همه چیز درباره پادگان شهدای کرمانشاه

قبل تر در این پست : (لینک) در مورد نحوه ی گرفتن امریه ی وزارت آموزش و پرورش و اقدام برای سرباز معلم توضیح داده بودم. حال می خواهم بعد از پایان دوره ی آموزشی در پادگان شهدای کرمانشاه تجربیات و هر چیزی که به خاطر میارم و باهاش سر و کار داشتیم رو با شما دوستان به اشتراک بذارم. اول از همه باید بگم که با وجود این که من پادگان های دیگه ی سپاه یا ارتش رو خودم تجربه نکردم اما به خیال خودم اینجا یعنی پادگان شهدای کرمانشاه از همه لحاظ خوب بود.

تغذیه :

خب از اونجا که دغدغه ی اکثرتون همین غذا و خوراکی هاست باید بگم در اینم مورد هم خیلی نگران نباشید. کیفیت غذا ها در حد قابل قبول هست و می تونید برای صبحانه روی کره مربا، پنیر و خرما، حلوا شکری، پنیر و گوجه و تخم مرغ و سیب زمینی آب پز حساب باز کنید. برای نهار هم انواع غذاها مثل قورمه سبزی، قیمه، عدس پلو، استامبولی، سبزی پلو ماهی و غیره موجوده. برای شام هم خوراک گوشت، لوبیا، سیب زمینی آب پز و پوره و صد البته آش وجود داره. این در مورد کیفیت بود. در مورد کمیت هم مقدار غذاهاش برای یک فرد با وزن حدود 60 کیلو که خودم باشم کاملا کافی و مناسب بود البته توزیع عادلانه ی غذا بستگی به افراد گروه 12 نفره تون داره که چقدر به هم احترام میذارید و بها می دین. گروه ما که همیشه سر یه لقمه بیشتر دعوا بود.

مکان و آب و هوا :

از لحاظ آب و هوا تا اونجایی که من حس کردم شهر کرمانشاه تو فصل تابستون از تهران هم گرم تر بود و گرما خیلی اذیت می کرد. گاها دمای هوا به 40 درجه هم می رسید. البته شب ها هوا خنک می شد و اوائل صبح ها به حدی سرد که باید چند دست لباس می پوشیدیم. مکان پادگان شهدای کرمانشاه هم کیلومتر 17 جاده ی کامیاران هست و از کرمانشاه 1500 تومن می گیرن و تا پادگان شهدای کرمانشاه می رسوننتون. (موقعیت پادگان نسبت به شهر کرمانشاه رو می تونید توی تصویر زیر ببینید.) پادگان به وسیله ی کوه ها و تپه های سنگی احاطه شده و منظره ای رو به وجود آورده. دریاچه و رودخانه ای هست که اواسط تابستون خشک می شه و بوی لجن همه جا رو فرا می گیره. باید بگم که اونجا به شدت با قورباغه ها اخت می شین. در مورد حمام و دستشویی ها باید بگم که وضعیت تمیزی و نظافت اونجا که به عهده ی خودتون هم هست نزدیک به عالی هست.

پادگان شهدای کرمانشاه

پرسنل و کادر رسمی و فراگیران :

برخورد کادر رسمی پادگان شهدای کرمانشاه منطقی و معمولی هست یعنی اینکه انتظار نداشته باشید که فرماندتون قربون صدقتون بره ولی خب برخورد هاشون دوستانه و خوب هم هست البته اگر بچه های هم گردانیتون ظرفیتش رو داشته باشند. البته این پادگان آموزشی مختص افراد تحصیلکرده و با مدرک کارشناسی به بالا هست پس معقوله اگر بگم فراگیر ها هم مثل خودتون خوبن اما خب از اونجا که بر خلاف میلم باید بگم که ارزش مدرک کارشناسی و حتی کارشناسی ارشد پایین اومده باید منتظر یه سری جک و جونور (!) هم باشین. اذیت شدنتون توسط این موجودات خارق العاده که همسن شما هستن اینطوریه که شب نمیذارن بخوابید یا شوخی های بد می کنند و دیگه باقی کارهاشون رو خودتون بهتر می دونید ولی اصلا نگران نباشید چون این هم یکجور تجربه است که باعث می شه شما یاد بگیرید با افرادی از این دست چجوری باید برخورد و نشست و برخورد داشته باشید.

برنامه سین و زمان بندی :

تمام زندگی شما در پادگان شهدای کرمانشاه طبق زمان بندی برنامه سین خواهد بود از بیداری تا ساعت صبحانه و کلاس ها و نهار و شام وخاموشی. استراحت بین کلاس ها خیلی کوتا تا نهایتا 20 دقیقه هست پس باید خیلی زود کار ها رو راست و ریست کنید. صبح ها با آنکارد تختتون شروع می کنید و سر کلاس ها حاضر می شید تا ظهر ساعت 1 و بعد از اون هم تا ساعت 3:20 استراحت می کنین البته در این بازه ی زمانی حق خوابیدن روی تخت و آنکاردتون ندارید و باید روی زمین دراز بکشید.

کلاس ها:

عرض کنم که کلاس هاتون توی پادگان شهدای کرمانشاه این ها هستن : رزم انفرادی، حفاظت اطلاعات، بهداشت رزمی، تخریب، میدان و موانع، سلاح و میدان تیر، صف جمع و عقیدتی که هرکدوم رو توضیح میدم.

رزم انفرادی : بدترین کلاستون هست که همون روز های اول یک کوله پشتی به شما میدن و قانونا باید اون رو هر جلسه همراه داشته باشید اما معمولا مربی اجازه می ده که نیارید اما اگر ازتون بد ببینه براتون اجباری می کنه و باید با یک کوله پشتی بیاید سر کلاس هاش. در حالت عادی در کلاس های رزم انفرادی شما باید با اسلحه، جلیقه، فانسقه، قمقمه و کلاه آهنی حاضر بشید ولی اگر مشکل خاصی توی کلاس ها ایجاد کنید کوله پشتی هم به این ها اضافه می شه.

حفاظت اطلاعات : دو سه جلسه ای بیشتر نیست و اهمیت چندانی هم نداره.

بهداشت رزمی : در مورد کمک های اولیه و روش های جلوگیری از خونریزی هست اما برای ما که صرف صحبت های دیگه شد و این کلاس که یکم به درد بخور جلوه می کرد هم کم کاری شد.

تخریب : در مورد نارنجک، مین و انفجار و مواد منفجره هست که در نوع خودش جالب هست.

سلاح : چند جلسه ای کلاس تئوری در مورد سلاح و نحوه ی به دست گرفتن و نشانه روی و شلیک فشنگ گازی هست و بعدش هم می برنتون میدون تیر 50، 100 و 200 متر.

میدان و موانع : شما رو می برن جایی که باید از نردبانی به ارتفاع یه ساختمون دو سه طبقه بالا برید و از اونطرفش بیاید پایین. از دیوار های کوتاه بپرید و سینه خیز برید و … اگر کثیف شدن رو دوست داشته باشید و ترس از ارتفاع هم نداشته باشید این کلاس هم خوبه.

صف جمع : که همون رژه است و باید با یه اسلحه زیر آفتاب سوزان پاهای مبارک رو بالا بیارید. متاسفانه چون رژه یک حرکت جمعی هست خراب کردن چند نفر باعث زایل شدن زحمت همه می شه پس سعی کنید این افراد رو پیدا کنید و به صف های آخر و دور از دید انتقال بدید.

عقیدتی : از این جور کلاس ها زیاد دارید. خوراک خواب و پیچش هستش البته اگر راهش رو بلد باشید. تو این کلاس ها وضو و تیمم و نماز و روزه و احکام و حتی نماز میت و چیزهایی از این دست گفته می شه و امتحان عقیدتی هم به صورت جدا در دو مرحله برگزار می شه پس سعی کنید یه چیز هایی رو بلد باشیدکه دردسر نشه براتون بخواید دوباره امتحان بدید. البته من خودم تا قبل از رفتن فکر می کردم اینقدری ساده هستن این چیزها که یک لیسانسه مطمئنا همه رو بلده اما اشتباه می کردم.

مرخصی :

خب رسیدیم به این بحث شیرین. مرخصی های توی شهری می دن و طولانی مدت. توی شهری در حد چند ساعت هست که بتونید یه چیزی بخرید یا استراحتی کنید و برگردید اما طولانی مدت مثل میان دوره که 4 پنج روزی هست و هرکس خواست می تونه یه سری به خونه بزنه. همون روز اول هم معمولا لباس ها و پوتین و مواد شوینده و سایر تجهیزات رو بهتون میدن و یه چند روزی هم اون موقع مرخصی میدن. در کل خیلی به فکر مرخصی نباشید چون نه کرمانشاه جای اونچنان خاصی داره و نه فرصت مرخصی ها کافی هست. فقط مرخصی های چند روزه رو برگردید خونه. به ما مثلا دو روز مرخصی دادن که خب چون خیلی فایده نداشت برگردیم جاتون خالی به همدان رفتیم.

چه وسائلی اونجا بهم میدن :

اگر سرباز معلم یا امریه باشی : یه بسته پودر + واکس و فرچه + یه زیر پیرهن + یه دست لباس سرباز و پوتین + یه ملحفه + یه پتو + کتاب آموزشی و قرآن و جانماز
اگر نباشی : همه ی موارد بالا از هر کدوم تا ۳ تا + شورت و دمپایی و مسواک و … به غیر امریه ای ها تقریباً همه چی می دن اما به سرباز معلم ها خیر.

وضعیت پست دادن اونجا چطوره؟

توی پادگان شهدای کرمانشاه پست دادن ماهی سه چهار بار بیشتر نیست! اما من خودم پست های دیگرانم به جاشون وایمسادم چون کلاس هاش عذاب آور تره. نگهبانی یه جا می ایستی میری تو احوال خودت. اما سر کلاس رزم انفرادی باید با یه کلاه و یه کوله و یه اسلحه شروع کنی به سینه خیز رفتن! نهایت کار نگهبان تلفن جواب دادن و صدا کردن سربازیه که خونوادش زنگ زدن. شاید پست های شبونه اش که نصف شبه یکم سخت باشه که اونم زیاد نمی خوره بهتون. البته اگر مسئول آمارتون که از بین بچه های خودتون انتخاب میشه مثل مال ما عاشق باشه ممکنه به بعضیا 8 بار بخوره به بعضی ها هم هیچی.

ارشد یعنی چی؟

بچه هایی که مسئولیت بهشون میدنو میگن ارشد که با یه لقب دهن پر کن حسابی ازشون کار می کشن. باید زودتر از خواب پاشه همه رو بیدار کنه و پیش همه بده بشه. سعی کنید هیچ مسئولیتی نگیرید اونجا.

اردو چی هست؟

یک هفته مانده به پایان دوره آموزشی در پادگان شهدای کرمانشاه به مدت 4 روز و 3 شب می برنتون اردو. یک چادر کثیف که بوی گازوئیل میده به 12 نفر میدن و باید زیر آفتاب سوزان داخلش بنشینید و شب ها هم بخوابید. قبلش باید یه گودال اطراف این چادر بکنید و حساب کنید ساعت 12 ظهر در مرداد ماه یعنی اوج گرما باید شروع کنید به بیل و کلنگ زدن. فقط اونم نیست زمین اونجا پر از خار هست و باید اونارم در بیارید و یه گودال هم به عمق یک متر به عنوان سنگر بِکنید. چادر که بر پا شد وقتی میرید توش باور نمیکنید که چقدر گرمه و می بینید که بیرون چادر باشید بهتره. رو این حساب من میرفتم به جایی که سایه بود مینشستم و دور از چادر بودم. میرسیم به شب ها که باید 12 نفر تو یه چادر کوچیک بخوابید. پای فرد مقابل تخت سینه ی من بود چون راه دیگه ای نبود جا نیست. ولی اینم راه حل داره گوش کنید اگر می خواهید راحت بخوابید دو تا پتویی که بهتون دادن یکیشو ببرید بیرون چادر و زیرتون پهن کنید اون یکی هم بندازید روتون. توی اون بیابون هوای خنک و عالی بگیرید بخوابید و لذّت تماشای ستاره ها از همه چی تو اون شرایط بغرنج بهتره. من که این کارو کردم و کل اردو راحت شبا می خوابیدم. در حالیکه بقیه از بی خوابی داشتن دیوونه میشدن.

درآخر هم اگر سوال بیشتری در مورد این پادگان شهدای کرمانشاه داشتید خیلی راحت می تونید در همین قسمت نظرات پایین صفحه بپرسید. البته فکر می کنم توضیحاتم در مورد چند و چون اونجا کافی باشه ولی باز هم اگر جایی به نظرتون از قلم افتاده خوشحال می شم بتونم کمکی کنم. پس نظر بدید و قول می دم خیلی زود جوابتون رو بدم.

درباره ی حمیدرضا

حمیدرضا هستم فارغ التحصیل رشته الکترونیک. رشته ام و کامپیوترها و موبایل و اینترنت و گیمینگ گوشه ای از علائق من هستن. زنده باد مایکروسافت!

393 دیدگاه

  1. امین حاجی زاده

    همه بزرگا میگن که یه روز حسرت می خورین که برگردین عقب و بگین کاش ۱ ساعت از روزای سربازی رو بازم ببینیم ولی ……….. زمان خیلی چیزه بدیه چون نمیشه جبرانش کرد.سلامتی همه سربازای بی آشنا و بی پارتی به خصوص سربازای متاهل.?

    • سلام برادر عزیز سربازی و تو سری خوری با ماهی 100 تومن حقوق چیزی نیست که کسی حسرتش رو بخوره. بزرگترها همونطور که خودت هم گفتی دنبال روزای جوونیشونن وگرنه کسی که وضعیت مالی و شغلی مناسبی داشته باشه و از زندگیش لذت ببره به هیچ وجه دلش واسه سربازی تنگ نمیشه. به هر حال به نظر من هیچ وقتم نباید حسرت خورد و همیشه باید شاد و سر حال زندگی کرد.
      ممنونم از بازدیدت. موفق باشی.

    • با سلام دوستان خوبن که آموزششون تو شهدا افتاده ی چیزایی میگم ک خیلی ب دردتون میخوره با خودتون ببرین.اولت وسایل عمدهمث لباس و شوینده و اینا با خودتون نبرین چون اونجا بهتون میدن و وبالتون میشه. ۱.سعی کنید حتما نایلون فریزر با خودتون ببرید اونجا باید بعد صرف غدا ظرفتونو بشورید که آبخوریا خیلی شلوغ میشه و خیلی حال گیریه پس نایلونو کف ظرفتون میندازین که ظرفتون کثیف نشه و مجبور به شستنش نشین ۲ کش زیاد و چن تا سنجاق و یک ملحفه سفید ساده برای آنکارد کردن ابدی تخت اونجا دوتا ملحفه میدن اما شما یکی ببرین ک با اون تختو ابدی انکارد کنین دوتای دیگم به نوبت میکشین روش ک کثیف نشن اینجوری لازم نیس هر روز آنکارد کنین.۳ اگ تو فصل سرمایین داروهای سرماخوردگی و آنتی بیوتیک داروی معده داروی اسهال و پماد عرق سوزی ۴نخ و سوزن حتما ۵ واکس آماده از اینا که ی ابری دارن سریع واکس میزنین ایجو دیگه هرروز وقتتون با واکس تلف نمیشه ۵ اگ تونستین ارشدی تسلیحاتو بگیرین کافیه راجع ب کلاش بدونین تارخچه اش قطعاتش مختصاتشراحت ترین ارشدی ارشدی تسلیحاته خوبیش اینه تا آخر آموزشی ن نظافت دارین نه نگهبانی ۶سعی کنید نهایت لذتتونو ببرید چون دیگه تکرار نمیشه تو شهدا بهتون خوش بگذره یا حق.

      • سلام
        جایی برای ورزش کردن داره؟
        مثل باشگاه؟
        یا زمین چمن که ورزش کنیم؟
        یا اصلا اجازه این کار رو میدن

  2. سلام روز خوش من خواستم یه سوال بپرسم به نظرتون آموزشی برای افراد با وزن بالا خیلی سخت سپری میشه یانه من 1.10.96 اعزام هستم

    • سلام
      در مورد سوالتون نه اتفاقا مربی تربیت بدنی سخت نمیگیره به وزن بالا ها. اتفاقا خیلی هم براشون تخفیف قائل میشه نسبت به افراد عادی ولی خب حجم غذا ممکنه براتون مشکل ساز بشه.

  3. با سلام میخواستم بپرسم من لیسانس دارم و چقد احتمال داره بیفتم پادگان شهدای کرمانشاه و در کل این پادگان چه مدرکایی رو پذیرش میکه ایا لیسانسه ها احتمال داره بیفتم اینجا

    • سلام این پادگان مختص افراد دارای بند پ و یا امریه ی ارگان های دیگر (مثل آموزش و پرورش، بهداشت و …) است و اگر جزء غیر از این دو گروه هستید احتمالش خیلی کم هست یا من ندیدم اونجا.

  4. سلام دوست عزیز. من اول اسفند عازم هستم.میخاستم بدونم تقسیم بندی گروهان اونجا چجوری هست? ینی اگه بخای با دوستت توی یه گروهان باشی باید چکار کنی?

    • درود بر شما.
      فرمانده هاتون روز اول میان. روز اول میشوننتون رو زمین. بعد اونها مثل این شکارچی های حیات وحش (بلا نسبت شما) سوا می کنن. باید زرنگ باشی حدس بزنی که با چه الگویی (مثلا صف یا ردیف) جدا می کنند و با دوستتون تو یک جا قرار بگیرین. اونجا اینقدر شلوغ پلوغ هست که اگرم یه وقت جدا شدین تا کسی حواسش نیست خودتون برید پیش همدیگه. یه پیشنهادی که دارم تا می تونید اونجا از زیر کار ها در برید و اصلاً توی چشم نباشید.

      • سلام من 1/8اعزامم چطوری باید از زیر کارها در رفت

        • سلام متشکر که لااقل با صداقت پاسخ دادید که دنبال چی هستی. ببین کار های اونجا برای یه سرباز عادی سخت نیست برای اونایی سخت میشه که مسئولیت قبول می کنن. نگران نباش بیشتر از کلاس ها و نبود حمام بترس. البته ما تابستون بودیم.

