حل مشکل به خواب رفتن CPU تبلت با Wake Lock

اگر تا به حال صاحب یک دستگاه تبلت اندرویدی بوده باشید احتمالا به این مشکل بر خورده اید که هنگام کار با اپلیکیشن خاصی خواسته باشید تا صفحه نمایش دستگاه را خاموش کنید ولی برنامه در پس زمینه به انجام کار خود بپردازد. در این صورت اگر صفحه نمایش به صورت خودکار پس از چند لحظه خاموش  شود و اگر برنامه نویس از دستور partial_wake_lock استفاده نکرده باشد حتما تبلت شما به خواب رفته و پردازش و انجام کار شما تا روشن شدن دوباره صفحه نمایش معلق می شود. به عبارت دیگر دستگاه فقط در زمانی که صفحه نمایش روشن باشد به دستورات و اعمال شما رسیدگی می کند و با خاموش شدن آن به دلیل صرفه جویی در مصرف انرژی و باتری سیستم عامل اندروید صفحه نمایش و حتی CPU دستگاه را به حالت تعلیق در می آورد.

یک حالت دیگر وجود مشکل این است که در هنگام پخش ویدیو باید هر چند لحظه یکبار صفحه را لمس کنید وگرنه صفحه نمایش خاموش شده و واضح است که پخش ویدئو مختل می شود. اپلیکیشنی که اینبار می خواهیم معرفی کنیم برای این مشکل نیز راه حل مخصوص خود را داراست.  می توانید دستور بدهید که صفحه نمایش خاموش نشود یا اینکه بعد از مدت خاصی فقط نور صفحه کم شود ولی نمایش به قوت خود باقی بماند. در  ادامه تمام این گزینه ها را معرفی می کنیم.

wakelock1

برای جلوگیری از این اتفاقات یک راه ساده وجود دارد و آن هم استفاده از اپلیکیشن Wake Lock است که از انواع حالت های جلوگیری از به حالت Sleep رفتن دستگاهتان پشتیبانی می کند. از دیگر ویژگی های آن کم حجم بودن و سبک بودن آن است و اینکه نیازمند حداقل اندروید 2.1 است بنابرین انواع گوشی ها و تبلت های قدیمی تر را نیز پشتیبانی می کند. برنامه دارای محیط کاربری ساده ایست و مطمئنّا کار با آن دشوار نیست. برنامه دارای گزینه های زیر است که به فراخور نیازتان می توانید از هر کدام استفاده کنید :

1 – No Lock

این گزینه برای باز گرداندن تنظیمات به حالت عادی یا همان بدون Wake Lock است. ( برنامه غیر فعال )

2 – WIFI_MODE_SCAN_ONLY

این حالت هم wifi را روشن نگه می دارد فقط برای اسکن و پیدا کردن شبکه های جدید.

3 – WIFI_MODE_FULL

این گزینه wifi را به صورت کامل روشن نگه می دارد.

4 – WIFI_MODE_FULL_HIGH_PERFORMANCE

این گزینه نیز wifi را صرف نظر از حالت دخیره ی انرژی و به صورت کامل  روشن نگه می دارد.

5 – PARTIAL_WAKE_LOCK

این حالت که کاربردی ترین حالت است فقط پردازنده یا CPU و wifi دستگاه را روشن نگه می دارد. کاربردی برای برنامه های دانلود فایل وتبدیل فرمت و …

6 – SCREEN_DIM_WAKE_LOCK

در این حالت علاوه بر حالت های بالایی صفحه ی نمایش هم می تواند روشن بماند البته به صورت کم نور.

7 – SCREEN_BRIGHT_WAKE_LOCK

این گزینه همان گزینه 6 است بعلاوه ی اینکه صفحه ی نمایش به صورت پر نور و کامل روشن می ماند.

8 – FULL_WAKE_LOCK

این حالت که کاملا تمامی امکانات مثل wifi – CPU – صفحه ی نمایش و … را روشن نگه می دارد.

 

وجود یک گجت برای دسکتاپ یا Home Screen اندروید نیز دسترسی به برنامه را ساده تر کرده است.

دانلود

 

درباره ی حمیدرضا

حمیدرضا هستم فارغ التحصیل رشته الکترونیک. رشته ام و کامپیوترها و موبایل و اینترنت و گیمینگ گوشه ای از علائق من هستن. زنده باد مایکروسافت!

این پست هم توصیه می شود:

WellBrightness برنامه محافظت از چشم اندروید

در روزگاری که گوشی ها و تبلت هایمان همیشه همراهمان هستند ، استفاده از این …

10 دیدگاه

  1. سلام یه سوال داشتم اینکه تبلتم صفحه اش روشن نمیشه و فقط کلید لمسی BACK AND منو روشن میشه به نظرتون باید چه کا کنم؟؟؟

  2. با سلام و خسته نباشید ، من گوشیمو روت کردم و با مشکل به خواب رفتن برنامه ها روبرو شدم . این برنامه رو نصب کردم ولی بعد از چند دقیقه باز به خواب میرند . چون من دانلود هم با گوشیم انجام میدم که با این وضعیت نمیتونم فایلی دانلود گنم چون برنامه دانلودم بسته میشه یا به خواب میره لطفا راهنمایی کنید . در ضمن گوشیم s3 neo هستش و برنامه Clean Master هم بر روی گوشیم نصبه . با تشکر از سایت خوبتون .

  3. سلام اقا لطفا کمک کنید من هر برنامه ای رو رو حالت اجرا می زارم وقتی صفحه خاموش می شه بعد یه ساعت برنامه رد می شه با اینکه تو تنظیمات تیکشو زدم که بعد خاموشی صفحه فعال بمونه از adm استفاده می کنم واسه دانلود و بعد یه ساعت برنامه رد می شه و دانلود متوقف می شه واقعا گیج شدم کمک کنید گوشیم p8 با اندروید 6 هست و اصل هم هست.

    • adm رو از Google Play به آخرین نسخه آپدیت کنید، بعدم اینکه این مشکل دلايل زیادی میتونه داشته باشه. حالت ذخیره باتری گوشی رو غیر فعال کنید. همه ی برنامه ها رو ببندید و فقط adm باز باشه برای دانلود.

  4. سلام من گوشی هواویg750 داشتم گوشیم خاموش شده میزنم به شارژ علامت شارژ میاد ولی شارژ نمیکنه هر کاریم کردم نشد لطفا کمکم کنید

  5. من تبلتم یکبار کلا باتریش تموم شد یعد چند ساعت یه شارژر گیر اوردم بزنم بهش زدم بهش شارژ نمیشد روشنم هم نمیشد ولی باتری زدم به یه تبلتی که کپی تبلت خودم بود یه 10 درصد شارژ شد انداختم تو تبلتم درست شارژ میشد الانم دوباره همینجوری شده ولی تبلتی شبیه به تبلت خودم پیدا نکردم

    • به هیچ وجه اجازه ندید درصد شارژ باتری به زیر 15 بیست درصد برسه. باتری رو می تونید با شارژر همه کاره شارژ کنید. تعمیر کار ها هم میتونید ازشون در خواست کنید منبع تغذیه شون رو حدود 3.8 ولت قرار بدن و چند لحظه ای بهش وصل کنن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.