روش بیتس برای بهبود بینایی : Bates Method

ویلیم بیتس یک پزشک و چشم پزشک امریکایی بود که در حدود یک قرن پیش ادعا کرد که روش هایی جالب و بدون هزینه برای بهبود بینایی و عیوب انکساری چشم ها پدید آورده است که امروزه به روش بیتس برای بهبود بینایی در دنیا شناخته می شود. روش های او اگرچه هیچ وقت از نقطه نظر علمی اثبات نشد اما همچنان عده ای از طرفداران نظریاتش از وی پیروی کرده و بر درست بودن ادعا هایش پافشاری می کنند. حال می خواهیم به صورت خلاصه به برخی از این ادعا ها و روش بیتس برای بهبود بینایی اشاره کنیم. بیتس معتقد بود که اکثر مشکلات و ضعف ها در بینایی به دلیل ضعف عضلات چشم است و با حرکات و تمرینات ساده می توان اکثر این مشکلات را برطرف کرد. همچنین وی قرار گرفتن چشم ها در معرض نور خورشید را -که چشم پزشکان امروزی بدون استفاده از عینک های آفتابی منع می کنند- نه تنها منع نمی کرد بلکه بیماران خود را تشویق به نگاه کردن مستقیم به خورشید می کرد! دیگر عقیده ی او این بود که با پوشش چشم های بسته به وسیله قرار دادن دست ها بر روی پلک ها می توان استرس را از چشم ها دور کرد و بینایی را بهبود بخشید. موارد دیگری از این دست نیز وجود دارند که هیچکدام پایه و اساس علمی نداشته و تا به حال به اثبات نرسیدند اما به هر حال طرفداران شخصی که در قرن 19 و 20 می زیسته به حدی زیاد هستند که در قرن 21 اپلیکیشنی برای متد ها و روش های رد شده ی وی ساخته و منتشر کرده اند.

روش بیتس برای بهبود بینایی روش بیتس برای بهبود بینایی

در اپلیکیشن پیش رو انواع نصایح و پیشنهادات بیتس به همراه تمرینات توصیه شده ی وی به صورت تصویری آمده است. با دریافت اپلیکیشن می توانید به تعداد 32 مورد تمرینات متفاوت روش بیتس برای بهبود بینایی دسترسی داشته باشید. اگرچه تمامی تمرینات و توصیه های ارائه شده توسط برنامه خطر آفرین نیستند اما از جهتی هیچ سودی هم ندارند. می توانید از متخصص چشم پزشک خود در این مورد پرس و جو کنید تا از بی فایده بودن این روش ها مطمئن شوید اما به هر حال برای کسانی که هنوز می خواهند از این راهکارها که تحت عنوان Bates Method شناخته می شوند استفاده کنند می توانند از همینجا اپلیکیشن را دانلود و نصب کنند.

QRCode
دانلود

نیازمند اندروید نسخه 4.0.3 یا جدید تر

درباره ی حمیدرضا

حمیدرضا هستم فارغ التحصیل رشته الکترونیک. رشته ام و کامپیوترها و موبایل و اینترنت و گیمینگ گوشه ای از علائق من هستن. زنده باد مایکروسافت!

این پست هم توصیه می شود:

دانلود برنامه دانستنی های پزشکی

دانلود برنامه دانستنی های پزشکی

با دانلود برنامه دانستنی های پزشکی می توانید به انبوهی از مطالب و اطلاعات جالب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.