        • سلام منم 1/8 اعزامم، بچه کجایی؟

        • عشق منم ۱/۸اعزامه به همین پادگان هر روز گریه میکنم بخدا خیلی دوستش دارم از همه میخام برامون دعا کنن

        • منم 8/1افتادم شهدای کرمانشاه

      • سلام بچه ها من 5روز دیگه اموزشی تو شهدا کرمانشاهم . میخواستم ببینم سیگار ببرم یا نه . و اگه نبرم اونجا ردیفه ، یعنی میشه سیگار پیدا کرد

  5. سلام من یک دوازده 96 اعزامم مدرکمم مهندسی مکانیکه میخواستم ببینم اونجا خیلی سخت میگیرن یا مثلا زد و خورد هست اونجا یا ن چون دوستام بد تعریف کردن از اونجا

    • سلام ببینید اونجا همه جور آدمی پیدا می شه و این دیگه بستگی به خودتون داره که چجوری با هر شخصیتی کنار بیاید. از نظر من این هم یکجور تجربه است که بتونید با قومیت های مختلف کنار بیاید. طبق تجربه ی خودم بدترین بچه ها اونجا کسایی هستند که ساکن کرج و شهرک های اطرافش هستند که قلق مخصوص به خودشون رو دارند.

      در مورد فرمانده ها هم بگم که نه خیلی سخت نمی گیرن و بیشتر الکی می ترسوننتون. تنها توصیه ای که دارم اینه که به هیچ وجه قبول هیچ گونه مسئولیتی رو نکنید و آسوده و راحت دوره تونو بگذرونید. فرمانده ها سعی می کنند با دادن وعده های تو خالی ازتون کار بکشن اما شما داوطلب نشید و می بینید که چقدر براتون آسون می گذره. در کل خیلی نگران نباشید و فقط توی میدون تیر خوش بگذرونید.

  6. فرشید تجاری

    سلام.من معاف از رزم هستم چچوری میگذره برام اونجا؟ و اینکه گوشی ببریم میگیرن و میدن اخرش بهمون اره؟ و اینکه تلفن هست زنگ و اینا بزنیم به خونه و همسر؟

    • سلام.
      معاف از رزم بودنتون رو فقط زمان برنامه ی رژه اعلام کنید. از اون جا که معاف از رزم ها رژه می تونن نرن و میدون تیر شلیک نکنن، معاف از رزم ها رو سعی می کنند تا می تونن ازشون بیگاری بکشن. از نظر من معاف از رزمی خیلی امتیاز خوبی نیست چون وقتی بچه ها دارن شلیک می کنند و لذت می برند شما دارید اسلحه های اون ها رو نظافت می کنید.
      در مورد تلفن هم از هر چهار پنج تلفن دو تاش فقط کار می کنه و همه ی تلفن ها هم تا اونجا که می دونم شنود میشه. کارت تلفن بخرید و ببرید که کرمانشاه اون زمان که ما بودیم نایاب بود و کارت 5 تومنی رو تا 10 تومن هم می فروختن ( تازه اگر پیدا می شد.)
      گوشی ببرید تو برگردوندنش خیلی اذیت می کنند و یا میان دوره میدن یا روز آخر.
      توصیه ای که به همه می کنم این که به خودتون لطف کنید و گول فرمانده ها رو نخورید و هیچ مسئولیتی رو به عهده نگیرید. شما اونجا مثل یک فرد بی تخصص و ببخشید بی مصرف به نظر بیاید.

      • اینکه شما میگی هیچ مسئولیتی رو قبول نکن نمیشه که اگه بیکار باشی و مسئولیت نداشته باشی کار میدن دستت…بشور بساب و میدن انجام بدی

        • نخیر به مسئول آشپزخونه از این کارا میدن به سربازایی که مسئولیتی قبول نکردن دو هفته یه بار نظافت دستشویی و آسایشگاه و سلف میخوره که اصلا هم سخت نیست. 🙂

  7. سلا سوال داشتم در پادگان کافی نت وجود داره؟
    ممنون

  8. داداش غرض از برگشتن به دوران سربازی یادآوری توسری خوردن و حقوق نبود بلکه باهم بودن شیطنتای دوره ی سربازی وعلل الخصوص اموزشی هستش…جایی که همه باهم برابرن تنبیهات تکی نیست وگروهی وبیشتر جنبه شوخی رو داشت..گروه 12 نفره ما که خیلی عالی بودن هرجا کار یکی از بچها گیرمیکرد همه باهم درستش میکردن..اگه موقع تقسیم غذا اشتباه میشد باقاشق تو ظرف هم غذا میذاشتن..ایشاللله همه موفق باشن

    • سلام ممنون از نظر گذاشتنت سجاد جان اما دو نکته رو بگم :
      1- گفتی با هم بودن! این رو که بعد از سربازی هر موقع که آدم بخواد می تونه با یه تلفن چند نفر از رفیق ها رو جمع کنه و برن مسافرت با شرایط خوب و نه با تنبیه و اجبار.
      2- هر کس می گه دلم برای اون دوران تنگ شده بهش بگو شماره کارت میدم کل درآمد ماهیانه ات به جز 100 تومن بریز به حسابم از اونطرف منم می فرستمش تو بیابونا زیر آفتاب رژه بره و بدوئه و با دوستاش تو طبیعت شوخی و شیطنت کنه.

      خلاصه این که آدم ها در زمان خوشحالی یه حرف هایی می زنن، امّا زیاد نباید جدّی گرفت عزیز منظورم این بود.

  9. سلام.ـ.نمیشه مخفیانه گوشی برد؟?

    • سلام گوشی موشی اولاً که اصلاً فرصت استفادش پیدا نمیشه. یعنی تو آموزشی اینقدر سرت شلوغه که وقت سر خاروندن نداری اگرم مثلاً از 6 عصر تا 10 شب بی کاری، شک نکن که همش صرف شستن لباس و شام و استراحت و استحمام می شه و کلا فرصتی برای کتاب خوندن هم به زور بشه پیدا کرد. مگر روز های تعطیل مثل جمعه که اونم باز شک نکن بیشترش رو خوابی.
      در کل اگر اهل معاشرت باشی حوصلت سر نمیره و اینکه بهترین کلاساشون همون کلاس اسلحه است. خلاصه یک اینکه هیچ مسئولیتی قبول نکن اونجا و دوماً با بیشتر افراد خودمونی نشو مگر لایقت باشند.

  10. سلام آقای حمیدرضا ، وقتتون بخیر ، نامزد من امروز یعنی ۱/۲/۹۷ رفت پادگان شهدا ، تا کی باید ازش بیخبر باشم ؟ راه ارتباطی هست ؟ خیلی خیلی نگرانم و دلم همه ش دلشوره داره که چجوری میگذره بهش ، گوشی میتونه استفاده کنه ؟ مرخصی ها چقدره ؟ چون خانواده اش ساکن کرمانشاهن و بومی به حساب میاد مرخصی خوب میدن ؟ ساعتی چند بار میتونه بگیره ؟ و اینکه من اگه بیام کرمانشاه امکانش هست برم پادگان ببینمش ؟ این خیلی مهمه امکان ملاقات هست تو پادگان شهدا ؟
    و یه چیز دیگه اینکه آخر این ماه میخوره به ماه رمضون تاثیری تو آموزشیش داره ؟ چون من شنیدم به رمضون هم میگن دوره طلایی غیر از اون دوره اسفند ، ببخشید زیاد سوال پرسیدم ولی واقعا دلتنگم و نگران ?

    • سلام
      اول اینکه نگران نباشید. بهش خوش نمی گذره ولی اونقدر ها هم بد نیست. آموزشی فقط یعنی تلف شدن وقت و بیدار شدن 4 صبح و نظافت دستشویی و جارو کشی و رژه و استحمام نکردن به مدّت طولانی!

      در مورد ملاقات هم می تونید برید اونجا و یه محوطه ای هست که شبیه پارک هست با بلندگو صداش می زنن و می تونید ملاقاتش کنید و براش خوراکی ببرید اما هر نوع کتاب و مجله ای ممنوعه به جز کتاب های درسی!

      در مورد تلفن هم دو راه هست یا اینکه ایشون با کارت تلفن از پادگان باهاتون تماس می گیره و یا شماره تلفن اونجا رو بهتون می ده با کد خودش که شما بتونید از ساعت 1 تا 3 یا 6 تا 10 شب باهاش تماس بگیرید.

      در مورد مرخصی هم باز هم ایشون خوش شانس هستند که کسی رو اونجا دارند. یه میان دوره که چند روزه مرخصی دارند و یک سری مرخصی یه روزه و یا چند ساعتی.

      27 ام که ماه رمضون شروع میشه دوره ی آموزشی نامزدتون رو تموم شده بدونید دیگه هیچ کاری باهاشون ندارن واقعاً خوش شانس هستند ایشون که تو این زمان افتاده دورَشون. تنها توصیه ای که به ایشون می کنید این باشه که هیچ مسئولیتی رو قبول نکنه و همیشه دور از دید باشه.

      سوالی بود در خدمتم.

      • وای راست میگید ؟ واقعا ممنونم‌ از پاسخگویی با صبر و حوصله و کاملتون ?? خیلی کمک کردید به آروم شدن دلم خدارو شکر اگر اینجوریه که میگین پس خیلی هم بد نیست و قابل تحمله ، من فقط خیلی نگران ارتباطمون بودم که باز جای شکرش باقیه که میگین میشه تماس داشت ، باز هم ممنون خیلی لطف کردید ??

        • آره مشکلی براشون پیش نمیاد شما هم بیش از حد نگران هستین البته بودند افراد متاهلی که تو آسایشگاه هِی می زدن زیر گریه و ما درکشون نمی کردیم. الان بهتر می فهمم. به امید تموم شدن هر چه زود تر دوره ی آموزشی نامزدتون و بدرود.

    • سلام آوای عزیزمنم نامزدم یک اردیبهشت97رف کرمانشاه برادوره اموزشی وبا اینکه چن روز میان دوره اومد وهرروز زنگم میزنه ولی باز همش فکرم پیشش هستو دلتنگشم یکم امیدوار شدم ک من تنها نیستم یکی مث شما هس ک شرایطش مثل منه????ان شاءالله ک زودتر بگذره این چن روزم عزیزامون بیان پیشمون☺

  11. خدایی خیلی سخته 🙁
    ممنون از راهنماییاتون خیلی کمک کرد ، روزتون بخیر ??

  12. سلام داداش خوبی هستید ببخشید مزاحم میشم میگم من داداشم لیسانس پرستاری هست پیام آوره شده یعنی امریه وزارت بهداشت یعنی بعد اموزش باید بره تو بیمارستان کار کنه..آموزش افتاده پادگان شهدا کرمانشاه دیروز رفتن امروز رسیده بودن زنگ زدن راستش قبلش پذیرش ازر سپاه گرفته بود و برگه اول اعزامش زده بود نیرو زمینی سپاه اموزشگاه شهدا کرمانشاه ولی بعد چن وقت که نتایج پیام اوری اومد تو برگه اعزام دومی زده بود ستاد فرماندهی کل سپاه سپاه شهدا کرمانشاه(پیام اور بهداشت) الان زنگ زده میگه من و سه چهار نفر دیگه گفتن نشدین برا ما نفرستادن امریه تون رو
    دوتا از دوستاشم همراش بودن اونا هم پیام اور بودن میگن اونا رو بردن یه جا دیگه ما هم یه جا دیگه به عنوان سرباز عادیب

    الان باید چکا کنیم داداش؟؟؟؟خواهشا بگو ببخشید طولانی شد

    • سلام ممنون سلامت باشی. از این اتفاقات برای ما هم افتاده بود که خوشبختانه برای من که نیفتاد. آخ آخ استرس و ترس رو توی چهره ی این افراد قشنگ میدیدیم! مرخصی که بهشون دادن جَلدی اومدن تهران و پیگیری کردن و برای خیلیاشون درست شد اما بعضیام بودن که به هر دلیلی خب نشد. براش برید پیگیری کنید اولین کار برید پلیس بعلاوه 10 و کد سخا رو بگیرید و بعد به آدرس http://services.epolice.ir برید و بعد از ورود قسمت “استعلام وضعیت اعزام” رو کلیک کنید. اگر امریه ای باشه جلوی مرکز آموزش می نویسه مثلا سرباز معلم یا بهیار یا … اگر نبود خیلی زود برید ارگانی که ازش امریه گرفته و پیگیری کنید.
      سوالی بود در خدمتم.

  13. داداش ببخشید مزاحمتون شدم آره تو سایت نظام وظیفه که رفتم کد سخاشو زدم تو قسمت وضعیت اعزامش جلو پادگان شهدا کرمانشاه زده پیام اور بهداشت ولی امروز رفتن پادگان گفتن شما پیام اور نشدی باید چکار کنی در صوتی که تو سایت نظام وظیفه زده براش پیام اور بهداشت الان خدا میدونه داره تو پادگان چه رنجی رو تحمل میکنه تو خدا یه راه بزار جلومون

  14. الان زده براش حتی رو برگه اعزامش که بر د همراش پادگان زده بود
    ستاد فرماندهی کل سپاه – سپاه پادگان شهدای کرمانشاله(پیام اور)
    ولی امروز که رسیدن پادگان اونا گفتن شما سرباز عادی هستین برا ما نفرستادن
    باید چکار کنیم داداش؟

  15. بعدش عصری که زنگ زد خیلی صحبت نکرد گفت وقت ندارم تلفنم هی قطع میشد
    میگفت
    تو پادگان گفتن اگه تا دو سه روز دیگه درست نشه جز عادی ها حساب میشین

    ولی در صورتی داداش من هم تو سایت نظام وظیفه براش زده پیام اور بهداشت

    هم رو برگه اعزامش که برده پادگان

    • پس همون که گفتم معمولاً به این جور افراد یه مرخصی می دن که بیفتن دنبال کاراشون. برید ارگانی که ازش امریه گرفته پیگیری کنید اگر اون ها برای نظام وظیفه فرستاده باشند، باید برید و از نظام وظیفه علتش رو جویا شید. اشتباهات غیر عمدی و سهوی انسانی هم پیش میاد تو فرایند پذیرش سرباز ها. فقط هر چه زودتر پیگیری کنید.

  16. سلام من همسرم کارت سبز فقط دوره 30 روزشو داره ممکن فقط یه دوره 15روزه براش بذارن برگرده

    • سلام نه خانم دیگه چی؟ 🙂 تا اونجا که من می دونم و کسایی که اونجا دیدم هر کسی کارت سبز و از این چیزای بسیج داشت به درد لای جرز دیوار هم نخورد چون مثل این که قانون عوض شده.
      در کل نگران نباشید گفتم اگر 1 اردیبهشت اعزام شده دوره آموزشیش فقط تا ماه رمضون هست و بعد اون از هفت دولت آزادن!

  17. سلام ، عذر ميخوام همسر من ١ ارديبهشت اعزام شد كرمانشاه ولي تا الان هيچ خبري ازش نيست و با من تماس نگرفته، ممكنه اين همه مدت نتونسته باشه تماس بگيره؟ كارت تلفن نباشه؟ واقعا نميدونم چطوري باهاش ارتباط برقرار كنم

    • سلام، الان رو نمی دونم امّا اون موقع که ما اونجا بودیم کارت تلفن نایاب شده بود البته بالاخره ایشون می تونستن از کسی قرض بگیرند و یک تماسی بگیرن. شاید به هر دلیل تصمیم گرفته یه مدت دور باشه از خونه و خونواده نگران نباشید.

  18. آقا من اعزام مجدد بودم
    ۲ اردیبهشت رفتم کرمانشاه منو برای استعلام خدمتی فرستادن تهران
    نامه ام امروز اماده شد که ببرم کرمانشاه
    ولی یه دوستم که رفته بود امروز گفت فردا پنجشنبه تعطیله
    میخواستم بپرسم کسی شماره ای داره از اونجا؟
    و اینکه ایا پنجشنبه ها تعطیله یا نه؟
    مرسی

    • سلام عزیز، درست گفتن نه فقط پادگان که تقریباً کل کشور پنجشنبه رو هم می چسبونن به جمعه و فقط حضور فیزیکی اونم به صورت نیمه وقت دارن. پادگان هم همینطور بود تا اونجا که یادمه پنجشنبه ها تا ظهر بیشتر کسی از کادری ها نبود.

    • اره فردا تعطیله کل پادگان همه‌ رو مرخص کردن امدیم خونه
      به کسایی که بومی هم نبودن مرخصی شهری دادن که کسی توی پادگان نباشه تا ساعت ۷ عصر

      • سلام برادر من ۱۴۰۱،۶،۱ اعزام کرمانشاه شده کی میاد میان دوره ؟؟ والان ۲۳ روزه که اونجاس
        کی میاد واسه میان دوره ؟؟؟

  19. سلام مجدد ببخشید من یه سوال دیگه دارم روزایی که تعطیل رسمین سربازا رو میفرستن بیان مثلن هفته بعد که 4شنبه نیمه شعبان ممکن بفرستنشون که تا جمعه باشن.
    در کل ایام تعطیلات رسمی وضعیتشون چطوره
    سپاس فراوان

    • سلام چون که این دوره می خوره به ماه رمضون و دیگه خیلی هتل می شه بعید می دونم. تا جایی که ما بودیم به غیر از میان دوره خیلی مرخصی نمی دادن و اگر هم بود یکی دو روزه یا چند ساعته بود.

  20. سلام میخواستم ببینم طول این دوره اموزشی برای امریه ی اموزش و پرورش یا همون سرباز معلم چند روزه؟ همون 55 روزه یا کمتر اموزش نظامی دارن؟

  21. یه سوال دیگه. کچل کنیم بریم اونجا یا چی؟ :))) گوشی با خودمون ببریم بعد میگیرنش جاش امن هست؟ بخوایم بریم مرخصی بهمون میدنش؟ :))

    • سلام این ها رو توی متن و کامنت های قبلی توضیح دادم نه هیچ فرقی تو دوره ی آموزشی با سرباز معمولی ندارید و 57 روز هم پر می کنید و گوشی هم نبرید بهتره جاش امن هست و ازتون می خوان که سیم کارت و کارت حافظه و باتریش رو جدا کنید اما تو پس دادنش یکمی سخت گیرن و فقط میان دوره و پایان دوره میدن اینطور نیست که واسه هر مرخصی بدن.

