حذف کنید. در این صورت تمامی محتوای آن شامل فایل با نام غیر مجاز نیز حذف می شود. برای مثال :

del /q /f FOLDER CONTAINING BAD FILE

درباره ی حمیدرضا

حمیدرضا هستم فارغ التحصیل رشته الکترونیک. رشته ام و کامپیوترها و موبایل و اینترنت و گیمینگ گوشه ای از علائق من هستن. زنده باد مایکروسافت!

این پست هم توصیه می شود:

دانلود گیم تایم

حل مشکل کار نکردن موس و کیبورد در The Witcher 2

سه گانه بازی Witcher از بهترین ها در نوع خود یعنی بازی های نقش آفرینی …

یک دیدگاه

  1. خودت فهمیدی چی نوشتی!؟ اونی که بتونه بفهمه چی نوشتی صد در صد بهتر از تو می تونه انجامش بده. پس به زبان کسی که آماتور هست بنویس ادعای باسواد بودن همیشه خوب نیست!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.