تبادل فایل با گوشی با وای فای : WiFi FTP Server

بسیار پیش می آید که می خواهیم فایل ها و اطلاعات خود را بین گوشی یا تبلت و کامپیوتر و لپ تاپ انتقال دهیم. در این صورت گزینه ی اولی که به ذهن افراد خطور می کند استفاده از کابل USB به این منظور است. گزینه ی دیگر به نام بلوتوث که از مدت ها پیش از گوشی های هوشمند وجود داشته علیرغم سادگی و سهولت کار با آن، هنوز هم این تکنولوژی بسیار کند است و در عین حال مشکل دیگر آن برد کوتاه آن است. اما در مورد تکنولوژی WiFi می توان گفت که اوضاع کمی بهتر است پس همین موضوع موجب شد تا اپلیکیشن های زیادی به وجود بیایند تا انجام عمل انتقال فایل ها به وسیله ی WiFi را تسهیل کند. برنامه تبادل فایل با گوشی با وای فای : WiFi FTP Server هم یکی از این برنامه هاست که همانطور که از نامش پیداست قادر است تا دستگاه اندرویدی کاربر را به یک سرور FTP تبدیل کرده تا اطلاعات از طریق این پروتوکل قابل انتقال به دستگاه های دیگر باشد.

تبادل فایل با گوشی با وای فای : WiFi FTP Server تبادل فایل با گوشی با وای فای : WiFi FTP Server

مزیت استفاده از پروتوکل FTP در برنامه تبادل فایل با گوشی با وای فای در این است که به آسانی می توان از هر دستگاهی به محتویات فضای ذخیره سازی گوشی دسترسی داشت و این عمل نیازمند ابزار خاصی نیز نیست. به این معنی که حتّی با یک مرورگر ساده می توانید با وارد کردن شماره ی آی پی دستگاه به آن متصل شده و محتویات فضای ذخیره سازی چه از نوع حافظه ی داخلی و چه از نوع کارت SD را مرور کرد و فایل های دلخواه را افزوده و یا حذف و دانلود کرد. صد البته که می توانید از کلاینت های FTP معروف مثل FileZilla برای کامپیوتر ها و AndFTP (لینک دانلود) برای دسترسی به فایل ها و محتویات حافظه ی دستگاه اندرویدی خود نیز استفاده کنید که امکانات بیشتر و متنوع تری نسبت به مرورگر ها ارائه می دهند. از آن جا که بسیاری از کاربران اطلاعی از این نکته ندارند، شاید بد نیست یادآوری کنیم که فایل اکسپلورر داخلی سیستم عامل ویندوز نیز یک کلاینت قابل و با کیفیت FTP است.

QRCode
دانلود

لینک گوگل پلی

نیازمند اندروید 4 یا جدید تر

درباره ی حمیدرضا

حمیدرضا هستم فارغ التحصیل رشته الکترونیک. رشته ام و کامپیوترها و موبایل و اینترنت و گیمینگ گوشه ای از علائق من هستن. زنده باد مایکروسافت!

این پست هم توصیه می شود:

انتقال دیتای بازی ها به کارت حافظه: FolderMount

انتقال دیتای بازی ها به کارت حافظه: FolderMount

اگر چه پیش از این نیز بارها به این نکته اشاره کرده ام که بازی …

یک دیدگاه

  1. عزت اله جعفری فرد

    آقایان مهندسین محترم و بزرگوار ایرانی بعداز عرض سلام خواهشمندم.مشکل موبایلم که آندروید است و وای فای را میگیرد البته بدون اینترنت بر طرف بفرمایید. نام موبایلم MI A2 Lite می‌باشد.ووای فا مربوط به مخابرات است. خداوند بشمار خیر بدهد وحق الزحمه را می‌پردازم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.