      • سلام از یکم اردیبهشت ۹۷ تا ۲۳ دیماه ۹۸ کل خدمتم اونجا بود یادش بخیر… دوستان خوبی پیدا کردم یادش بخیر…

  22. متشکر، فقط یه موضوعی رو یادتون رفت مشخص کنید. اون داستان کچل کردن رو… کچل کنیم بریم یا نه؟

    • به نظر من کچل کنید بهتره چون اونجا باید بیفتید دنبال این کار و یه ماشین هست که موهای هزاران سرباز رو باهاش زدن. به نظرم بهتره کچل کچل بری تا دو ماه نیازی به آرایشگاه رفتن پیدا نکنی.

  23. سلام….آیا امروز یعنی ۱۸اردیبهشت ۹۷در پادگان سپاه کرمانشاه دقیقا اسم پادگانشو نمیدونم ساعت پنج‌ عصر رزمایشی برگزار شده؟اخه نامزد من ب بهانه رزمایش امروز تا ساعت پنج پادگان نرفت میخام بدونم راس گفته یا ن؟ممنون میشم پاسخ بدین اگه‌ کسی اطلاع داره

  24. سلام. در مورد ارایش ریش گیر خاصی میدن ؟ ینی مثلا باید کامل ریش ها اصلاح شده باشه یا مثه خودشون اگه ریش داشته باشیم مشکلی ندارن؟ بلند باشه چی؟ یا مثلا فقط سیبیل باشه؟ یه چیز دیگه؛ امسال کلاس هارو میگن از 15 شهریور میخوان شروعت کنن بعد اعزام هم که 1 تیر هستش و اگه اینجوری که گفتین 57 روز دوره اموزش نظامی طول بکشه کهدیگه به اون دوره روش تدریسی که خود آموزش و پرورش میذارن نمیرسیم. اون دوره تقریبا یک ماهه است

    • سلام سامان عزیز ریش رو گیر میدن فقط در دو صورت. یکی این که بیش از حد بلند باشه دوم اینکه با تیغ زده شده باشه. این دومی رو اگر از کسی تیغ بگیرن عین اینکه مواد گرفتن. انقدر حساسن. دوره ی آموزش و پرورش هم اصلاً مهم نیست.

  25. سلام,وقتتون بخیر شوهر من ۹۷/۲/۱ اعزام شد به پادگان شهدای کرمانشاه و بومی هست,الان مثل اینکه بهشون گفتن مرخصی مسان دورشونو انداختن تو برج سه,و این هفته پنج شنبه جمعه رو مرخصی نمیدن,بنظرتون راست گفتن یا امکان داره پنجشنبه جمعه رو بفرستنشون خونه?

  26. سلام خسته نباشین شوهر من یک برج دو نودو هفت اعزام شد پادگان شهدا کرمانشاه و بومی هستش .الان مثل اینکه بهشون گفتن مرخصی میان دوره افتاده برج سه و این هفته هم پنجشنبه جمعه نمیفرستنشون خونه,بنظرتون مث دفعات قبل الکی گفتن ک نمیفرستنشون یا ایندفهه را جدی گفتن?و میشه مرخصی میان دوره رو انداخته باشن برج سه?

  27. سلام همسر من اول برج دو نودو هفت اعزام شد پادگان شهدا کرمانشاه,و متل اینکه بهشون گفتن مرخصی میان دورشون ک باید تو چند روز اینده میبود رو انداختن تو برج سه و این هفته خم پنجشنبه جمعه رو بهشون مرخصی نمیدن,بنظرتون همچین چیزی ممکنه یا الکی گفتن??

    • سلام اولاً که اونجا شایعه زیاده. فکر این چیز ها نکنید که اصلاً قابل پیش بینی نیستند. اینقدر اونجا بی نظم هستند که نتونم هیچ نظری در این مورد بدم. کلّاً اونجا هیچ چیزی رو نباید جدّی گرفت حتّی بعضی حرف های فرمانده ها هم بعده ها اشتباه از آب در میومد. به همسرتون بگید که با فکر مرخصی و این چیز ها خودش رو اذیت نکنه و با یه چیزی سرگرم باشه تا بگذره.

  28. سلام. شماره تلفن پادگان شهدا کرمانشاه رو میتونید بدید؟

  29. باسلام……نامزدمن حدود یکسال هست که وارد پادگان شهدای کرمانشاه شده و جز نیروهای پستی هستش…یعنی یک روز درمیان پست میده ….آیا در ماه رمضان بهش اجازه نمیدن ک روزای بیشتری مرخصی بیاد وکمتر پست بده؟ممنونم

  30. سلام ببخشین میگم اونایی ک ۹۷/۲/۱اعزام شدن و مرخصی میان دوره از ۲۵دادن تا ۳۱الان پایان دوره اموزشیشون چندم خرداده ؟؟؟؟میشه ازتون خاهش کنم پیگیری کنید ببینید کی پایان دورس لطفا

    • سلام احتمالا باید حدود 26ام خرداد ترخیص بشن. اگر امتیاز تیر اندازیشون بیشتر بشه یکی دو روز هم مرخصی میدن یا از آخر زودتر می فرستن تا اونجا که میدونم.

  31. سلام
    من اعزامی تیر ۹۷ هستم و امریه خاتم الانبیا گرفتم.
    ظاهرا دوره آموزشی ما قراره پادگان خاتمی یزد باشه ولی هنوز مشخص نشده.
    سوال من اینه که میشه آموزشی من بیفته شهدای کرمانشاه یا حتما باید جایی باشه که سازمان تعیین میکنه؟
    سرباز امریه خاتم تا حالا اونجا بوده؟

    • سلام
      سرباز امریه خاتم من اونجا بودم ندیدم اما تا یکی دو هفته قبل از اعزام هم قطعی محل اعزام مشخّص نمیشه. البته یکی از اقوام خودم اونجا بوده و راضی بوده فکر کنم تنها بدیش گرماش باشه و مسافت دورش (البته نسبت به محل سکونت خودم میگم)

  32. سلام برادر.من اعزامی ۱ تیرم و الان نگاه کردم دیدم زده شهدای کرمانشاه آموزشی.وضعیت مرخصی های بچه های غیر بومی چطوره یعنی شهرستانیا؟ بعد روز اول میری امکانش هست لباسا رو بدن بگن برو یه هفته بعد بیا

    • عَلَیکُمُ السَّلام ورَحمَة الله 🙂
      اول اینکه مثل خودمی یک تیر یعنی سوختن در آفتاب. کِرِم ضد آفتاب با کیفیت حتماً ببر. احتمالش زیاده که یک هفته بفرستنتون که آماده بشید. برا ما که اینطور شد. رو مرخصی اصلاً حساب نکنید که مدّتش مثلاً یکی دو روزه نهایت و کافی نیست تا بری بیرون باید برگردی و فقط خرج و هزینه اتوبوس و… دست خودت گذاشتی.

  33. ببخشید یه سوال دیگه من یکم این ماه اعزامم میوفته جمعه به نظرتون تعطیل یا همون جمعه یکم تیر باید اونجا باشم و چه ساعتی

  34. یعنی جمعه شب حرکت کنم برم؟صدرصد؟

    • نه خیر من آمار شهر شما رو ندارم، ما که تهران بودیم 7 صبحش جلسه گذاشتن و یه بلیط اتوبوس برامون گرفتن گفتن بعد از ظهر ترمینال باشید. روز اول معمولاً حالا یه روز اینور اونور شه هم فکر نمیکنم اشکالی پیش بیاد (البته تلافی می کنن و کارگری مفت می کشن) امّا به نظرم چه کاریه زود برو بهونه دستشون نده این دوران نکبت رو تموم کن بچسب به زندگیت.
      موفق باشی.

  35. سلام حمید خان یه سوال داشتم. من یک تیر اعزامم.. اینکه برگ سبز های دوره 45 روزه.. آیا تاثیری هم داره تو پادگان
    یعنی کسری چیزی میدن تو آموزشی
    یا همون قضیه لای جرز دیواره؟

    • درود نه قدیم اینجور افراد میومدن روز اول پادگان و مدارکشون رو میدادن و خداحافظ. اما اون موقع که ما رفتیم که گفتن قانون عوض شده و تا آخر با ما نگرشون داشتن و هیچ امتیازی هم نسبت به ما نداشتن. این ها صبح تا شب به زمین و آسمون می نالیدن شایدم حق داشتن.

  36. چون جدیدا قانون برگ سبزی ها برگشته.. و کسایی که برگ سبز دارن آموزشی شون فقط یه هفته س.. میشه گفت چند ماهه برگشته
    البته من از این شانس ها ندارم
    ممنون بخاطر راهنمایی هات خیلی استفاده بردیم
    فقط یه سوال دیگه شما کی رفتی دوره آموزشی تو؟
    چند روز دیگه اعزامم.. خدا کنه که سخت نگذره

    • دیگه اگر تازگیا تغییر کرده نمیدونم، کلّاً خیلی نباید رو این چیز ها حساب کرد مملکتیه که از فردات حتّی با 10 درصد اطمینان هم خبر نداری. اونایی که دوره 45 روزه ی بسیج رو می رن که فردا روزی شاید آموزشی نرن به نظر من یعنی طَمَع! یعنی به خاطر 10 روز کمتر ریسک کردن و … 😐
      خواهش می کنم قابلی نداشت من 1 تیر پارسال زیر آفتاب شروع کردم به سوختن.

  37. سلام دوستای عزیز
    منم ۱ تیر اعزامم ایشالله همه با کمک هم این روزای سختو شیرین میکنیم.

  38. منم 1تیر اعزامم بی صبرانه منتظر اون روز هستم …..
    حمید خان چند سوال داشتم؟؟
    لوازم مورد نیازی که باید بیاریم؟
    اگه گوشی با خودمون بیاریم جای هست که گوشی رو تحویل دهیم و در زمان مرخصی درون شهری از اون استفاده کنیم؟؟؟
    سوال دیگه که داشتم من و عموم با هم اعزامیم به اون پادگان ایا امکانش هست که همیشه با هم باشیم ؟؟؟؟

    • سلام
      توضیح دادم اگر میخواید با هم بیفتید باید همون روز اول که رو زمین میشوننتون زرنگ باشید و لایی کشی کنید برید پیش هم گوشیم نبرید بهتره چون فقط روز آخر میدنش وسائلم که علاوه بر چیزهایی که برای سفر میبرید بیشتر خوراکی چون صبحونه ساعت 5 میدن و نهار 3 بعد از ظهر.

  39. سلام.منم 1 تیر اعزامم.سربازمعلم هستم.تا دیروز تو سایت واسه ما زده بود خاتمی یزد که دیروز تغییر کرد به شهدای کرمانشاه.راستش من یه خورده چاقم و خیلی نگرانم که اذیت بشم.میگفتن باید از رو ماشین در حال حرکت بپری پایین!!!اینکه من نابود میشم.اون کلاس موانع که گفتین هم خو وحشتناکه.من با این وزنم از رو دیوار چجوری بپرم.وای که چه روزای سختیییی.دویدن و اینا رو چجوری بگذرونم.خدایا خودت کمک کن.

    • سلام نگران نباش گفتم که چاق ها رو زیاد سخت نمیگیرن همین که بهشون نشون بدی داری تلاشت رو می کنی کافیه. ماشین هم چیزی نیست یه 911 قدیمی که ارتفاعی هم نداره تازه شایدم نبردنتون. دیوارش یک و نیم متر بیشتر نیست. یه سینه خیز داری تو خاکا که خطرناک نیست. یه بالا رفتن از ارتفاع هفت هشت متری هم هست که در کل اصلاً سخت نیست. اونجا بیشتر از نبود حموم و گرما بترس تا این چیزا.

      • سلام مجدد.اها یعنی همون پرش از دیوار هم فقطیه بار تو دوره اموزشی هست؟بعد تعداد کلاسایی که فعالیت بدنی داره به نسبت کلاسای تئوری در چه حده؟
        مثلا دویدن اینا در طول هفته چقدر هست و اگه کسی نتونست انجام بده خدای نکرده توهین که بهش نمیشه؟

        • رژه، رزم انفرادی و میدان موانع و آمادگی جسمانی.
          این چهار تا فعالیت بدنی می خواد بقیه کلاسای تئوری بیشتر مهارت نشسته خوابیدن می خواد. اونجا به شدّت کم خوابی اذیت می کنه.
          توهین؟ بچه ها از همه بد ترن. جدی نگیر و با هیچ کس هم تا لیاقتت رو نداشت صمیمی نشو.

  40. سلام. من سرباز معلمم و اعزامی 1/4 هستم. توی برگ اعزام به خدمتم نوشته معاف از رزم. یه توضیح نمیدی ؟؟؟ کسی ازهم دوره ای های شما معاف از رزم بود؟؟ چه فرقی میکنه با یقیه ؟؟؟؟ مرسی

  41. سلام.ای کاش در مورد اردو هم توضیح میدادین.

  42. س داداش من سرباز معلم و برگ سبز هم دارم خوردم شهدای کرمانشاه .بعد میخواستم بدونم ک آموزشی رو کامل نگه میدارن یا نه؟

  43. شماره تماس اونجارو به من میدید لطفا خیلی صروری باید تماس بگیرم هیچ جایی شماره تلفن نداره

  44. سلام روز خوش/ببخشید میخواستم بدونم آب و هوای کرمانشاه خوبه یا نه و امنیت داره کرمانشاه/ ممنون

    • سلام خیر هوای جالبی نداره توی تابستون خیلی خیلی گرم می شه ولی خوبی که داره اینه که شب هاش نسبتاً خنکه. آب اون جا که تا جایی که من بودم و استفاده می کردم عطش رو اصلاً برطرف نمی کنه نمیدونم چرا.
      شهرش هم پر از فقیر و بی خانمان هست و هیچ جای توریستی بخصوصی نداره. اصلاً مرخصی اینقدر که کم میدن اهمیتی نداره.

  45. سلام داداش وقتت بخیر .منم ‌یکه تیر اعزامم.بچه‌کرمانشاهم
    خواستم‌ببینم‌ وضعیت تربیت بدنیش چطوره؟ آیا باشگاه بدنسازی داره؟

    • سلام. خوبه دیگه سعی کن تمام مرخصی ها حتی ساعتی ها رو هم بگیری. اونجا حتی یه نصف روزم نباشی خیلی به نفعته حالا میری می فهمی. اگر کُردی بلدی بازم عالیه چون همه فرمانده ها به این زبون حرف میزنن و ما که نمیفهمیدیم 5 دیقه بعد چه بلایی می خوان سرمون بیارن. باشگاه داره اما اکثراً که بسته بود. تازه اینقدر زیر آفتاب می دووننت که دیگه انرژی نمیمونه.

  46. سلام آقا حمید الان من ۴/۱ اعزامم افتاده روز جمعه یعنی من شب پنج شنبه حرکت کنم برم یا صب شنبه اونجا باشم.دوستام میگن جمعه ها پذیرش نمیکنن کل پادگان تعطیل

    • سلام اول باید برید نظام وظیفه ی شهرتون و از اونجا با یه برگه معرفیتون می کنن. اونجا روز قبل از رفتن تمام توضیحات + بلیط رو به ما که دادن. شانس خوبتون یِکُم افتاده جمعه دوم هم برید کاری ندارن.

  47. سلام داداش من یک تیر اعزامم شهدای کرمانشاه …عهد شیش تیر عروسی داداشمه توی یزد، هیچ جوره میتونم خودمو برسونم برا عروسیش؟

    • سلام اتّفاقاً چند نفر همچین موردی واسشون پیش اومده بود و دیر اومدن. اینا رو هر چه می تونستن ازشون بیگاری کشیدن از رنگ کاری و نقّاشی بگیر تا حمالی گونی سیمان و … هر روزم می ترسوندنشون که می خوایم تجدید دوره تون کنیم. بهتره که قیدش رو بزنی یا هر جور شده از خودشون اجازه بگیری بعد بری. البته اگر روز اول وسائل و لباساتون رو بدن و مثل ما بگن برید یک هفته بعد بیاید که حلّه دیگه.

  48. سلام. حمید خان_ نگا کردم آموزشی افتادم شهدای کرمانشاه سرباز معلم هم هستم احتمال داره مکان آموزشی تا روز اعزام تغییر کنه یا همین کرمانشاه دیگه قطعی هستش .مثلا احتمال داره عوض بشه بیفته خاتمی یزد آخه واسه ما که از بندرعباس اعزام میشیم یزد نزدیک تره واسمون تا کرمانشاه.

    • سلام کرمانشاه که بهتره… یزد کباب می شی! این ها کارشون حساب و کتاب نداره هیچی معلوم نیست. تازه مرخصی خیلی خیلی کم میدن اینطور نیست که بتونی بیای شهرت و برگردی. تو ساکتو واسه دو ماه اونجا بودن ببند. موفق باشی.

  49. آقا حمید چه چیزایی رو باید با خودمون ببریم این که میگن خودشون بیشتر وسایل رو بهمون میدن راسته ؟ بعد این که اونجا باید پست هم بدیم اگه هست چند بار هستش در طول این دوماه که اونجا هستیم. سوال آخر هم احتمال داره وقتی رفتیم نظام وظیفه شهرمون یک روز از قبل اعزام بهمون بگن ۵ روز دیگه محل آموزشی باشین‌‌. با تشکر

    • اونجا پست دادنش ماهی سه چهار بار بیشتر نمی خوره بهت! اما من خودم پست های دیگرانم به جاشون وایمسادم چون کلاس هاش عذاب آور تره. نگهبانی یه جا می ایستی میری تو احوال خودت. اما سر کلاس رزم انفرادی باید با یه کلاه و یه کوله و یه اسلحه شروع کنی به سینه خیز رفتن!

