حل مشکل صدای یخچال LG

مشکل صدای بلند مداوم یخچال های LG که با باز کردن درب دستگاه برطرف می شود بسیار شایع شده. مخصوصا برای ما ایرانی ها که در کشوری خشک و گرم زندگی می کنیم این مشکل بلای جان کسانی که به تازگی یخچال ساید بای ساید نه چندان ارزان خود را خریداری کردند می شود و لذت استفاده از دستگاه را برایشان به تلخی تبدیل می کند اما نگران نباشید که بنا به تجربه ی خود ما که تمامی راه حال های این مشکل پیش آمده را دنبال کردیم تا در آخر نتیجه گرفتیم. به شما نیز توصیه می کنیم برای حل مشکل صدای یخچال LG تان از ابتدا تا انتهای این پست را دنبال کنید تا در نهایت مشکل شما نیز برطرف شود.

طرح مشکل :

در زمان های خاصی در طول روز شما از یخچال خود صدای تق تق کردن مداوم و گاها بلندی شبیه به صدای موتور سیکلت های قدیمی می شنوید. این اتفاق با باز کردن درب یخچال یا فریزر به سرعت قطع می شود. در این حالت کاری که برای تشخیص 100 درصدی منشأ مشکل باید انجام دهید این است که درب فریزر را خیلی سریع باز کنید و در این حال شما حدود 1 تا 3 ثانیه قبل از قطعی صدا فرصت دارید تا تشخیص دهید که منبع صدا از کجاست. در صورتیکه صدا از سمت داخل فریزر و دیواره ی پشتی آن می آمد و با باز شدن درب فریزر یا یخچال صدا به سرعت قطع می شد به احتمال قریب به یقین راه حل مشکل صدای یخچال LG را می توانید در همین پست پیدا کنید. برای اینکه خیالتان راحت شود و کاملا مطمئن شوید ویدئوی کوتاه زیر را ببینید :

دانستنی های فنی جالب در مورد این مشکل :

خب قضیه از این قرار هست که یخچال فریزر های جدید که اصطلاحاً برفک نمی زنند از دو عدد فن داخلشون استفاده کردند. به این صورت که ماده ی خنک کننده ای که داخل لوله های یخچال شما وجود دارد توسط فن اول ( که مسبب مشکل شما همین فن هست) به دلیل وجود هوای گرم داخل یخچال گرم می شود و وظیفه ی این فن، تسریع این چرخه به همراه کمک در فرآیند ضد برفک است. این فن به زبان انگلیسی به evaporator معروف هست چون باعث تبخیر شدن مایع داخل لوله های یخچال می شود. پس به طور خلاصه این فن گرما را از هوای داخل یخچال شما گرفته و به کمک لوله کشی یخچال و ماده ی داخل آن به بیرون از فضای داخل یخچال هدایت می کند که با تکرار چندین و چندین باره ی این فرآیند فضای داخل یخچال خنک می شود.

در این بین فن دومی که در بیرون از فضای یخچال و در پشت وجود دارد که به آن condenser می گویند چرا که وظیفه ی فشرده ساختن و برگرداندن ماده ی تبخیر شده ی داخل لوله های یخچال به حالت مایع به کمک کمپرسور یخچال را دارد. این فن معمولا دردسر چندانی ایجاد نمی کند به جز اینکه هر چند سال یکبار می توانید آن را روغن کاری کنید تا علاوه بر چند برابر شدن عمر مفید آن صدایش نیز به طرز قابل توجهی کاهش یابد شکل زیر به صورت ساده این فرایند را نشان می دهد. و اما برای راه حل مشکل صدای یخچال LG موارد زیر را دنبال کنید.

حل مشکل صدای یخچال LG

راه حل اول :

این راه حل ساده ترین و سریع ترین و در عین حال روشی رایگان برای حل مشکل صدای یخچال LG است. یخچال را خاموش کرده و تمامی مواد غذایی داخل آن را به یخچال دیگری انتقال دهید. حالا به مدت حداقل یک یا دو روز یخچال را خاموش نگه دارید و صبر کنید تا برفک و یخ موجود بر روی پره های فن اول و رادیاتور آب شوند. توجه داشته باشید که در این مدت از سشوار نیز می توانید برای تسریع این فرایند کمک بگیرید اما به یاد داشته باشید که استفاده از سشوار در نزدیکی برد اصلی یخچال و گرم کردن بیش از حد آن هزینه ی بالایی را برایتان می تراشد. بعد از این یخچال را روشن کنید اگر طی چند روز آتی مشکل دوباره به سراغتان آمد مشکل جدی تر است پس راه حل های بعدی را دنبال کنید.

