نحوه استفاده از پراکسی در اتصال وای فای و دیتا اندروید بدون روت

در بسیاری از موارد، خصوصاً در زمان فعلی که ایرانیان با تحریم ها و محدودیت های متعدّدی از سوی شرکت های خارجی فعال در حوزه اینترنت رو به رو هستند، استفاده از سرویس های تغییر آی پی ضروری به نظر می رسد. حتّی اگر نیازی به دسترسی به وب سایت های ممنوعه نداشته باشید، برای گذر از سدّ تحریم های بین المللی نیاز به اینگونه سرویس ها دارید. از دلایل نیاز ما ایرانیان به پراکسی که بگذریم، باید گفت نحوه استفاده و اتصال به اینترنت با یک پراکسی سرور به صورت واسطه در سیستم عامل اندروید تا حدودی عحیب است. در سیستم عامل ویندوز کافیست در تنظیمات اینترنتی موجود در کنترل پنل یا تنظیمات در ویندوز 10 آی پی و پورت پراکسی سرور را وارد کنید و شاهد به کارگیری اکثر برنامه ها و حتّی خود سیستم عامل ویندوز از آن باشید. امّا در سیستم عامل اندروید می بایست به صورت جداگانه چه در تنظیمات وای فای و چه در تنظیمات اتّصال دیتای شبکه تلفن همراه مشخصات پراکسی سرور را ارائه دهید. ناگفته نماند که اپلیکیشن هایی نظیر Proxifier که دیتای تمامی اپلیکیشن ها را از پراکسی سرور عبور می دهند معمولاً نیاز به دسترسی روت دارند. اما در این روش ها نحوه استفاده از پراکسی در اتصال وای فای و دیتا اندروید بدون روت به تفصیل در زیر آمده است :

نحوه استفاده از پراکسی در اتصال وای فای و دیتا اندروید بدون روت

  • نحوه ی استفاده از پراکسی در اتصال دیتای شبکه تلفن همراه :

1- گزینه ی شبکه تلفن همراه که در منوی کشویی نوار وضعیت اندروید ظاهر می شود را لمس طولانی کنید.

2- حال گزینه ی Access point names را انتخاب کنید. اگر زبان دستگاه شما فارسی باشد آن را تحت عنوان “نام های نقطه ی اتّصال” یا چیزی شبیه به آن مشاهده خواهید کرد.

3- از منوی سمت راستی گزینه ی New APN را انتخاب کرده و آی پی پراکسی سرور و پورت آن را در آن جا وارد کنید. توجه کنید که برای نقطه دسترسی یا APN جدید که در حال ساخت آن هستید می بایست نامی نیز برگزینید در غیر اینصورت قادر به ذخیره ی آن نخواهید بود.

4- حالا می توانید از دیتای تلفن همراه خود با واسطه ی پراکسی سرور استفاده کنید.

 

  • نحوه ی استفاده از پراکسی در اتّصال وای فای :

1- به تنظیمات وای فای دستگاه خود رفته و با لمس طولانی نام شبکه ای که به آن متّصل هستید، گزینه ی Modify Network یا “اصلاح شبکه” را انتخاب کنید. حال با وارد کردن پسورد خود و قرار دادن وضعیت پراکسی بر روی Manual می توانید آی پی و پورت پراکسی سرور خود را وارد کنید و از آن استفاده کنید.

حال که نحوه استفاده از پراکسی در اتصال وای فای و دیتا اندروید بدون روت را می دانید بهتر است این را هم مدّ نظر داشته باشید که پراکسی سرور ها معمولاً سرعت اتّصال و تبادل داده ی شما را کمتر می کنند بنابرین بهتر است تا از آن ها به صورت همیشگی استفاده نکنید. ناگفته نماند که از آن جا در سیستم عامل اندروید به اپلیکیشن ها آزادی انتخاب تنظیمات اتّصال داده می شود، بسیاری از اپلیکیشن ها نظیر تلگرام از تونل پراکسی که سِت کرده اید می توانند استفاده نکرده و به صورت مستقیم به شبکه ی وب متّصل شوند.

درباره ی حمیدرضا

حمیدرضا هستم فارغ التحصیل رشته الکترونیک. رشته ام و کامپیوترها و موبایل و اینترنت و گیمینگ گوشه ای از علائق من هستن. زنده باد مایکروسافت!

این پست هم توصیه می شود:

حل مشکل JsonException: A possible object cycle was detected در ASP.Net Core

هاست رایگان ویندوز ASP.NET Core

بسیاری از تازه کاران در زمینه ی برنامه نویسی نیاز به امکان به اجرا در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.