      اگر سرباز معلم باشی : یه بسته پودر + واکس و فرچه + یه زیر پیرهن + یه دست لباس سرباز و پوتین + یه ملحفه
      اگر نباشی : همه ی موارد بالا از هر کدوم تا 3 تا + شورت و دمپایی و مسواک و …
      بیشتر خوراکی مثل خرما خشک ببر که گفتم صبح ساعت 5 صبحونه میدن 3 بعد از ظهرم نهار

  50. سلام اقا حمید متشکر از اینکه تجربه ی خودت رو در میون گذاشتی
    و ما هم استفادع کردیم منم سرباز معلم هستم اموزشگاه شهدای کرمانشاه از بوشهر امیدوارم دوران اموزشی خوبی باشه و به خوشی بگذره واقعا هیچ جای تفریحی نداره :؟؟

    • 4/1اعزام هستیم از بوشهر چندین نفر هم هستیم که باهمیم یعنی امکان داره با هم دیگه نیفتیم؟؟؟

      • سلام خواهش می کنم. نه ببین کرمانشاه یه بیستون داره و یه تاقبستان که اون ها هم چیز خاصی ندارن. بیشتر جاذبه هاش خوراکیه 🙂 نون برنجی و شیرینی های مختلف داره. با هم بودنم توضیح دادم یکم زرنگ بازی لازمه و یه دوست و آشنا اونجا داشتن خیلی خیلی مفیده.

  51. حاجی یه سوال داشتم.اگه تو بسیج مسئولیت داشته باشیم مث شورای حوزه اگه نامشو ببریم اونجا بدردمون میخوره ینی بهمون درجه ای چیزی میدن یانه??تودوره شما کسی بود که داشته باشه وبخش چیزی داده باشن?حاجی جواب بده که دارم کپه میشم

    • سلام جناب پیت بول 🙂 نخیر اونجا فرمانده ها اصن براشون این چیز ها مهم نیس میان شما رو سر کار بذارن و ظهرا برن خونشونو و آخر برجم حقوقَرو بگیرن بیخود خودت رو درگیر نکن ضمن اینکه خیلی درجه به درد نمی خوره اونجا.

  52. سلام،ببخشید ،میخواستم ببینم اونجا میذارن،ماشین صورت تراشی شارژی و ژیلت با خودمون ببریم داخل پادگان؟
    یا اصلا اونجا خودش سلمونی داره؟

    • سلام گفتم بهتره از همینجا کچل کنی بری. اونجا یه سلمونی داره خیلی اصرار دارن حتماً سربازا بگن پیرایشگاه چون آرایشگاه واسه خانوماس! خلاصه این سلمونیه اکثراً بستس. ماشینم ببری خودت رو آماده کن که مو و ریش سیبیل تمام هم گروهانیاتو بزنی براشون یا اینکه ازت میگیرن و دیگه صاحبش نیستی. تیغم که خدا نکنه ازت بگیرن انگار مواد گرفتن!

  53. حاجی دمت جیز که جوابارو کامل میدی ایشالا بری بهشت با حوری نشست وبرخاست کنی.داداش یه سوال دیگه کانال تلگرامی گروه واتساپی چیزی ندارهاین پادگان با بچه های 4/1آشنا شیم خبری چیزی باشه بفهمیم???جواب بده داشی

    • نه تا نرید همدیگه رو نبینید کانال یا گروهی نمیتونید بزنید دیگه. چه خبری بابا ای بدبختی دلت خوشه ها برو دو ماه زیر آفتاب بسوز بیا دیگه منم که کل تجربیاتم رو گفتم.
      موفق باشی.

      • سلام وضعیت سیگارو توضیح ندادین یکم درموردش حرف بزنید

        • سیگار از طریق جاسازی توی جعبه ی بیسکوئیت، لای کتاب، کفش و … می آوردن تو و اون داخل به قیمت بالایی توی بازار سیاه 🙂 فروش می رفت. هر کس یه گوشه ای از پادگان رو با هزار زحمت گیر میاورد که بکشه. توصیه من : این دو ماه فرصت خوبیه که از بوی گند و عوارض این رهایی پیدا کنی قبل از اینکه دریچه های قلبت غزلو بخونن.

    • سلام داداش منم اعزام 2تیر 97هستم چون 1تیر جمعه اس?ایشالا ک زیاد سخت نباشه هرچند یاد برام فرقیم نداره چون چهار سال تو بدترین شرایط دور خانواده بودم برای تحصیل کارشناسی برا همین زیاد واژه های نبود تلفن نبود امکانات و تو صف بودنو بچه های شر برام نا آشنا نیس
      درکل زیاد فکرشو نکن دوماهه سرو تهش چشم هم بزنی میگذره

  54. سلام حمید خان یه سوال داشتم.امروز که برگه اعزامم رو گرفتم نوشته بود باید تو بانک انصار حساب باز کنید.از اونجا که من تو روستا هستم و به بانک انصار تا200کیلومتری دسترسی ندارم بنظرت میتونم بعدش که رفتم کرمانشاه اقدام به افتتاح حساب کنم.باتشکر

    • سلام زمان ما که روز آخر آموزشی یه وکالتنامه بهمون دادن و خودشون حساب برامون باز کرده بودن و فقط باید اون وکالتنامه رو میبردیم بانک و تموم احتمالا الانم همینه نمیخواد بری حساب باز کنی خودشون کاراشو میکنن

  55. سلام دوست من وقت بخیر
    ممنون بابته جوابای کاملی که میدی خدا اجرت بده,وجه اشتراک منو شما برنامه نویسی و سربازی معلمی هستش و صدالبته پادگان شهدا البته من 4/1 امسالم که چند روز دیگه اعزامم دوتا سوال داشتم:
    1-اون برگه سبزی که دادیم اموزش و پرورش اونو نمیخان ازمون تو پادگان یا موقع اعزام؟
    2-سوال دومم اینکه کتاب برنامه نویسی میشه برد؟اصلا بردنتش فایده داره ؟وقت میشه چیزی خوند؟روزی 2 ساعتم باشه تو آموزشی میشه یه زبان جدید یاد گرفت (:

    • سلام سلامت باشی نه وظیفمه بالاخره به نظرم هر کس باید تجربیاتش رو تو هر زمینه ای با دیگران به اشتراک بذاره و دیگرانم همینطور تا کارها سریعتر وآسونتر پیش بره.
      برگه سبز رو نمیخوان فقط شناسنامه کارت ملی و کارت واکسن و اون برگه سفیدی که پرینتش رو از پلیس +10 میگیری و زده روش کجا افتاده آموزشیت
      کتاب متابم مگه جمعه ها بخونی 6 عصر تا 10 که خاموشیو میزنن دور از جون مث جنازه باید بخوابی در ثانی یه کتاب بهت میدن مث مدرسه هی از اون پرسش کلاسی میکنن دیگه خیلی وقت ونی همونو بخونی

  56. سلام داش حمید
    1-شماره تلفنی از امزشگاه شهدای کرمانشاه داری ؟
    2-من سال 90اموزشی تو ارتش رفتم بعد رفتم دانشگاه الان امریه گرفتم باید بازم اموزشی سپاه رو برم ؟

  57. سلام چند تا سوال داشتم
    ۱_موهارو کوتاه کنیم بدون مدل ولی کچل نباشه عیب نداره؟
    ۲_لباس راحتی و لباس خیابانی میتونیم ببریم یا بدرد نمیخوره میشه بار اضافی؟
    ۳_اگه تو رزم انفرادی و تیراندازی بقیه مسائل برتر باشی امتیازی واسمون داره؟
    ۴_کیفیت حموماش چطوره؟
    ۵کلاساش تو نماز خونه اس یا کلاس عادیه؟
    ۶_کولرگازیه یا ابی دارن؟اصلا کولر دارن؟
    ۷_من قدم بلنده شانس اوردم جلو میوفتم یا بدشانسیه؟
    ببخشید زیاد شد سوالام
    سپاس گذارم

    • 1- موها رو هر جوری میزنی فقط کوتاه کوتاه باشه اما لازم نیست کچل کنی
      2- زیر شلوار و زیر پیرهن بدرد می خوره
      3- یه روز مرخصی + یه درجه که اهمیت چندانی نداره من خودم گرفتم که دارم میگم
      4- حموم خیلی سخت بتونی بری. صف خیلی طولانی هست و تا نوبتت بشه ( اگه بشه) آب سرد سرده
      5- بعضیا تو نمازخونه بعضیام تو فضای آزاد نماز خونه وحشتناک گرمه با این که هفت هشت تا کولر داره
      6- علاوه بر کولر گازی، استخر، سونا و ماساژ همه روزه و هر وقت بخواین برای سربازان عزیز فراهمه 🙂
      7- همیشه تو چِشی
      موفق باشی

  58. سلام دوست عزيز همه سوالا و جوابا كامل بود جواب اكثر سوالامو گرفتم
    فقط يه سوال الان حقوق سرباز معلم چغدر هستش؟بنده متاهل هستم

  59. سلام داداش خسته نباشید
    سوالی کوچیکی که دارم اینه اونجا بوفه چیزی هم دارن یا نه؟
    بعد درمانگاه داره مثلا قرصی چیزی آدم نیاز داشته باشه
    ممنون میشم جواب بدی

    • سلام بوفه داره اما به جز ساقه طلایی چیزی پیدا نمیشه اما یه بوفه مرکزی داره که توش همه چی هست ولی یه صف خیلی خیلی طولانی تشکیل میشه که من یکی که حسشو نداشتم بعد 3 ساعت رژه برم تو یه صف 300 نفری
      درمانگاه هم به دروغ میگن هیچ دارویی توش نیست که نرید خرج رو دستشون بذارید اما از مجهز ترین داروخونه هایی بود که دیدم

  60. سلام دوباره داشی یه سوال داشتم.اگه موهامونو ۸بزنیم ولی اطافشوسبز کنیم یعنی خیلی کوتاه کنیم که مدل بوکسوری بشه مشکلی داره یعنی گیر میدن.جواب بده که دارم کپه میشم.توجه کن که سقف کله موها ۸(یعنی خیلی کوتاهه)

    • بوکسوری گیر نمیدن. اصن بهتون میگن اینقدر نزنید که پوست سرتون دیده شه چون تو فصل گرما می سوزه. کاری ندارنت برو به سلامت برگردی.

  61. سلام داداش
    من کارشناسی نرم فزار دارم 2تیر97 پادگان شهدا کرمانشاه همه پیام شماروخوندم واقعا خوب بود مطالبتون خلاصه تجربه خودتونو گفتید و جوابای خیلی از سوال هارو دادین منتها من جواب سوال خودم رو تو حرفای شما پیدا نکردم یعنی درست متوجه نشدم تو کامنت هاهم کثرا خوندم نبود.فقط ی سوال دارم اینکه روز اول ک میری تا روز اخر کلاس هستش یا یکی دوهفته ؟چون شما فتی مثلا چند جلسه میدون تیره چند جلسه عقیدتی و اینا پیش خودم فکر کردم نهایتا میتونه دوهفته ای تموم شه.ممنون میشم اگه خلاصه کلی بگی این57 رو چیکار میکنیم!؟

  62. داش حمید ی سوال دیگه هم دارم شما این اواخر اموزشیتون تموم شده؟میخوام بدونم سرهنگ خدایاری نامی میشناسی؟اونجاس یا خیر و اینکه اگه هست کدوم قسمته …و بازم اگر هست میخاستم راهنمایی کنی کِی و چطور برم برا سفارش اینکه حالا اگه آشپزخونه ای جایی بندازه ..اصلا کار راه اندازه یا ن!

    • نه نمیشناسم آشپزخونه بری چیکار؟ راحت مث بقیه رژه تو برو و ماهی یکی دوبارم دستشویی و آسایشگاه بشور اما راحت و بی مسئولیت زندگیتو بکن. به حرف من گوش کن هر نوع مسئولیتی اونجا قبول کنی پاک تو دردسر افتادی

  63. حاجی اونجا بانک یا عابر بانک هست؟

    • به هیچ وجه! اونجا همه پولاشون ته کشیده بود بدجور. بعد از کلی التماس قول دادن که یه خودپرداز سیار بیارن تو پادگان که اونم مثل باقی حرفاشون الکی از آب در اومد و هیچوقت اینکارو نکردن. تازه اگر میاوردنم باز باید می رفتیم تو صف 300 نفری و …

  64. سلام ممنون که جواب میدی من سرباز معلم شدم اموزشیم توی این پادگانه
    ی سوال ایا سرباز معلم کسری میتونه بگیره مثلا کسری بسیج یا غیره

    • این حرفی که بهت می گم موثقه : هر نوع کسری می تونی بگیری و این قانونه اصلاً. اما به شرطی که اداره آموزش و پرورشی که ثبت نام کردی امضاء نداده باشی موقع ثبت نام که هیچ ادعایی درباره کسری و اینا ندارم و تا 2 سال در خدمتتونم. یا اگه دادی با آشنا و پارتی بازی (کاری که مردم خاورمیانه توش استادن) کاری کنی که از اون تعهدت استفاده نکنن.

  65. سلام بر تو حمیدرضا جان،بزرگواری و کوشا و دقیق.
    یک سوال:
    لطفا درمورد آینده (بعد از دوماه ) سربازانی که امریه نیستند هم توضیح دهید ، برای بقیه ی خدمت آنها را
    کجا می فرستند؟ اگر اطلاعاتی داری، بیان کنید .
    سپاسگزارم.

    • سلام خلیل جان.
      خیلی لطف داری همین حضور شما انرژی میده و خوشحالم اگر بتونم کمکی هر چند ناچیز بکنم.
      سربازایی که امریه نیستن بعد از دو ماه یه شش هفت روزی بهشون مرخصی می دن اگرم تیر اندازیشون خوب بوده باشه یکی دو روز بیشتر بعد با گواهی پایان دوره آموزشی می رن یگانشون. اونجام باز بستگی داره که ضخامت پارتیه چقدره و کجا می تونه بندازشون.

  66. حاجی مرسی بابت عابر
    یه سوال دیگه‌ داشتم اونجا بهمون کمد میدن برای لباسا و وسایلمون ؟میخواستم ببینم با خودمون قفلی چیزی ببریم؟

    • آره کمد می دن قفل حتماً ببرید کلیدم چند تا که گم کردید دردسر نشه. دو تا قفل ببرید که یکیشم مواقعی که اگر یه وقت بر فرض محال از معدود دفعاتی که موفّق شدید حموم برید اونجا هم کمد هست قفل بزنید.

  67. سلام حمیدجان ببخشید این جواب سوال منو ندادی فک کنم از قلم افتاده دوباره کپی میکنم بااجازت ممنون میشم پاسخ بدی
    من ۲تیر۹۷اعزامم پادگان شهدا کرمانشاه همه پیام شماروخوندم واقعا خوب بود مطالبتون خلاصه تجربه خودتونو گفتید و جوابای خیلی از سوال هارو دادین منتها من جواب سوال خودم رو تو حرفای شما پیدا نکردم یعنی درست متوجه نشدم تو کامنت هاهم اکثرا خوندم نبود.فقط ی سوال دارم اینکه روز اول ک میری تا روز اخر کلاس هستش یا یکی دوهفته ؟چون شما گفتی مثلا چند جلسه میدون تیره چند جلسه عقیدتی و اینا پیش خودم فکر کردم نهایتا میتونه دوهفته ای تموم شه کلاسا و سروتهش هم بیاد.ممنون میشم اگه خلاصه کلی بگی این۵۷ رو چیکار میکنیم!؟

    • تا روز آخر همش سر کلاسین. اکثراً هم کلاسای چرت و پرت. فقط سلاح و تیر اندازیش به درد می خوره. از روز اول که نه اما دو سه روز اول که گذشت و جاتون قطعی مشخص شد و مستقر شدین شروع می کنن. واقعیتش هم همینه کلاسا بیشتر از دو هفته مطلب نداره اما پُرش می کنن دیگه تا یجوری دو ماه بشه.

  68. حاجی دستت درد نکنه
    مرسی ک جواب دادی
    منم سوالایی پرسیدم ک دوستان نپرسیده بودن و مهمم بود
    بازم لطف کردی حمید جان ماکه ۱۰ روز دیگه اعزامیم برامون دعا کن?

  69. مصطفی بروووووووووووووووووووووووووووو

    سلام حمیدخان.دادش یه سوال داشتم اونم اینکه باتوجه به تجربه خودت از پادگان شهدای کرمانشاه تمام چیزهایی که بجز چیزهایی که بهمون میدن مثل(یه بسته پودر وواکس وفرچه و……)چیزهایی که خودت تومطالب بالا گفتی چه چیزهایی باخودمون ببریم که واقعا نیازمون میشه.چون چن روز دیگه عازمیم وهمه دارن وسایلشونو آماده میکنن پرسیدم چون همه سردرگمن یکی میگه هیچی نبرید یکی میگه ببرید اصن معلوم نیست.ازت خواهش میکنم وسایلی که یه سرباز امریه تو پادگان کرمانشاه لازم داره رو لیست کنی که بدرد مابخوره.منتظر جوابتیم.یاعلی.توجه کن که گفتم یه سرباز امریه

  70. مصطفی بروووووووووووووووووووووووووووو

    یعنی دمپایی وجوراب هم بهمون نمیدن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!لیستو بگو و مارو از سردرگمی دربیار.خیلی آقایی .پستو با لیست بذار

    • سلام عزیز تا اونجا که یادم میومد گفتم فقط جوراب رو از قلم انداختم آره به امریه ای ها دو جفت جوراب ضخیم که تو اون گرما اشکتونو در میاره هم میدن. اگر دوست داشتید جوراب نازک تر مشکی ببرید که فرقشو متوجّه نشن. نه دمپایی نمیدن به امریه ای ها.