راه حل دوم :

در این روش تکنیسین ها معمولا به سنسور ترموستات یخچال شما شک می کنند که قیمت چندانی ندارد و به راحتی با اتصال دو سیم ساده تعویض می شود. اما در عین حال می بایست با خدمات مشتریان تماس بگیرید چرا که با باز و بسته کردن خود سرانه ی قسمت های مختلف یخچال باعث از دست دادن گارانتی دستگاه خود می شوید. اگر با طی این مرحله باز هم مشکل برطرف نشد تکنیسین به سراغ راه حل سوم می رود.

راه حل سوم :

در این حالت که اتفاقا بدترین سناریوی پیش آمده ی ممکن است، مغز متفکر یخچال شما که همان برد الکترونیکی آن است معیوب شده است و چاره ای جز تعویض آن ندارید البته برای این می گویم چاره ای جر تعویض نیست که تعمیرکار الکترونیک کاربلد در ایران معمولا خیلی کم پیدا می شود و در صورت پیدا شدن، یافتنِ قطعات الکترونیکی یدکی برای برد الکترونیکی در کشور ایران نزدیک به غیر ممکن است. پس شما مجبور به خرید برد الکترونیکی جدیدی می شوید که چیزی کمتر از یک میلیون تومان برای شما آب می خورد.

جمع بندی :

به هرحال چیزی که مهم به نظر می رسد این است که دلیل و علتی که منجر به این مشکل برایتان شده را پیدا کنید. این مشکل بیشتر به دلیل قرار دادن نوشابه های گاز دار در فریزر و ترکیدن بطری های آن ها پیش بیاید پس سعی کنید چنین مواردی دوباره تکرار نشود گاهی نیز عمر سنسور همین قدر بوده و می بایست تعویض شود و جای هیچ نگرانی نیست. به هر حال یخچال ضد برفک و دیجیتال با وجود داشتن مزایای بیشمار این مشکلات اندک را نیز دارد و توجه کنید که برند LG یکی از بهترین و معتبر ترین برندها در بازار لوازم خانگی است.

در آخر نیز امیدوارم این پست کمکتان کرده باشد سعی کردم در حد سواد و دانش اندک خودم و تجربه ای که داشتم را در مورد حل مشکل صدای یخچال LG به دیگران منتقل کرده باشم. در صورتیکه سوالی دارید یا مشکلتان در جای دیگری هست یا تجربه ای دارید که می خواهید با دیگران به اشتراک بگذارید قسمت نظرات همیشه از شما استقبال می کند.

درباره ی حمیدرضا

حمیدرضا هستم فارغ التحصیل رشته الکترونیک. رشته ام و کامپیوترها و موبایل و اینترنت و گیمینگ گوشه ای از علائق من هستن. زنده باد مایکروسافت!

این پست هم توصیه می شود:

How to use Angular renderer2 to toggle a class or style

I needed to toggle a simple style for a <div> and it’s children, so I …

28 دیدگاه

  1. من سامسونگ خریدم. از روز اول صدای اعصاب خوردکنی دارد. نمایندگی می گوید سامسونگهای اینوتر دار همه اشان اینطور است. خیلی پشیمانم.

    • سلام. این عیبی که گفتم اگر درب یخچال رو باز می کنید قطع می شه مربوط به شماست. اگر در همه حال می شنوید خود کمپرسور هست. اینورتر ال جی که کاملاً بی صداست.