  71. سلام،ببخشید اونجا برای انکارد تخت چه چیزایی ببریم که،راحت باشیم برای انکارد کردن؟

  72. سلام داداش دمت گرم این چند روز کلی کامنت ها رو خوندم خیلی هم بهم کمک کرد همه چیز عالی و کامل بود توضیحات شما
    فقط خواهشا برای ما امریه ها ی لیست کامل از وسایل مورد نیاز برای این دو ماه که باید ببریم بده بی زحمت که تنها استرس این روزهام شده ک چی اضافس دارم میبرم چی حتما باید ببرم
    خواهشا ی لیست مفید مورد نیاز برای امریه بده

    • سلام توضیح دادم چی ها بهتون میدن. اینکه چه چیز هایی ببرید دیگه بستگی به هر شخص داره یکی دوست داره کتاب متاب ببره یکی نه بیشتر خوراکی. اونجا واسه کار که نمیری که نیاز مبرم به چیزی داشته باشی و کارت لَنگ بمونه اما چیزهایی که معلوم میشه نیازه مثل ناخن گیر، کِرِم ضد آفتاب، یه ساعت دیجیتال ارزون که خیلی واجبه، نخ سوزن، عینک آفتابی هم بدک نیست همراه داشته باشید. دیگه بقیه چیزها خیلی لازم نیست. استرس نداشته باشید که چه چیز هایی ببرید چون اونجا اصلاً وقت نمیکنید فقط از نبود حمام، گرما و بی خوابی شدید بترسید.

  73. سلام میشه بگین بعد پایان اموزش چن روز بعدش میرن سربازی وی سوال دیگ همون اخرین روز اموزشی معلوم میکنن ک سربازیش کجا میفته ؟؟

    • سلام توضیح دادم بعد آموزشی نهایت 6 هفت روز مرخصی دارن و بعدش مراجعه به یگان و بله دقیقاً آخرین روز که برگه گواهی پایان آموزشی رو میگیرن توش نوشته کجا افتادن. اگر از جاشون راضی نیستن فقط بستگی به میزان ضخامت پارتیشون داره که بتونه عوض کنه

  74. سلام حمید جان
    مرسی بابت توضیح های کامل و بی نقصت
    من همه ی کامنت ها رو خوندم و استفاده کردم
    ولی جواب سوالم رو لا به لایی که دوستان پرسیدن پیدا نکردم
    سوالم اینه که شما که توی تیر اعزام شدین اردوگاه رفتین ؟ و اگه رفتین بیشتر از اردوگاه برامون بگین و چطوری بود ، چند روز موندین ؟ممنون می شم اینو جواب بدین
    و سوال دیگه : سخت ترین دوره (بخشی ) که اونجا گذروندی کی و چی بود ؟ ?

    • سلام. خواهش می کنم. بله اردو رفتیم توضیحش رو به پست اضافه کردم. سخت ترین قسمتهای آموزشی همونطور که گفتم گرما، نبود حمام و گذر زمان هست (یا نگذشتن زمان) و این فکر و خیال ها که وقت آدم داره به بطالت می گذره. اینم اضافه کنم که بی خوابی و بیدار شدن ساعت 4 صبح به مدت دو ماه در حالیکه شب ها به دلیل سر و صدای بچه ها دیر خوابیدی و … کلّاً ادامه ندم بهتره اگر بخوام بگم زیاده.

  75. سلام،ببخشید اونجا وضعیت حمام چه جوریه؟نوبتیه؟
    آیا قبل از اذان صبح هم حمام باز است که بروی؟

    • سلام آره نوبتیه ساعت 6 عصر هفته ای یکبار یا دوبار نوبت گروهانتون میشه یه غول بیابونی هم مسئول حمومه یه روش بهتون یاد می دم از این اتیکت چسبیا بگیرید که با گروهان های دیگه عوض کنید چون اون غول بیابونیه از رو کد روی لباستون می فهمه نوبتتون هست یا نه. اگر بیشتر از 5 دقیقه تو حموم بمونی با مشت و لگد به جون در میفته. ساعت 4 صبح هم باز هست و اتّفاقاً بهترین موقع هست برای استحمام البته به شرط اینکه بتونی 2 ساعت خوابیدی بیدار شی و تا شب خسته هستی اون روز.

  76. داداش به نظرت میزارن نگاه فوتبال ها کنیم! ?
    خصوصاً ایران پرتغال ساعت 10 و نیم هم هست بازی

    • آره این بازی چون مخصوصاً مال ایرانم هست باید بذارن.
      اما غیر از ساعت 6 عصر تا 10 شب و از اونور 12 یک تا 3 حق روشن کردن تلویزیون رو ندارید.

  77. 4 روز مونده به اعزام.و من کلی سوال تو ذهنم دارم.نمیدونم قراره تو پادگان شهدای کرمانشاه چه بلایی سرمون بیارن.خدا کنه تمریناتشون جوری نباشه که تسیب بدنی ببینیم.تو کدوم قسمت احتمال اسیب بدنی وجود داره؟

    • سلام بلایی سرتون نمیارن. آسیب بدنی نمیبینید اگر رعایت کنید و مراقب باشید. با کسی هم دعوا نکنید یکم خودتون رو کنترل کنید. اونجا 50 نفرید تو هر آسایشگاه و هر کسی یه جوره باید یاد بگیرید کنار بیاید. مثلاً من یادمه رفته بودیم رژه و هوا هم خیلی گرم بود. همه گفتن کولر باید تا صبح روشن باشه اما من می دونستم همه سرما می خورن و بهشون هم گفتم اما هیچکس گوش نکرد. من اون شب بیرون آسایشگاه خوابیدم و یکم سختی کشیدم اما صبح سالم و سلامت بیدار شدم ولی اونایی که تو بودن به جز هفت هشت نفر همه سرما خوردند و مریضی هم تو آموزشی ببخشید اما واقعیته یعنی زهر مار شدن هر روز. خلاصه که بدترین دشمن و در عین حال بهترین دوستتون همین خودتونید تو آموزشی.

      توصیه ی دیگه ام یه بطری آب کوچیک که تو جیب شلوار سربازی جا بشه همیشه همراهتون داشته باشید. اونجا فوق العاده گرم میشه و با فعالیت بدنی که میکنید یه قطره آب مثل طلا میمونه.

  78. سلام،میگم پادگان شهدای کرمانشاه کارت سبز قبول میکنه؟

  79. سلام. داداش ببخشید.. میگم اونجا برا بوفه پول نقد باید باشه یا دستگاه کارتخوان دارن؟

  80. سلام ببخشد برای دو ماه ماشین مووز ببیرم
    و تیغ و…

  81. سلام.ببخشید با سوالام وقتتونو گرفتم.اخرین سوال.حجم دویدن تو دوران اموزشی چقدر هستش؟یعنی روزانه چقدر باید بدویم؟
    توی روز چقدر فعالیت بدنی شدید هستش؟

    • فعالیت بدنی فقط تو دو کلاس تربیت بدنی و صف جمع یا همون رژه هستش علاوه بر اون 4 پنج بار هم میرید میدون تیر یکبار صبح یکبار شب اونم هر بارش پنج کیلومتری باید برید و برگردید. یه راه پیمایی کوتاه و یه دونه بلندم دارید که صبح میرید عصر بر میگردید. کلّاً از این چیزا زیاد دارید که لااقل خوبیش اینه که برای سلامتیتون خوبه و مثل باقی کلاس ها وقتتون تلف نمیشه.

  82. ممنون . ببخشیددددددددد ولی میگم برای دو ماه تیغ نبریم اونجای مد نظر رو چطور اصلاح کنیم واجبی ؟؟

  83. سلام برای سرباز معلم اینا لازمه .
    پتوی مسافرتی، قاشق، کارد پلاستیکی، سنجاق قفلی، کش، شامپو، لیوان، لباس زیر، نخ و سوزن، نایلون فریزر(تو اردو شدیدا لازم میشه). دستمال کاغذی، ساعت زنگدار(چند دیقه زودتر پا بشین برای سرویس اینا)، قرص خواب، گوش گیر، انواع قرص ها، یکم پول نقد، یه فندک رد کنید لازم میشه، کوله پشتی، لباس گرم، خودکار، قند، چنگال، دمپایی، کتاب،آجیل اینا اگه خواستین،. قیچی، برگ اعزامتون، خمیر دندون و مسواک،قفل کمد. موبایل بیارید به راحتی همون اول تحویل دژبانی میدین رسید میگیرید تو میاندوره بهتون برمیگردونن میگن دیگه نیارید. ولی باز میتونید ببرید. قرص عضله باز کن، استامینیفن، آموکسی سیلین و … ناخن گیر

  84. آقا من کد سخا نگرفتم. سرباز معلم هستم. اعزامی تیرماه.اما رو برگه اعزامم(برگه سفید) زده کرمانشاه. دیگه به کد سخا نیاز هست یا نه؟

    • کد سخا نمیخواد. اما اون برگه اعزام که از پلیس + 10 می گیرین رو می خوان + شناسنامه و کارت ملی و کارت واکسن و …

      • سلام.ممنون از مطالب مفیدی که بدون هیچ چشم داشتی داخل سایت گذاشتی و کلی استفاده کردیم.معرفت در گرانیست به هر کس ندهند ……
        حمید جان این کارت واکسن که میگی من فقط تو برگه اعزامم به عنوان سرباز معلم تاریخ واکسیناسیون خورده و یه برگه که مربوط به واکسن هست و مهر و امضا شده رو دارم منظورت از کارت واکسن همون برگه واکسنه دیگه ……؟

        • سلام. سلامت باشی. امیدوارم به سلامتی برید و برگردید.
          کارت واکسنم خودشون اصرار دارن بگن بهش “کارت” آره یه نصف برگه A4 هست که روش چند تا مهر و امضاست.

  85. سلام حمید جان ببخشید هی مزاحمت میشم دیگه فقط شما رو می شناسیم
    میگم تو این دوره دو ماهه اگه مو بین دوره بلند بشه بازم میزنن؟ یا کاری ندارن تا پایان دوره؟
    چون من با ماشین 15 زدم دیگه نمی دونم باید بین دوره هم بزنم یا نه

  86. سرباز معلمی

    سلام میاندوره کی مشخص میشه و چند روز بعد از شروع اموزشی بهتون میدن

  87. سلام دوست خوبم.من میخواستم ببینم شماره تماس داره این پادگان.من پسر خالم تازه رفته اونجا.لیسانس مکانیکه.یخواستم ببینم راه ارتباطی داریم باهاش

  88. سلام اين پادگان تقسيمش برا نيرو انتظاميه يا سپاه؟منظورم همين پادگانگيلانغرب كرمانشاش ممنون ميشم از جوابتون

    • سلام این نوشته در مورد پادگان شهدای کرمانشاهه نه گیلانغرب. اونجا رو تعریفشو شنیدم خودم نبودم میگفتن خیلی بی امکانات هست. البته اونم مال سپاهه و نیرو انتظامی نیست.

  89. سلام آقا حمید رضا ، من تیرماه سال 77 توی اون پادگان آموزشی بودم البته اون موقع اسمش پادگان شهید منتظری بود و الان شده شهدای کرمانشاه،،….. اون موقع فرمانده پادگان اسمش سردار سلحشور بود یه آدم خاکی و بی ادعا…. ایشون بیشتر موقع ها با لباس شخصی تو پادگان رفت و امد می کرد یادمه اولین بار من که با بچه ها ایستاده بودیم کنار دریاچه… اومد رد بشه من فکر کردم باغبونه یا خدمه پادگانه…. من بهش گفتم حاج اقا میتونیم بپریم تو آب آب تنی کنیم…. اونم گفت مواظب باش غرق نشی، که یک دفعه فرمانده گروهان مون اومد و سریع بهش احترام گذاشت و گفت سردار…… تازه ما فهمیدیم که اون کیه… …..اخر دوره هم من آرپچی هفت زدم

    • سلام سعید جان چه خوب که تجربه و خاطراتت رو با ما در میون گذاشتی. امیدوارم هر جا هستی سلامت و موفق باشی. بله احتمالاً اون موقع اون دریاچه هنوز آب داشته الان که تقریباً کامل خشک شده و فقط بهار و روزای اول تابستون آب داره. اتّفاقاً یه همچین موردی هم برای خود ما جلوی فرمانده پادگان فعلی که نمی شناختیمش پیش اومد و البته سوتی ما یکم بدتر از شما بود. اما درست می فرمایی اونجا درجه و احترامات نظامی اصلاً رعایت نمیشه و همینم به نظرم یه نکته ی مثبت در مورد این پادگان هست.

  90. سلام ببخشید یک سوال داشتم اعزام من 97/4/1بود به ما میان دوره 97/4/17دادن به نظر شما بعد از میان دوره چند روز میمونیم تا پایان دوره؟

    • سلام خواهش می کنم با شایعات پخش شده تو آسایشگاه ها خودتون رو آزار ندید. حالا بنا به دلایلی که منم بی خبرم ازش تصمیم گرفتن این دوره 17 ام بهتون میان دوره بدن. اما شک نکنید دو ماه رو نگهتون می دارن.
      روز های اول بهتون مرخصی دادن که برگردید آماده بشید یا نه؟ مرخصی روزانه چطور می دن یا هنوزم همونطوریه؟

  91. سرباز معلم

    سلام واقعا همه چیز پادگان فوق العاده بود
    بوفه شلوغ بود ولی چون 5 نفر 5 نفر میرفتن داخل زیاد اذیت نمیشدیم
    حمام هم عالی بود
    صبحانه ناهار شام هم عالی فقط صبحانه گاهی کم بود
    دبیر ها هم هنشون نمرشون 20 فقط جوادی یکم سخت گیر و خشک بود مراخصی هم که پرسیدی فقط هفته قبل از پنجشنبه ساعت 3 تا 9 ب کل فراگیر ها دادن
    درباره میان دوره هم قرار بود اول 28 ام بدن ک یهویی نامه از تهران دادن که 17 تا 22 بدن ک سراسری هم هست نه فقط شهدا خودشون هم دلیلش نفهمیدن

  92. سلام.من خیلی لاغرم.اونجا لباس اندازم هست؟

    • سلام آره روز اول چک کن که دیگه اگر اندازت نباشه برگردوندنش سخت میشه و میگن خودتون با همدیگه تعویض کنید. بیشتر واسه چاقا مشکل لباس دارن نه لاغر ها.

  93. سرباز معلم یزد

    سلام ممنون از جوابهاتون.یه سوال آیا این امتحانات پایانی رو خراب کنی تجدید دروه میکننت واقعی هستش یا نه فقط ترسونده و دوره رو باید تموم کنی ؟ ممنونم

    • سلام به هیچ عنوان تجدید دوره نمی کنن مگر موارد خیلی خاص خاص که طرف رو بخوان نابودش کنن. اصلاً به تجدید دوره شدن فکر هم نکنید امتحان ها هم همش الکی هست به جز اون تیر اندازی که یه درجه می دن و چند روز مرخصی.

      • سرباز معلم یزد

        ممنون واقعا تشکر میکنم.اخه خیلی بچه ها رو از این تجدید دوره میترسونن برا همین گفتن بپرسم ازتون.

  94. سلام
    ببخشید بین دو تا کلاس میشه استراحت کرد و ی چیزی خورد؟؟
    مثلا اگ یکی نیاز فوری به دسشویی داشته باشه باید چیکار کنه؟؟

  95. سلام ممنونم بابت مطالب خوبتون .نامزدم از ۳ تیر اعزام شد به پادگان شهدا کرمانشاه ۱۷ تیرتا۲۲ هم میاندورش بود اومد راضی بود .الان ۴ مرداده چقدر دیگه از دورش مونده؟بنظرتون چون ۱۰ روز زودتر بوده میاندوره زودتر مرخص میشن؟بعد یه مورد دیگه نامزدم جز بهترینا گردانشون انتخاب شده ایا این براش امتیازه و زوتر مرخص میشه ؟؟؟

    • سلام نه هیچ ربطی نداره اینو قبلا هم گفتم و احتمال خیلی زیاد 57 روز نگهشون میدارن. بهترین گردان هم لقب دادن تا ازش کار بکشن احتمالا. اگر تیر اندازیش خوب باشه 2 سه روز مرخصی و یه درجه تشویقی میگیره همین.

      • ن تو ۱۰۰ نفر ۲۵ تا رو بهترین انتخاب کردن .این دو سه روز اخر بهش میدن ک زودتر بیاد خونه؟؟؟اونجا مسئولیتی نداره عادیه

        • زمان ما که از این کارها نمی کردن. اگر منظور اون نمره تشویقی ها و تنبیهی هاست که رو برد می زنن که قبلاً گفتم همش الکیه. مرخصی میدن که یکی دو روز بره بیرون از پادگان نه اینکه از آخر زودتر ولش کنن.

          • ببخشید باز مزاحمتون شدم نامزدم الان تو دوران تیراندازیهستش ۳کیلومتر میرن تا میدون تیر بعد میدون تیر میرن اردو ک بعد ترخیص بشن یا ترتیبی وجود نداره؟؟

  96. ببخشید باز مزاحمتون شدم نامزدم الان تو دوران تیراندازیهستش ۳کیلومتر میرن تا میدون تیر بعد میدون تیر میرن اردو ک بعد ترخیص بشن یا ترتیبی وجود نداره؟؟

  97. منظورم اینه که بعد میدون تیر که دوره سه روزس بعدش میرن اردو؟؟؟؟یا بینش اموزش ها دیگه ای هم داره؟لطفا جواب بدید

    • این بستگی به خودشون داره که برنامه رو چطوری بچینن اما اصولا بله اول میدون تیره بعد هم اردو و تمام. سوال دیگه ای بود در خدمتم.

      • واقعا چقدر عالی یعنی فوقش تا ۱۰ روز دیگه تمامه درسته؟؟؟دستتون درد نکنه خیلی ناراحت بودم

        • نخیر خانم گرامی اینطوری نیست. چون تعداد سرباز زیاده اینطور نیست که همه رو همزمان ببرن میدون تیر. برای یه گروهان ممکنه میدون تیر اوائل دوره بیفته برا بعضی دیگه وسط دوره و برا بعضی دیگه هم آخرا. تقریباً می تونم با اطمینان بگم تا اواخر مرداد نگهشون می دارن. بهشون بفرمائید که به شایعات داخل اصلاً توجه نکنن.