    • ما هم همین مشکل رو با یخچال ساید ال جی داریم. پارسال کارشناس اومد پشت یخچال باد گرفت صدا برطرف شد بعد ۹ ماه دوباره صدا میده اول میگفتن جاش تراز نیست الان میگن فنش خراب شده باید عوض شه. پارسال گارانتی داشت کارشناس تشخیص لقی فن رو نداده بود الان گارانتیش تمومه کلی هزینه رو دستمون گذاشته قبول هم نمیکنن مشکل همون مورد ۹ ماه پیشه که با باد گرفتن صورت مساله رو پاک کردن

  2. سلام من یک هفته میشه که یخچال ساید ال جی خریدم هنگامی که یخچال شروع به کار میکنه صدای وزوز از کمپرسورش میاد.پشتشم باز کردم از فن نیست از خود کمپرسوره.از نمایندگی هم اومدن گفتن که طبیعیه.خواستم نظر شما رو هم بدونم که ایا واقعا این صدا طبیعیه؟ضمنا گفتن که یک ماه وار کنه این صدا از بین میره.لطف میکنید نظرتونو بگید ممنون میشم

    • نمیدونم حالا بذارید یه مدّت کار کنه اما ممکنه حباب در جریان باشه داخل لوله ها. اگر بعد یه مدت از بین نرفت حتماً زیر بار نرید و اینقدر پیگیر بشید تا تعویض کنن براتون یخچال رو. مراقب باشید خیلی با لحن بد صحبت نکنید که می رن خراب ترشو میارن براتون.

      • اتفاقا یک بار تعویض کردم.یعنی 8ماه پیش خریده بودم یخچال رو بعد از ابریزش اب چکه میکرد که نتونستن درست بکنن و یخچال رو با پیگیری زیاد تعویض کردن.یک هفته پیش.الان این صدا داره میاد البته زیاد نیستا گوشمو که نزدیک میکنم صدا میاد.اومدن و گفتن طبیعیه صدا.و بزار تا 1ماه کار کنه.یعنی ممکنه که از بین بره؟یا ایراد چی میتونه باشه؟

        • والا نمیدونم. تا صدا رو نشنوم که هیچی نمیتونم بگم. امیدوارم که چیزی نباشه اما خب کمپرسوراشون تا 10 سال گارانتی داره بازم من میرم چند تا رو چک می کنم ببینم این صدا میاد از اون ها هم یا نه.

          • فدای شما خیلی ممنون از لطفتون.پس من منتظر خبر از شمام.بینهایت سپاس از محبتتون

          • سلام مجدد چند تا یخچال رو چک ردم با نزدیک کردن گوش به کمپرسور صدایی شبیه به جریان برق مثل ترانسفورماتور های در حال کار ازشون میاد که طبیعیه. نگران نباشید اگر همین صدا هست.

  3. سلام من از سال 90 یخچال ال جی دارم فریزر بالا یخچال پایین الان کمتر از یک هفته است که صدا از یخچال نارنینم میاد مثل صدای یه فن که خیلی خشک کار میکنه از بالا سمت چپ که وقتی در یخچال رو باز میکنم قطع میشه البته صدا متناوب نیس تا حالا سه بار این اتفاق افتاده. واقعا کلافه مون کرده ممنون میشم پاسخگو باشید با تشکر.

  4. رزیتا محمدی

    سلام سال 92 یخچال ال جی گرفتم .بالا فریزر پایین یخچال .تقریبا از یکسال پیش شروع به صدا کرد زمان روشن شدن یخچالو وقتی خاموش میشه صدا میره .البته وقتی در یخچال رو باز کنم صدا قطع میشد ولی باز مجددا شروع میشد .از نمایندگی کمک خواستم اومدن داخل فریزر رو باز کردن مقداری از یوتولیت اون قسمت رو برداشتن گفتن خوب شد .البته 3ماه نکشید دوباره صدا برگشت و دوباره نمایندگی اومد اینبار تمام یونولیت داخل فریزرش رو برداشت و گفت جدیدی ها اصن نداره این مورد رو .صدا برطرف شد ولی 3ماه طول نکشید موتور یخچالم سوخت .بیچاره شدم از نمایندگی اومدن موتور رو عوض کردن با هزینه سنگین .الان 3ماه نشده دوباره صدا اومده میترسم دوباره موتور یخچال بسوزه چکار کنم ؟عاجزانه ….

    • سلام. ویدئویی که بالا گذاشتم رو دیدید؟ صدا شبیه همون بود؟ این که درب رو میگید باز می کنم صدا قطع میشه به احتمال زیاد مشکل همونیه که حدس می زنم. اصلاً نیاز به برداشتن یونولیت نیست. یخچالتون باید رطوبتی که به صورت برفک به وجود میاد رو آب کنه و به قسمت پشت یخچال انتقال بده تا تبخیر بشه. حالا یخچال شما به خاطر سنسور های مشکل دارش تشخیص نمیده که تجمع برفک به وجود اومده… این میشه که فن داخل یخچال برخورد میکنه با این یخ ها و صدا ایجاد میشه. با باز کردن درب هم فن از حرکت میفته و صدا قطع میشه به همین سادگی. باید اون سنسورا عوض بشن هزینه اش هم زیاد نیست.