  98. سلام مانر جان نامزد منم هست کرمانشاه مث نامزد شما اگه پیاممو دیدی ی راه ارتباطی انتخاب کن تا با هم حرف بزنیم کارتون دارم

  99. سلام . اگه به کسی سپاه پذیرش بده چقد احتمال داره ک نطام وظیفه کدش رو بزنه واسه سپاه؟ من پرستارم . مجردم و تک پسر . درمانگاه سپاه شهرمون پذیرش داده . چقد احتمالش هست ک بیوفتم اونجا. و دومی اینکه تک پسر بودن برا برگشتن به شهر خودت تو یگان تاثیر داره یا ن؟

    • سلام در مورد پذیرش اطلاعی ندارم متأسفانه البته اونم امتیاز مدرک و معدل و این ها داره ولی چیزی که همیشه گفتم و میگم تو کشور های خاورمیانه ای پارتی مؤثّر ترین عامله.

  100. سلام مهسا جان ببخشید دیر جواب دادم نیومدم دیگه تو سایت سر بزنم ایدی اینستاتو بزار بهت دایرکت بدم .

  101. سلام اقا حمیدرضا. نامزدم گفت که شب ها پیاده روی میخوان برن این هفته این جز اردو هستش ایا امکان داره بجا اردو حساب بشه نبرنشون اردو و بعد بیان خونه؟؟؟؟؟مثل اینکه ب بقیه پادگانا گفتن ۱۸ تیر مرخصن ایا این امکان وجود داره هفته اخر باشه؟؟؟؟

  102. باشه
    مهساجان

  103. سلام اغزام 1/06/97 با مدرک ارشد
    آقای حمیدرضا جان وافعا سایتت عالیه خیلی استفاده کردم فقط ی سوال داشتن پای من از ناحیه زانو دچار آسیب پارگی رباط صلیبی هست تمام مدارکمم میخوام پیشم ببرم گواهی پزشکی/MRI/ و نسخه دارویی برای معافیت رزمی هم اقدامی نکردم میخواستم اول بپرسم آیا از همون روز اول بهشون بگم و به بهداری برم یا اینکه چن روزی وایسم و ی سوال دیگه کلاسای عملی معمولا از کی شروع میشه
    و اینکه من 4 تا قرص میخورم هرروز با نسخه میشه برد تو برای همین زانومه؟

    • سلام خیلی ممنونم خوشحالم اگر تونستم کمکی بکنم.
      پارگی رباط صلیبی آسیب فوق العاده جدی ای هست. پیشنهاد میکنم اصلا اونجا به خودت فشار نیاری و از همون روز اول با پزشک پادگان درمیون بذاری. شما این مدارک رو داری اصلا زیر بار کار کشیدنها و نظافت ها نرو به فرماندتون بگو یه کار دفتری اداری مثل مسئول آماری چیزی بهت بده.
      روز.اول خیلی شیر تو شیره البته به دارو گیر میدن اما میتونی یه ساک شلوغ ببری و دارو ها رو هم یه جا قایم کنی. این ها بیشتر دنبال موبایل هستند.

  104. سلام خسته نباشید ممنون از توضیحاتتون
    من عمل آپاندیس کردم حدود ۱۰ روز پیش یک شیش هم اعزامم…آیا مدارک از بیمارستان برای پادگان ببرم؟

    • سلام سلامت باشید. بله اما تا اونجا که می دونم اینا مدارک پزشکی مورد تأیید پزشک های خود نظام وظیفه رو قبول دارن. به نظرم بهتره که بری خود نظام وظیفه بپرسی و پیگیر بشی و حتماً هم این کار رو بکن چون با دویدن ها و فعالیت بدنی های اونجا مخصوصاً این که گاهی دقیقاً بعد از نهار خوردن هم پیش میاد ممکنه آسیب ببینی.

  105. سلام
    من یکم شهریور نود و پنج اعزام شدم به شهدا.الان دو ماهی میشه تموم شد خدمتم…مثل باد گذشت واقعا، اصلا باورم نمیشه….یادش بخیر

  106. سلام حمید جان سپاس از وقت و حوصله ای که میزاری.
    من 92/12 دوره اموزشیم رو اونجا بودم. اموزشیم تموم شد و یگان هم رفتم. 93/6 ایست خدمت زدم بعلت قبولی در ارشد.
    الان اعزام مجددم 97/6
    در مورد دوره آموزشی باید دوباره برم؟؟

    • سلام خواهش میکنم خیلی خوشحالم اگر توضیحاتم برای کسی مفید بوده.
      در مورد سوالت هم نه دیگه آموزشی نیاز نیست دوباره بری اما بین کسایی که دیدم این کار رو کردن معمولاً همون یگان قبلیشون نیفتادن.

  107. سلام.بالاخره دوران اموزشی در پادگان شهدا هم تموم شد.سه روز زودتر ترخیص کردن یعنی 22 خرداد و دورمون 50 روزه شد.اردو کلا 2 روز بود.اونم اصلا سخت نگرفتن و کار عملی نداشتیم به اون صورت.پیاده روی برد بلند هم حذف شد به علت گرمی هوا.رژه جلو فرمانده هم حذف شد.به شخصه کلا فقط 8 روز در طول دوره تمرین رژه داشتینم که اونم روزی حدود 45 دقیقه.نه سینه خیز بردن نه میدان موانع داشتیم.کلا خیلی راحت گرفتن.برخوردشون کافعا خوب بود و بی احترامی نکردن.میشه گفت یه جورایی دوره طلایی بود.
    خدا رو شکر تموم شد

    • سلام فکر کنم 22 مرداد منظورت بوده! بله با این توصیفاتی که کردی دوره تون فوق طلایی بوده فوق العاده خوش شانس بودید. 🙂

      • بله.منظورم همون مرداد بود.خودشون میگفتن چون تو 20 سال اخیر این گرما تو کرمانشاه بی سابقه بوده کارای عملیتون رو کم کردیم.ولی واسه ما که جنوبی بودیم هوا خوب بود ?

  108. سلام حمید
    ما هم کرمانشاه بودیم سه روز تقریبا اونجا بودیم دیگه یه روز صبح گفتن از بالا دستور رسیدت باید برین تبریز چاره ی نیست
    حالا هم دیروز تموم شد 55 روز شد

  109. تو اون سه روز به پادگان شهدا یه جورایی داشتیم عادت می کردیم. ولی انصافاً خیلی گرم بود. هر چند خودشون هم خیلی احترام مون می کردن هی می گفتن بریم زیر سایه برید آب بزنید سر و صورت تون فرمانده گروهان مون هم خوب بود.. ولی به هر حال فرستادن مون تبریز.. تبریز هم بعضی روزها گرمی خودش داشت. ولی در مجموع هواش خیلی خوب بود.. کلی بگم گرماش طوری نبود که آدم اذیت شه.. شب هاش هم آدم می لرزید از سرما.. این هفته آخری هم پاییز اونا داشت می رسید. از لحاظ آب و هوای که خوب بود.. ولی بدبخت اونای که پاییز و زمستان برن تبریز سربازی.. پادگان هم خوب بودن فرمانده گروهان ها.. اذیت مون نکردن…. بیشترین سختی بیخوابی و دلتنگی بود و سه روز هم اردو سخت بود.. در مجموع سخت مون نگرفتن احترام مون داشتن بخاطر امریه بودن بچه ها.. خیلی هم راضی بودن از این دوره می گفتن تحصیل کرده ین برا همین احترام مون داشتن. ولی رژه زیاد رفتیم

  110. میگم الان من بابد مدارکی که بهم دادن رو ببرم سپاه استان درسته؟
    دقیقا چه مدارکی رو لازمه ببرم
    بعدش نامه میدن برا آموزش و پرورش
    چطوریه قضیه ش
    این مرحله ش یه توضیحی میدین ممنون میشم

    • سپاه استان؟ نه اون پادگانی که معرفیتون کردند. از اونجا یه نامه میدن به آموزش و پرورش البته باید با لباس برید. توصیه ای که دارم اینه که اون موعدی که تو برگه پایان آموزشی زدن برا مراجعه نری چون فوق العاده شلوغه بذار یکی دو روز قبل ترش برو کارت رو سریع راه می اندازن در غیر اینصورت دو سه روز از صبح تا ظهر سر کار می ذارن آدمو. لااقل تهران که اینطوری بود.

  111. نامه رو دادن.. تاریخش برا 30 مرداد یعنی فردا .. بعد نوشته ببرید سپاه مدارک رو

    • ببین برا ما که اینطور بود می رفتیم پادگان و برگ پایان آموزشی رو تحویل می دادیم و اونها هم یه نامه میدادن واسه آموزش و پرورش و تمام. زمانش هم اصلاً مهم نیست هر چی زود تر از اون موعدی که گفتن بری بهتره چون سرشون فوق العاده شلوغ میشه اوائل ماه ها که سرباز جدید میاد.

  112. سرباز معلم ...

    سلام حمید
    میگم دفترچه بیمه سرباز معلم ها چطوره
    دفترچه پزشکی شون مث نیرو های مسلح رایگان یا نه
    چون به ما دفترچه نیرو های مسلح سپاه دادن.. ولی گفتن تا وقتی رسما رفتین زیر نظر آموزش و پرورش این لغو میشه و خودشون دفترچه میدن بهتون

    • سلام به ما که تو پادگان هیچ دفترچه ای ندادن و بعد هفت هشت ماه دادن اونم مال نیرو های مسلحه که اتّفاقاً خیلی هم خوبه همه چی رایگانه البته اگر بیمارستان های سپاه بری. درسته دفترچه نیروهای مسلحه اما اگر بیمارستان های ارتش بری چون نوشته “سرباز فرهنگی” یه هزینه ی کمی ازت می گیرن در کل خیلی خوبه تازه می فهمی دفترچه بیمه یعنی چی…

  113. سلام شرمنده نامزد من سپاه شهدای کرمانشاه هست شهریورماه اعزام شدن ،بومی اذربایجان غربی هست ولی ازتهران اعزام شدن الان بعداموزش ا،غ میافتن

  114. سلام خسته نباشید میان دوره چن روز مرخصی میان؟

  115. سلام اقا حمید رضا…خودم که اموزشیم تو کرمانشاه بود داداششم افتاد کرمانشاه اموزشیش با این تفاوت که من سپاه بودمو اون مرزبانی..خیلی دلم واسش میسوزه.حتی یک روز بیرون از خونه نبوده الان معلوم نیست بهش چی میگذره..راستی من 206-2-3-117 بودم…گردان 2 مسئول ما سرگرد رجبی بود خوشحال میشم بدونم کد تو چنده

    • بله در جریان هستم که مرزبانی خیلی سخت هست اما به هر حال باید یه جوری این دوران رو سپری کرد. گردان ما همین گردان 3 و گروهان 3 بود که خوبیش این بود که به حمام و جاهای دیگه یکم نزدیکتر بود. کلّاً دوره ایه که رو اعصابه چون داره وقت آدم تلف میشه تازه اگر جای خوب باشی. جای بد که دیگه بدتر. میدونم داداشت رو با تمام وجود درک می کنم. اثرات روانی که همین خدمت تو مرزبانی رو آدم میذاره ممکنه سال ها آدم رو درگیر خودش کنه و هیچوقت اون فرد قبلی نشه باید یکم بی خیال باشه وگرنه آسیب میبینه.
      به هر حال آرزوی سلامتی و موفقیت دارم برای هر دوی شما.

  116. سلام
    خسته نباشید
    من اعزامم 97.8.1 شده و افتادم شهدای کرمانشاه
    الان دوره آموزشی چند روزه و این که احتمال این که میان دوره یا پایان دوره بدن چقدره؟
    در ضمن به افراد متاهل چقدر مرخصی میدن یا اصن نمیدن؟

    • سلام این سوالات رو جواب دادم قبلاً اما چشم دوباره در خدمتم.
      دوره معمولاً 57 روزه است و دو ماه تقریباً. متأهّل ها نسبت به مجردا در اولویت هستند در مرخصی. میان دوره رو به احتمال 90 درصد تو همه ی دوره ها میدن. مرخصی روزانه که نه اونچنان میدن و نه اگرم بدن به دردی می خوره! تا لباس عوض کنی و سر در پادگان برسی نصفش رفته. بقیه اش هم صرف سفر به شهر و رفت و آمد میشه. اما در مورد مدت زمانی میان دوره و مرخصی ها بین مجرد ها و متاهل ها تفاوتی نیست.

  117. سلام ببخشید من برای اینکه آموزشی سپاه بیفتم بخصوص پادگان شهدا بیفتم بیمارستان امام حسین کرمانشاه مطابق رشتم درخواست دادم سابقه بسیج هم دارم همین کافیه یا باید از خود حوزه بسیجی که فعال هستم هم درخواست جذب سپاه بدم؟؟؟ اعزام ۱۰/۱ ممنون بابت سایت خوبتون

    • اوناشو والا در جریان نیستم. ما به صورت امریه ای اونجا بودیم. جذبی ها و بند پ ای ها رو اصلاً در جریان کارشون نیستم. امیدوارم بازدید کننده ها بتونند راهنماییت کنن.

  118. سلام ادمین جان بنده دیروز فهمیدم که اموزشی رو باید در بادگان شهدای کرمانشاه بگزرونم , محل زندگیم شاهینشهره اصفهانه خواستم بدوم برای دوستانی که شهرهای دور زندگی میکنن برای اومدن به پادگان خودمشون باید بیاین 8/1 ؟ یا اینکه همون روز بیط میگیرن میفرستن ؟ ممنون .

  119. سلام ببخشید روزای اخر اموزش چن روز میبرن خارج از پادگان؟

  120. سلام .ببخشید برادرمن ۶/۱اعزام شده شهدای کرمانشاه.گفت ۲۶ام تموم میشم الان سه روزه نتونستیم تماس بگیرم .محل خدمتش روز اخرمشخص میشه؟اعزامی ازاصفهان هس بامدرک ارشد نمیدونید احتمالا کجابیفته

  121. سلام اره همون اردو رو میگم،الان۴شبو ۵روز رفتن وهنوز برنگشتن،شرمنده وقتی برگشتن از اردو همون روز مرخصشون میکنن ؟

  122. سلام من 8/1 اعزامم چه وسایلی یا لباس هایی باید باخودم ببرم؟

  123. سلام .ببخشید بعد ازآموزشی چن روز مرخصی ,دارن تا شروع خدمت ورفتن به شهری که افتادن

  124. سلام توروخدا کسی شماره اونجارو نداره جون عزیزتون هرکی داره شمارشو بده

  125. دیروز اعزام شدن کی بهشون مرخصی میدن؟خواهش میکنم جواب بدین

    • دیگه مرخصی کم کمش میره برای دو هفته دیگه آخر هفته. شماره هم اونجا هر آسایشگاه یه شماره داره باید صبر کنید خودشون تماس بگیرن و شماره بدن.

  126. سلام منم نامزدم اعزامی 1ابان بود امروز رفتن. امروز برسن میتونن زنگ بزنن??

  127. سلام خوب هستین؟
    من دوست پسرم چهار روزه رفته پادگان سپاه کرمانشاه بعد میخواستم بدونم ک چجوری میشه باهاش ارتباط برقرار کنم؟؟
    ینی اینکه میشه زنگ زد و‌صحبت کرد؟
    اگه میشه ب چ شماره ای باید زنگ بزنیم؟

    • سلام ممنونم سلامت باشید. عرض کردم شماره رو خودشون باید تماس بگیرن بدن چون هر گروهان و آسایشگاه یک شماره داره. بله شماره رو گرفتید ساعت های ظهر و از شش به بعد از ظهر تا ده می تونید تماس بگیرید و ارتباط بگیرید.

  128. سلام وقتتون بخیر کسی هس جوابمو بده خواهشا. امروز از پادگان کرمانشاه کسی واسه خانوادش زنگ زده؟؟؟؟

  129. سلام.وقتتون بخیر.همسر من اعزامی 1 آبان ماهه.مرخصی میان دوره گه میگن چه زمانی اصولا به ایشون داده میشه؟؟ممکنه که تو تعطیلات هفته آینده به ایشون مرخصی بدن؟

    • سلام معمولاً روز های آخر ماه اول آموزشی میان دوره میدن. در مورد مرخصی های روزانه هم هیچ چیز مشخص نیست و کلّاً امیدی نداشته باشید. الان رو نمیدونم اما زمانی که ما بودیم نهایت یکی دو بار مرخصی روزانه تونستیم بگیریم که اون هم مدتش به حدی کم هست که نتونن برگردن یا کلّاً کار خاصی انجام بدن.

      • من به جهت 3 روز تعطیلی از حضورتون سوال کردم که آیا امکانش هست میان دورشون رو زودتر بیان؟؟؟یا دقیقا سر همون زمان خودش انفاق میفته؟؟؟

  130. سلام تازه امروز تونستن زنگ بزنن. ولی شماره ندادن. میشه ازشون شماره گرفت وخودمون زنگ بزنیم؟؟؟

  131. سلام وقتتون بخیر. بعد از آموزشی چقد امکان داره که استان خودشون بیفتن سربازاااا؟؟؟ لطفا جواب بدین

    • سلام هیچ تضمینی وجود نداره. البته اگر متأهل باشند یک امتیازاتی قائل می شن براشون. در آخر باید بگم همه چی به پارتی تون بستگی داره و می تونه جاشون رو کاملاً تغییر بده اگر بتونه و بخواد.

  132. سلام خسته نباشید. من تاریخ اول دی اعزامم هست همین شهدای کرمانشاه . آیا قبل رفتن موهای سرمو بزنم یا برم لباسو بگیرم بعدش برگردم بزنم؟

  133. با سلام و عرض ادب و خسته نباشید ببخشید آموز من افتاده شهدای کرمانشاه هر روز از ساعت چند به بعد آزادیم میتونیم بعد اون ساعت تا خاموشی مطالعه داشته باشم و اینکه جمعه هم میتونیم کلا آزاد باشیم و به مطالعه بپردازیم من میخوام خودمو برای دکتری آماده کنم میخوام هر فرصتی که پیدا میکنم بیهوده تلف نشه

    • سلام من هم همین تصمیم رو داشتم امّا دو حالت پیش میاد یکی اینکه ساعت تعطیلی اینقدر خسته ای که نمیتونی مطالعه کنی و باید بخوابی یا اگرم بتونی همش سر و صدا و آزار و اذیت بچه ها نمیذاره. کلّا یکی دو ساعتی وقت نهار آزادید و از ساعت 6 تا 10 شب یعنی خاموشی هم آزادید.