  5. با سلام من یخچال فریزر رو سال 86 خریدم از این باریک هاست بالا یخچال پایین فریزر الان یه مدتی هست که وقتی اتومات میزنه یخچال و خاموش میشه با صدای بلند هستش صدای تق بلند میده و خاموش میشه ولی هیچ مشکلی در سرمایش یخچال یا هر مشکل دیگه ای نداریم فقط موقع خاموش شدن و اتومات با صدای تق بلند انجام میشه میخواستم علت چیه ممنونم عزیز ضمنا یخچال فریزر ال جی هست

  6. درود بر شما
    یخچال فریز lg مدل GR-T270GBX در سال ۹۱ خریداری کردیم
    چند روزی است فن خنک کننده پشت یخچال صدای جیر جیر می کند
    اسپری ناهید به میله فن می زنم یک روزی صداش قطع میشه و بر میگرده
    به نظر تان چطور مشکل را حل کنم؟

    • با سلام به راحتی یک فن خریداری کنید و خودتون یا تکنسین تعمیر تعویض کنید. با روغن کاری فن ها عمرشون به طرز قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا میکنه.

  7. سلام
    وقت بخير
    من تازه يخچال ساي باي سايد ال جي گرفتم
    ديشب زدم به برق هر 45 دقيقه يكبار صدايي بوق در حد چند ثانيه به صورت يكنواخت ميده و قط ميشه اين طبيعيه ؟ يا ايرادي تو يخچال هست؟

  8. سلام ما چند روزه یک یخچال ال جی ۹۶۹ ال جی از این دور این دورها گرفتیم هر ده دقیقه تقریبا یا بعضی وقتها بیشتر یه صدای تق البته کمه ولی رو اعصاب منه از پشت یخچال میاد مشکلش چی میتونه باشه؟

  9. سلام داداش گلم اولا دمت گرم که جواب سوالات مردمو میدی دوم منم یه سوال بپرسم و اینکه چرا از پشت فریزر ال جی ما صدای ملودی شنیده میشه البته اکثرا شب صدا میاد شایدم چون سکوته من شب میشنوم و بعد از کمتر از یک دقیقه قطع میشه صدا مثل ملودی میمونه منم کارم الکترونیکه به همین دلیل این صدارو میدونم از برد تولید میشه. ممنون میشم از راهنماییتون

    • سلام اینطور که نمیشه تشخیص قطعی داد امّا حدسم اینه که بخش تغذیه ی برد یخچال باشه منشأ صدا. مشکلی هم به نظرم درست نمی کنه.

  10. سلام فریزر ما دو روزه صدای آژیرش متوقف نمیشه به حدی که مجبور شدیم از برق اون رو بکشیم ، وقتی به برق وصل میشه صدای آژیرش بی وقفه بلند میشه ، درجه دماش رو هم هی تغییر میده خودش ، وقتی دستی میزاریمش رو ۱۷ همه چی اوکی میشه ولی بعد از چند ثانیه درجه رو تغییر میده و دوباره شروع میکنه به آژیر زدن و چراغ هاشم همه چشمک میزنن ، مشکلش چیه؟

  11. با سلام من یک فریزر نودخریده بودم و بعد از یک ساعت جابجایی که بصورت خوابیده بوده به برق زدم و صدای عجیبی داد که بعد از دو دقیقه خاموش کردم راهنمایی کنیید

  12. سلام ، خسته نباشید ، یخچال ال جی داریم از اونایی که بالا فریزر هست پایین یخچال ، چند روز قبل یخچال صدای تق تق میداد و الان چند روزی هست که اون صدا تبدیل شده به صدای جیر جیر آزار دهنده طولانی مدت که با باز کردن در یخچال یا فریزر هم قطع نمیشه ،مشکلش چیه؟ راه حلی هست؟

  13. با سلام…
    من میخوام یخچال دوقلوی ال‌جی بخرم،به خاطر صدای زیادش منصرف بشم یا نه؟
    لطفا راهنماییم کنید،چون تو شهر ما تعمیرکار ماهر پیدا نمیشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.