  134. سلام دوست عزیر ی سوال داشتم اونجا به مدل مو گیر میدن؟ ینی اگر قسمت بالا بیشتر از دور سر باشه باید با ماشین چند بزنیم؟

    • سلام بله به مدل هم گیر میدن سعی کنید کوتاه کنید برید حالا کچل کچل هم نبود اشکالی نیست ولی نه دیگه خیلی بلند یا مدل دار.

  135. خیلی ممنون از راهنماییتون پس مشکلی نیست برای بردن یکی دوتا کتاب برای مطالعه درسی؟

  136. سلام میشه در مورد مرخصی های ساعتی و آخر هفته ای و میان دوره توضیح بدین!

  137. سلام وقتی میخواییم از پادگان به داخل شهر بریم سوار تاکسی های کدوم مسیر باید بشیم؟؟؟؟

    • مشخصه برادر به سمت کرمانشاه. شهرش چیز خاصی نداره و خیلیم کوچیکه. مرخصی هم که میدن یک روز و نصفیم بیشتر نیست و کار بخصوصیم نمیشه کرد. (چون پنجشنبه جمعه است و همه جام بسته است) به نظرم بمونید پادگان تو هزینه هاتونم صرفه جویی میشه.

  138. سلام
    خسته نباشید، نامزدم امروز ۱ دیماه ۹۷ اعزام شد پادگان شهدا کرمانشاه
    مطالب و اکثر کامنت و جواب هارو خوندم اما یه سوال دارم آیا تو دوره ی آموزشی میتونن گوشی نوکیا ساده ببرن باخودشون؟

    • نامزد منم یک دی ماه 97رفت شهدای کرمانشاه همون روز اولم زنگ زد و شماره داد ولی ب هیچ عنوان نمیشه با شمارش تماس گرفت همش اشغاله😐کیوسک هام اصن صدا نمیاد یا ده بار وسط حرف قطع میشه…خودش ک میگه هتله اونجا و مثه خابگاه دوران دانشجوییش….انگار ما دخترا ک منتظرشونیم ببشتر سختمونه….

      • منم همسرم اول دی ماه ۹۷ اعزام شده
        اره وضعیت تلفن ها همینه
        نه اینطورم نیست که هتل باشه
        دیگه باید بسوزیم و بسازیم

      • سلام وقتتون بخیر اگ شماره گروهانو دارین تند تند بگیرینش هر گروهات صد نفر هستن ک بعضیا ی ساعت گوشیو مشغول میکنن و خیلیام تند تند میزنگن پس شمام بزنگین مدام تا وقتی که میگیره نزدیکای ساع ت ده ک تایم خاموشیه خطا خلوت ترن.راجع به شهدام نگران نباشین نسبت به جاهای دیگه خیلی خوبه و من اعزامی یک ده بودم و تقریبا سربازام تا اخرای این ماه شایدم زودتر یک هفته میان مرخصی میان دوره

  139. راجع به بردن گوشیم بله اگ یکم دهنت قرص باشه و زرنگ باشی میتونی نوکیا ساده کوچیک ببری پسرا خودشون میدونن اونجا کجارو نمیگردن من و دوستم یکیمون گوشی آورد اون یکی ام شارژر با هم استفاده میکردیم فقط یکم زرنگی‌میخواد و اگ بخوای بهت دس نزنن موقع بازرسی باید ی ماسک جلو دهنت بزنی و وقتی دارن میگردن ازشون با حالت مریضی بپرسی اینجا برای آنفولانزا استعلاجی میدن خلاصه وانمود کنی آنفولانزا داری هیچی سمتت نمیا مگر اینکه خیلی بد شانس باشی

  140. اگه کسی شماره از پادگان داره میشه لطف کنه بده؟
    همسرم دو روز هست زنگ نزده نگرانم…

  141. اقا سلام دستت درنکنه واسه اطلاعات مفیدی که قرار دادی .من چندتا سوال داشتم ما اعزامی برج۱۳۹۷/۱۲/۰۱یا به قول معروف برج طلایی آیا در سپاه بدرد میخوره .دومآ ما برگه سبز ۴۵ روز ه داریم وبه دلایلی نتونستیم پذیرش سپاه بگیریم ایا اونجا به درد میخوره .متشکریم

  142. من اعزامی یک دیماه97هستم.دوره220گردان دوم.گروهان3.همه چی اونجا عالیه.نگران نباشین.تا میتونین مرخصی بگیرین و…
    سیستمی مارو تقسیم کردن و دست خودمون نبود.همه کادری ها خیلی خوبن.اگه ارشد انبار و ورزش بشین خوبه.همشون میترسونن.تجدید دوره هم ندارن.بهتون خیلی خوش میگذره.اردوگاه رو هم دارین4روز و3شب بود برای ما.4روز اخر هستش.فقط میگن بومی سازی هستش واقعیت نداره چون خیلیا مثل خودم پذیرش داشتن اما افتادن استان های همجوار.غذا و کیفیتش نسبت به جاهای دیگه عالیه.بعضی از کیوسک ها رایگانن.اونایی که چند بار قطع میشه موقع مکالمه باید ستاره رو بزنن.کارت تلفن باخودتون نبرین چون با کارت تلفن های شما کار نمیکنن.چنتای از بچه ها یگانشون افتاده همون پادگان شهدا که حتما میبینیتشون.ازشون بپرسید بهتون میگن.خلاصه خوش بگذره بهتون.

  143. سلام.میگم شما الان استخدام اموزش پرورش شدین امیدی هست ایا
    قبلا تو ازمون شرکت کردن؟
    من از خوزستانم و قرار 5 هزار معلم جدید بگیرن میشه ثبتنام کنم
    ممنون

    • استخدام که آزمون داره و به هیچ وجه سرباز ها استخدام نمیشن بدون آزمون.
      همیشه امیدوار باش. شاید استخدام شدی البته معلمی حقوقش خیلی کمه. منم استخدام نشدم.

  144. سلام خسته نباشید
    داداشم یک اسفند اعزام شده گوشی برده ولی هر چی زنگ میزنم جواب نمیده ممکن اونجا گوشیشو گرفته باشن؟

  145. سلام ببخشید کسی که برگه سبز داره و کفایت ازاموزش و افتاده پادگان شهداکرمانشاه ودرقسمت سپاه وضعیتش چیه ؟؟؟؟

    • سلام زمانی که ما بودیم که هیچ ارزشی نداشت و تفاوتی با ما نداشتند. حالا رو نمیدونم اما فکر هم نمی کنم اوضاع تغییری کرده باشه.

  146. سلام همسرم اول اسفند اعزام شدن به پادگان شهدا کرمانشاه گفتن بیست و پنجم میان تا پانزدهم فروزدین. درسته؟ بعد اینکه پنجشنبه ها چی مرخصی نمیدن بیان خونه اخه ساکن همدانیم. بعد کل دورشون چند روزه و کی تموم میشه؟

    • سلام کل دوره 56 یا هفت روزه یکهفته درمیان شاید پنجشنبه ها مرخصی بدن و در مورد تعطیلات عید هم اطلاع دقیقی ندارم اما بعید می دونم این مدّت طولانی مرخصی بدن.

  147. سلام سرباز معلم عیدی بهش نمیدن؟ حقوق شما چقدر بود. تابستون کاملا بیکاری یا اموزش پرورش میفرسته دنبالت

    • عیدی؟ شوخی می کنی. همون حقوق صد و خرده ای هم چند ماه یکبار می دادن. تابستونم به هبچ عنوان نرید کار های کارمند های بعضاً مفت خورشون رو انجام بدید که ضرر می کنید از من گفتن بود. هیچ کاری نمی تونن بکنن.

  148. سلام عیدتون مبارک.میگم سرباز معلم باید دوسال تحصیلی خدمت کنه ؟ این که بیشتر از دوسال میشه یا اینکه 24 ماه باید خدمت کنه من اعزامی 1/4/97 هستم کی تموم میکنم
    ممنون

  149. سلام.منم پادگان شهدای کرمانشاه بودم.امریه سربازمعلمی اعطامی تیرماه 97.دوره ی ما که اصلا سخت نگرفتن.کلا پادگان خوبی بود.در مورد حقوق سربازمعلمی هم باید بگم برای ما که درجمون رزم اور دوم هستش و مجردیم ماهانه 630 هزار تومن میدن.

    • احتمالاً بومی همون منطقه نیستید. در کل خیلی خوبه هر چند 630 هم خیلی کمه. دولت بدون پرداخت حقوق 2 سال معلم رایگان می گیره. لااقل 40 میلیون برای دولت کار کردیم مفتی. تازه چیزی که من شاهدش بودم سرباز ها از معلم های رسمی بیشتر زحمت می کشن و دلسوز بچه هان.

    • سلام شما از کدوم شهری که اینقدر زیاد حقوق بهت دادن ما که 250 تومن میدن از خوزستان

  150. سلام جناب،ممنون از اطلاعاتتون
    همسرم دیروز بعد اتمام مرخصی عیدشون دیروز پادگان رفتن اما تاکنون تماسی نگرفتن به گفته یکی از دوستانشون تمام باجه های پادگان شهدا خراب شده میخواسم ازتون بپرسم شماره ای از پادگان دارید که بتونیم خبری بگیریم ؟ گردان دوم متاهل ها و گروهان ۱ هستند

    • سلام خواهش می کنم. همونطور که گفتم اونجا چندین شماره دارند که باید حتماً از خودشون بگیرید. اما من ندارم متأسّفانه. خودشون تماس می گیرن اونجا سرشون شلوغه نگران نباشید.

    • سلام همسر من هم دقیقا همون گردان و گروهان هستن.. اگر هننوز اطلاعی ندارین ازشون شماره تماس بدم

  151. با عرض سلام و خسته نباشید. تاریخ اعزام من ۹۸/۴/۱ پادگان شهدای کرمانشاه هست و سرباز معلم هستم. دوتا سوال داشتم اول اینکه شنیدم میگن پنج شنبه ها ساعت ۲ ظهر تا شنبه ساعت ۶ صبح مرخصی میدن ب اونایی ک بومی هستن و سوال دومم ابن هست ک من موسیقی کار دارم و آشنایی با ساز هایی ک توی رژه و سرود ملی استفادهه میکنن آشنایی دارم ، آیا امکانش هست من برم توی گروه موزیک اونجا
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    • سلام در مورد مرخصی که دوره ما خیلی خیلی کم دادن حتی به بومی ها اما حالا شاید شرایط فرق کرده باشه نمیدونم در مورد سوال دوم توصیه می کنم به هیچ وجه بروز ندید این چیز ها رو بلد هستید چون در زمانی که همه دارن استراحت می کنن و وقت آزادشونه شما رو می کشونن به تمرین و …

  152. سلام.سرباز معلم اعزامی 1/4/98به پادگان شهدای کرمانشاه هستم میخاستم ببینم برگ سبز تاثیری بر کم شدن آموزشی داره یا نه؟

  153. سلام داداش عزیز که اطلاعات خوب و مفید در اختیار همه گذاشته و معرفتشو نشون میده.. اقا خواستم بدونم اطلاعی از حقوق امریه دار ها دارین؟؟ ماهی چقد میگیرن؟؟ حقوق 2 ماه اموزشی با بقیه مدت خدمت فرق داره؟ حقوق امریه دار های اداری با حقوق سرباز معلمی فرق داره؟

    • سلام خواهش می کنم ممنون از شما که به ما سر می زنی. حقوق امریه های آموزش و پرورش تقریباً 200 تومنه و آموزشی هم 100 تازه چه آموزش و پرورش و چه پادگان یک ماه اول رو نمیدن. امریه های دیگه رو خبر ندارم امّا اونها هم همینه اصلاً فلسفه امریه و کلّاً سربازی کار کشیدنِ مفته دیگه. موفق باشی.

      • فدات داداش… اما یکی از دوستان تو نظرا گفت سرباز معلمی ماهی630 تومن میگیرهو..شما میگین 200؟؟!!!!

        • عزیزان لطف کنید سوالات تکراری نپرسید اکثر پرسش هاتون رو تو کامنت های قبلی پاسخ دادم. حقوق رو در حقیقت اگر بومی نباشید که اکثر بچه ها هم نیستند باید همون حدود 600 بهتون بدن اما از اونجا که مسئول های کارگزینی معمولاً آدم های درستی نیستند (انگار می خوان از جیب خودشون یا ارث پدرشون حقوق بدن به سرباز) غیر بومی ها رو هم بومی در نظر می گیرند و همون کمتر از 200 تومن رو بهتون می دن. متأهل ها یکم بیشتر.

  154. سلام برادر من اعزام 98/4/1 شهدا کرمانشاه و متاهل هستم میخواستم بدونم کارت تلفن ببریم اونجا راحت میشه تماس گرفت مشکلی نیست؟

  155. ممنون از اطلاع رسانیتون/فقط اونجا چه ساعتایی حدودا میشه تماس گرفت؟
    چه وسایلی معمولا بهمون میدن؟سرباز معلمم

  156. سلام من تاریخ اعزامم ۱/۴/۹۸امریه اموزش و پرورشم
    راجع به شماره حساب یا شماره کارتی چیزی بگیریمو یاازچه بانکی ،، توضیحاتی دراین مورد امر بفرمایید ممنون میشم,درضمن برگه سبز هم دارم اونجا قبول میکنن یان

  157. سلام روز بخیر
    مرسی از اطلاعات خیلی خوبتون
    من یه سوال خیلی مهم دارم که ممنون میشم اگه کسی اطلاعات داره کمک کنه
    داداش من ۱ تیر ۹۸ اعزام میشه پادگان شهدا کرمانشاه و من میخوام تاریخ عروسی و تالار برای اخر تیر زمانی بذارم که حتما بتونه بیاد. میدونید تعطیلات میان دوره ای رو بعد چند روز میشه گرفت؟

  158. سلام پادگان اونجا عابر بانک داره؟ از کجا میشه پرسید؟

  159. سلام اقا حمید رضا خوبی ان شالله ممنون از سایت و راهنمایی های خوبت .از خدمتت سوالی داشتم اگه ممکنه جوابشو تو ایمیل برام بفرست .منم اعزام اول تیر ماه هستم و اهل استان اذربایجان شرقی و سهمیه پادگان شهید قاضی تبریز هستم و اموزشیم رو افتادم شهدای کرمانشاه میخواستم یپرسم ینی بعد اموزشی منو میفرستن شهید قاضی یا ممکنه جاهای دیگه هم بنده رو بفرستن ؟ و اینگه تو برگه ماها که نوشته نیروی زمینی سپاه ینی ممکنه بعد اموزشی به قسمتای مقاومتم بیفتیم ینی منظورم حوزه و ناحیه هستش. و اینکه اگه بیفتم شهید قاضی تونا خودشون بنده رو اونجا به کار گیری میکنن یا هر جای دیگه ای میتونن استفاده کنن.ممنون میشم جوابمو برام بفرستی ایمیلموخیلی ممنون

  160. سلام حمید رضا جان یه سوال دیگه هم اینکه ایا احکام مسولیت بسیج در اعطا درجه تو اونجا تاثیری داره یا نه خیلی ممنون میشم جوابمو بدی.

    • سلام خواهش می کنم در مورد سوال اول در سپاه هر چیزی ممکن هست تا اون موقع ممکنه هزار تا چرخ بخوره محل خدمت شما و در مورد سوال دوم مسئولیت بسیج من ندیدم اونجا به درد کسی بخوره شاید ارشدتون کنند و هزار تا کار و مسئولیت بندازن گردنتون.

  161. سلام حمید رضا جان .در مورد راه های برگشت از پادگان هم یه راهنمایی میکنی؟ ینی اگه بخوایم از پادگان بخوایم بریم ترمینال یا راه اهن چه راه و مسیریو پیشنهاد میکنی؟

  162. سلام کسی خبردار چرا تلفن های اسایشگاه پادگان شهدا نمیگیر؟ اگر کسی میدون جواب بده تاما از نگرانی در بیام

  163. سلام سربازی کلا سخت هست خوبی نداره کرمانشاه جای خوبیه

  164. 98/12/1اعزامم سلامتی خودم
    کرمانشاه بگیر ک اومدم 😂😂👊👊
    کرمانشانه جیگایی شیرانه هوارگی مرد و مردانه😅

  165. منم 1/12/98 اعزامم پدرم درومد تا خودمو انداختم سپاه …فقط خدا کمک کرد …هر بژی کورد هر بژی ایلام

  166. سلام آقا خسته نباشید ما اعزام 1/12/98هستیم آموزشیمون چطوره یعنی دوره طلایی و اینا رو اوکی میکنن یا نه چون چهار روزم بخاطر انتخابات مجلس دیرتر میریم پادگان ما…بعد این‌که از اونطرف تا چندم باید تو پادگان باشیم؟

  167. سلام ممنون از توضیحاتتون . من ۴ اسفند اعزامم از تهران به پادگان شهدای کرمانشاه . میخواستم ببینم میشه با ماشین شخصی خودم برم ؟ ایا پارکینگ داره پادگان اونجا ؟ امنیتش چجوریه ؟

    • نه افرادی بودند که با ماشین خودشون اومدن و فقط خرج پارکینگ رو دستشون موند. اون دوره ما که مرخصی زیاد نمیدادن و همونطور که گفتم کرمانشاه هیچ جای اونچنان خاصی هم نداره که بخواید بازدید کنید. بازم خود دانید.

      • سلام میگم بعد از تمام شدن سرباز معلمی از کجا کارت پایان خدمت را بگیریم و مدارک چی می خوان ممنون.

        • مدارک رو اداره آ.پ راهنمایی می کنن. کارت هم با پست میاد در خونه.

          • سلام وقت بخیر. ببخشید این که مجلس گفته قرار نیروهای خرید خدمات آموزشی آموزش پروش رو استخدام کنه یعنی ما سرباز معلم هستش؟

          • سلام به هیچ وجه! دوره ی پدر و مادر های ما دیگه تموم شد. هیچ استخدامی از این به بعد وجود نداره نه دولت پولی داره نه تحریم ها میذاره و نه قیمت نفت به قبل برمیگرده. برید دنبال زندگی تون در مشاغل آزاد که استخدام به هیچ وجه وجود ندارد…

  168. سلام ببخشید میخواستم بپریم بچه های تهران که اونجا میفتن چند درصد احتمال داره بعد اموزشی یگانشون بیفته تهران

  169. سلام شماره پادگان رو داری؟
    اعزام 98.12.1 بود که به خاطر انتخابات کردن 98.12.4 بعد هم چهارم اسفند رفتیم کرمانشاه رسیدیم پادگان به خاطر کرونا تا 18 اسفند مرخصی دادن الان با این اوضاع که گفتن آموزش بعضی ها مونده اردیبهشت خواستم بپرسم تکلیف ما چیه؟ از کی بپرسم؟ شماره پادگان رو کسی داره؟

  170. سلاموممنون از سایت و مطالب آموزنده و خاطره انگیز تون در مورد پادگان شهدا.
    من دوره ۲۱۰ اونجا بودم.اول اردیبهشت ۹۶ اعزاممون بود.
    واقعا هرسال اردی بهشت دلم برای اونجا و کل دوره خدمت تنگ میشه که چقدر روزهای خوب و خوشی اونجا داشتیم. چقدر دوستان خوبی اونجا بودیم و چقدر خاطرات خوبی داشتیم آخه دوره ما افتاده بود توی انتخابات ریاست جمهوری و همش جلسه و سخنرانی بود.بعد انتخابات هم ماه رمضان شروع شد و دیگه همش شد عشق و حال.
    فرمانده گردانمون میگفت تا الان دوره ای به راحتی شما ندیدم.ولی ماه رمضان اونجا ساعت ۳ صبح سحری می خوردیم بعد منتظر بودیم تا اذان بعدش تا ظهر کلاس داشتیم ک بعداز ظهر استراحت تا افطار.
    افطارمون با یه لیوان شیر و دوتا خرما بود ولی چون همه رفیق بودیم اصلا بهمون فشار نمیومد.
    خلاصه عالی بود و بهترین دوران عمر من دوران سربازی بود.هرچند که توی یگان خیلی ماموریت و پست داشتیم و یکی از دوستانم تصادف کرد و به رحمت خدا رفت ولی بازهم خوب بود و خدا رو شکر میکنم که سربازی رفتم و انجامش دادم.
    روز آحر آموزشی فرمانده پادگانمون سخنرانی کرد و گفت درس هایی که از آموزشی داشتید اینا رو هم بزارید کنارش:
    قدر خانوادتون رو میدونید
    قدر آزادی رو میدونید
    صبرتون بیشتر شده
    ولی اینم بگم روز آخر آموزشی موقع خداحافظی همه با اشک همدیگه رو بغل می کردیم و از هم خداحافظی کردیم.
    امیدوارم که تمام سربازان در سلامتی و موفقیت باشن

  171. آقا دمت گرم بابت توضیحاتت مرسی واقعا
    یه سوال
    ببین من پام یه مشکلی پیدا کرده که معاف از رزم میشم فک کنم. ولی مشکل اینجاس بدون توالت فرنگی اصلا نمیتونم دستشویی برم! اونجا توالت فرنگی داره؟ اگه نداره خودم میتونم یکی ببرم بذارم اونجا؟

  172. آموزشی از بهترین دوران زندگی هست. مخصوصن اگه شهدا کرمانشاه بیفتی وگردان 3.گروهان آقای حدادی
    اصلن نگران نباشید
    خیلیم خوش میگذره. البته بستگی روحیات خودت داره.
    کلی دوست و رفیق پیدا میکنی که دلت نمیخاد دیگه ازشون جدا شی.
    درحدی که روز آخر همه به گریه و زاری میفتن.

  173. سلام وقت بخیر
    ممنون از شما بخاطر گفتن همه چی
    آیا پادگان آموزشی شهدای کرمانشاه کولر داره مثلا کلاس ها یا خوابگاهشون؟؟؟

    • شعیب بهادرزئی

      سلام اره داره ولی کلاساتون فضای باز برگذار میشن من دوره 229 اعزام 1.3 بود خیلی خوش گذشت با شاهعلی😍😍

  174. سلام.من 1شهریور 99 اعزامم هست.افتادم شهدای کرمانشاه.کسی خبر داره آموزشی این 1 ماه چ جور هست؟به خاطر کرونا میگم.اگ دوستان کسی تازه آموزشی اونجا بوده تجربیاتش رو بگه ممنون میشم

  175. سلام.برای من اس ام اس اومده که یگان خدمتی افتادم شهدای کرمانشاه.سپاه.منظور از یگان خدمتی که نوشته همون دوره آموزشی رو میگه دیگ؟چون معلولا یگان خدمتی بعد دوره آموزشی معلوم میشه.من اهل تبریز هستم و پذیرش از یکی از پادگان های سپاه تبریز رو گرفتم.میخواستم بدونم بعد آموزشی میام جایی ک پذیرش گرفتم دیگ؟اعزامم 1 شهریور هست.ممنون میشم جواب بدید

  176. سلام خواستم بپرسم اینک میگین این پادگان اموزشی مخصوص امریه هاست .ینی منم امریه اوردم ک اعزامم اول شهریور؟

  177. آقا حمیدرضا سلام
    هم میخوام ازت تشکر کنم بخاطر این وقتی ک گذاشتی و اینجا بچهارو راهنمایی کردی و هم یه سوال بپرسم
    من کنکور ارشد شرکت کردم و نتایجش متاسفانه وسط آموزشی میاد
    برای انتخاب رشته مرخصی میدن برگردم شهر خودمون یا باید مرخصی ساعتی بگیرم بریم خود کرمانشاه کافی نت پیدا کنم؟

  178. سلام پسر من امروز اعزام شده کسی ی شماره تماس داره لطف کنه من از نگرانی در بیام؟

  179. سلام وقت بخیر
    من همسرم یکم اعزام شده و من همراه وسایلش تیغ گذاشتم برای اصلاح
    تا الان با من تماسی نگرفته
    از اینکه گفتین تیغ برابرست با مواد خیلی نگرانم!!!
    خواهش میکنم اگه بازم در این مورد اطلاعاتی دارین با من درمیون بذارین ممنون😞😔

  180. ﺳﻼﻡ
    ﻣﻦ ﺍﻋﺰﺍﻣﯽ ۱ ﺩﯼ ﺳﺎﻝ ۹۸ ﺑﻮﺩﻡ ﻭ ﺑﺎ ﮐﺴﺮﯼ ﻫﺎ ﺗﯿﺮ ۹۹ ﺗﻤﻮﻡ ﮐﺮﺩﻡ
    ﭘﺎﺩﮔﺎﻥ ﮐﺮﻣﺎﻧﺸﺎﻩ ﻭﺍﻗﻌﺎ ﺟﺎﯼ ﺧﻮﺑﯿﻪ
    ﻓﺮﻣﺎﻧﺪﻫﺎﺵ ﺍﮐﺜﺮﺍ ﺧﻮﺏ ﻫﺴﺘﻦ
    ﻣﻦ ﺩﻭﺭﻩ ۲۲۶ ﮔﺮﺩﺍﻥ ۳ ﮔﺮﻭﻫﺎﻥ ۵ ﻭ ﮐﺪ ۴۳ ﺑﻮﺩﻡ
    ﺑﯿﺸﺘﺮﯾﻦ ﻣﯿﺎﻧﺪﻭﺭﻩ ﺭﻭ ﺩﺍﺷﺘﯿﻢ ﮐﻪ ﺑﻬﻤﻮﻥ ۹ ﺭﻭﺯ ﺩﺍﺩﻥ ﻭ ﯾﻪ ۴ ﺭﻭﺯ ﺩﯾﮕﻪ ﻫﻢ ﺩﺍﺩﻥ ﻭ ﺍﻧﺼﺎﻓﺎ ﻣﺮﺧﺼﯿﻬﺎﺵ ﺷﺎﻧﺲ ﻣﺎ ﺑﻮﺩ ﺑﺨﺎﻃﺮ ﯾﺴﺮﯼ ﻣﺴﺎﯾﻞ .
    ﺍﺭﺩﻭ ﻫﻢ ﺑﺎﺯﻡ ﺟﺎﻟﺐ ﺑﻮﺩ ﭼﻮﻥ ﻣﻦ ﻣﻌﺎﻑ ﺍﺯ ﺭﺯﻡ ﺑﻮﺩﻡ ﻭ ﭼﺎﺩﺭ ﻣﺨﺼﻮﺹ ﺧﻮﺩﻣﻮﻧﻮ ﺩﺍﺷﺘﯿﻢ ﻭ ﺑﺎﻫﺎﻣﻮﻥ ﮐﺎﺭﯼ ﻧﺪﺍﺷﺘﻦ
    ﭼﻮﻥ ﺗﻮ ﻓﺼﻞ ﺳﺮﻣﺎ ﺑﻮﺩﯾﻢ ﺭﻭﺯ ﺍﻭﻝ ﺭﻓﺘﯿﻢ ﻭ ﻏﺮﻭﺑﺶ ﺑﺮﮔﺸﺘﯿﻢ ﻭ ﺧﺪﺍ ﺧﺪﺍ ﻣﯿﮑﺮﺩﯾﻢ ﮐﻪ ﺑﺮﻑ ﯾﺎ ﺑﺎﺭﻭﻥ ﺷﺪﯾﺪ ﺑﺒﺎﺭﻩ ﮐﻪ ﻣﺘﺎﺳﻔﺎﻧﻪ ﻧﺒﺎﺭﯾﺪ
    ﺩﻭ ﺭﻭﺯ ﻫﻮﺍ ﺑﻬﺘﺮ ﺷﺪ ﻭ ﺭﻭﺯ ﺁﺧﺮ ﺻﺒﺤﺶ ﺭﺯﻣﺎﯾﺶ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﺍﺩﯾﻢ ﻭ ﺩﻡ ﻇﻬﺮ ﺑﺮﮔﺸﺘﯿﻢ ﭘﺎﺩﮔﺎﻥ ﻭ ﺩﺭ ﮐﻞ ﺳﻪ ﺭﻭﺯ ﻭ ﺩﻭ ﺷﺐ ﺍﺭﺩﻭ ﺑﻮﺩﯾﻢ
    ﺑﻌﺪﺍﺯﻇﻬﺮﺷﻢ ﻧﻈﺎﻓﺖ ﻫﺎ ﻭ ﺗﺤﻮﯾﻞ ﺍﺳﻠﺤﻪ ﻭ ﺑﺎﺭ ﺳﻔﺮ ﺑﺴﺘﻦ ﺭﻭ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﺍﺩﯾﻢ
    ﺻﺒﺢ ﺭﻭﺯ ﺗﺮﺧﯿﺺ ﻫﻤﻪ ﯼ ﭘﺎﺩﮔﺎﻥ ﻣﯿﺪﺍﻥ ﺻﺒﺤﮕﺎﻩ ﺟﻤﻊ ﻣﯿﺸﻦ ﻭ ﻃﯽ ﻣﺮﺍﺳﻤﯽ ﺍﺧﺘﺘﺎﻣﯿﻪ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﯿﺸﻪ ﻭ ﺑﻌﺪﺵ ﻫﻤﻪ ﻣﯿﺮﻥ ﺳﻤﺖ ﺩﮊﺑﺎﻧﯽ ﻭ ﺧﺪﺍﺣﺎﻓﻆ ﺁﻣﻮﺯﺷﯽ .
    ﺩﺭ ﮐﻞ ﻏﺬﺍﻫﺎﺵ ﺧﻮﺑﻪ،ﺍﮐﺜﺮﺍ ﺗﻮﯼ ﻓﺼﻞ ﺳﺮﻣﺎ ﮐﻼﺳﺎ ﺗﻮﯼ ﺣﺴﯿﻨﯿﻪ ﯾﺎ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﮐﻼﺳﻬﺎ ﺑﺮﮔﺰﺍﺭ ﻣﯿﺸﻪ،ﺗﯿﺮﺍﻧﺪﺍﺯﯼ ﺭﻭ ﺣﺘﻤﺎ ﺧﻮﺏ ﺑﺰﻧﯿﻦ
    ﻫﻤﻪ ﭼﯿﺰ ﺷﻤﺎ ﺑﺴﺘﮕﯽ ﺑﻪ ﺍﺧﻼﻕ ﻭ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﮔﺮﺩﺍﻥ ﻭ ﮔﺮﻭﻫﺎﻧﺘﻮﻧﻪ ﻭ ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺍﮐﺜﺮﺍ ﻓﺮﻣﺎﻧﺪﻩ ﻫﺎ ﺧﻮﺏ ﻫﺴﺘﻦ
    ﻣﺮﺑﯽ ﺭﺯﻡ ﺍﻧﻔﺮﺍﺩﯼ ﺳﺨﺘﮕﯿﺮ ﺗﺮﯾﻦ ﻓﺮﺩ ﻫﺴﺘﺶ ﻭ ﺍﻭﻧﻢ ﺑﺴﺘﮕﯽ ﺑﻪ ﻋﻤﻠﮑﺮﺩ ﺍﻭﻟﯿﻪ ﺷﻤﺎﺳﺖ ﮐﻪ ﺧﻮﺏ ﻭ ﺑﺎ ﺳﻮﺍﺩ ﺑﺎﺷﯿﻦ ﻭ ﻣﺴﺨﺮﻩ ﺑﺎﺯﯼ ﻭ ﺟﻠﻒ ﺑﺎﺯﯼ ﺭﻭ ﺑﺬﺍﺭﯾﻦ ﮐﻨﺎﺭ ﺗﺎ ﺑﺎﻫﺎﺗﻮﻥ ﺭﺍﻩ ﺑﯿﺎﻥ
    ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺗﺠﺪﯾﺪ ﺩﻭﺭﻩ ﻫﻢ ﺑﮕﻢ ﺧﯿﻠﯽ ﺭﻭ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﺗﺎﮐﯿﺪ ﻣﯿﮑﻨﻦ ﻭ ﺳﻌﯽ ﮐﻨﯿﺪ ﺑﺎ ﻫﯿﭽﮑﺲ ﺩﺭﮔﯿﺮ ﻧﺸﯿﺪ ﮐﻪ ﺭﻭﺵ ﺣﺴﺎﺱ ﻫﺴﺘﻦ ﻭ ﺗﯿﺮﺍﻧﺪﺍﺯﯼ ﺭﻭ ﺧﻮﺏ ﺑﺰﻧﯿﻦ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺟﻤﻊ ﮐﻞ ﻧﻤﺮﻩ ﺷﻤﺎ ﺑﺎﻻﯼ ۳۰ ﺑﺎﺷﻪ
    ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺩﺭﺟﻪ ﻫﻢ ﺑﮕﻢ ﮐﻪ ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﺖ ﺑﮕﯿﺮﯾﺪ ﻣﺜﻪ ﺍﺭﺷﺪ ﮔﺮﻭﻫﺎﻥ ﻭ ﮔﺮﺩﺍﻥ،ﻣﺴﺌﻮﻝ ﺳﻠﻒ،ﺗﺴﻠﯿﺤﺎﺕ،ﺑﻬﺪﺍﺷﺖ،ﺍﻧﺒﺎﺭﺩﺍﺭ،ﻣﻨﺸﯽ،ﺍﺭﺷﺪ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﻭ ﺗﯿﺮﺍﻧﺪﺍﺯﯼ ﮐﻪ ﺟﺰﻭ ﺳﻪ ﻧﻔﺮ ﺍﻭﻝ ﺑﺎﺷﯽ ﻭ ﻫﻤﻪ ﺍﯾﻨﺎ ﺑﺴﺘﮕﯽ ﺑﻪ ﻣﺮﺍﻡ ﻭ ﻣﻌﺮﻓﺖ ﻓﺮﻣﺎﻧﺪﻩ ﮔﺮﻭﻫﺎﻥ ﺩﺍﺭﻩ ﮐﻪ ﻣﻌﻤﻮﻻ ﺍﺭﺷﺪ ﮔﺮﻭﻫﺎﻥ ﻭ ﮔﺮﺩﺍﻥ ،ﺳﻠﻒ،ﺗﺴﻠﯿﺤﺎﺕ ﻭ ﺑﻬﺪﺍﺷﺖ ﻭ ﺗﯿﺮﺍﻧﺪﺍﺯﯼ ﺩﺭﺟﻪ ﺣﺘﻤﯿﻪ ﻭﻟﯽ ﺑﻘﯿﻪ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻧﺪﻩ ﺑﺴﺘﮕﯽ ﺩﺍﺭﻩ
    ﮔﺮﺩﺍﻥ ﺳﻪ ﮐﯿﻮﺳﮏ ﺗﻠﻔﻦ ﺷﻤﺎﺭﻩ ۴ ﺭﺍﯾﮕﺎﻧﻪ
    ﺩﻡ ﻫﻤﻪ ﺑﭽﻪ ﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺑﺎﻫﺎﻣﻮﻥ ﺑﻮﺩﻥ ﮔﺮﻡ ﻭ ﺧﯿﻠﯽ ﻋﺎﻟﯽ ﺑﻮﺩﻥ

  181. یادش بخیر یکسال از خدمتم میگذره کل خدمت سربازی و آموزشیم اونجا بود.. دوران خوبی بود اما برای من خاطرات تلخ شخصی هم داشت مجرد بودم الانم مجردم …. برای من کار بدنی مهم نبود فقط دوس داشتم یه جایی دور از کادر باشم اینطوری فرصت فکر کردن داشتم به همین خاطر با درجه بالا نگهبانی رو انتخاب کردم چون بهترین وقت برای خودسازی تواوج تنهایی توی برجکه….

  182. سلام خسته نباشید…من دوتا سوال داشتم…اولی اینکه وضعیت حمام اونجا چطوره؟ و هر چند وقت میزارن حمام بری؟
    دوم اینکه الان که بیماری کرونا هست اموزشی هم یک ماه شده پادگان شهدای کرمانشاه چطوریه برنامش و اینکه بعد اموزشی یگان خدمتی مونم سخته یا اسونه؟؟؟

  183. سلام میخواستم بدونم چجور میتونم با پادگان تماس بگیرم ؟؟؟؟؟!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.