تجربیات سرباز معلم و پاسخ به تمام سوالات در رابطه خدمت

خب مثل اینکه گرفتن امریه ی سربازی ما هم جدی جدی داره جور می شه و با خودم گفتم چقدر خوب می شه که تجربیات سرباز معلم شدنم رو از ابتدای دوره ی آموزشی تا انتها با ملت به اشتراک بذارم شاید به درد کسی خورد. اول از همه اینکه دیگه مراحل ثبت نام برای سرباز معلمی و اینا رو مفصل نمی گم اگر سوالی داشتید در قسمت نظرات بپرسید جواب داده می شه البته اونم دردسری بود واسه خودش و فکر نکنید همینجوری الکی می تونید سرباز معلم بشید از ظرفیت کم بگیرید تا گزینش 40 دقیقه ای از همه جور سوالات اعتقادی، سیاسی، اطلاعات عمومی و غیره. این پست رو تصمیم دارم کامل ترین پست در این زمینه تو کل اینترنت کنم و تا جاییکه می تونم خاطرات و تجربیاتم رو بنویسم و در قسمت پرسش و پاسخ هم تمامی سوالات رو جواب بدم. به خاطر داشته باشید که هر اطلاعات جدیدی که به دست بیارم رو دوباره در همین صفحه قرار می دم پس می تونید صفحه رو Bookmark کنید و دوباره برگردید یا در قسمت نظرات هر سوالی داشتید بپرسید.

تجربیات سرباز معلم

قسمت تجربیات و خاطرات :

1396/3/16 :

چند روزی ( حدود دو هفته ) بیشتر به یکم تیر ماه و روز موعود نمونده و من شروع کردم به خرید مایحتاج و وسائل مورد نیاز رو لیست کردم. از اونجا که دارم از تجربیات سرباز معلم بودن دیگران استفاده می کنم و شنیدم تغذیه ی پادگان ها داغونه و بهم توصیه کردن حتما از قرص جوشان مولتی ویتامین و تقویتی استفاده کنم اون ها رو دارم آماده می کنم. خیلی از سرباز ها می گن همیشه وقتی مرغ می دادند مرغ ها سیاه و گندیده بودن و مزه ی فوق العاده بدی داشتن که همه رو دور می ریختند. البته ما که ارتش نمی ریم باید قاعدتاً وضعمون بهتر باشه. به هر حال تا خودم نرم نمی تونم با اطمینان بگم.

ادامه دارد…

 

قسمت پرسش و پاسخ :

1- چطور سرباز معلم شوم؟

عرضم به حضورتون که شما از تجربیات سرباز معلم شدن من استفاده کنید و چیز هایی که می گم رو مو به مو اجرا کنید تا بتونید امریه بگیرید و با بیماری های روانی در خدمت دست و پنجه نرم نکنید. شما با مشورت با کارمندان پلیس بعلاوه 10 یا نظام وظیفه اول زمان ارسال دفترچه رو طوری مشخص کنید که اعزامتون یکم تیر ماه یا یکم شهریور ماه باشه. بعد از این مرحله هر روز و هر ساعت به سایت وزارت آموزش و پرورش و بخش بخشنامه ها (از اونجا که می دونم خیلی تنبل هستین 🙂 روی این لینک کلیک کنید) مراجعه می کنید و به محض اومدن بخشنامه به اداره ی مورد نظرتون میرین و ثبت نام می کنید. دیگه اینجا زرنگی شماست که ببینید رشتتون تو کجا نیازه یا ظرفیت ها چند تاست و غیره. این هم بگم که اولویت با افراد بومی هست و اگر شما 1000 امتیاز هم داشته باشین اونی که بومیه بازم از شما بالاتر قرار می گیره چرا که آموزش و پرورش خرج خوراک و رفت و آمد بهش نمیده.

2- ملاک انتخاب فرد برای سرباز معلم از طرف اداره گزینش چیه؟

خیلی مشخص : بومی بودن – امتیازات – جلسه ی مصاحبه

3- امتیازات به چه صورت به کسی تعلق می گیره؟

از اونجا که هر ساله این قانون تغییر می کنه من یک توضیح کلی از امتیازات می دم. به این صورته که :

امتیاز شما = (معدل دوره ی کارشناسی شما یا اگر ارشد دارید، ارشد رو ضربدر 2 می کنند) + (بسیجی بودن که 6 امتیاز داره البته فعال اونم مدتش مهمه) + (فرهنگی بودن پدر یا مادر هر کدوم 10 امتیاز) + (بومی بودن خدا امتیاز) + (بسیجی عادی 2 یا سه امتیاز که فکر می کنم اجباریه این) + (داشتن مدرک از دانشگاه دولتی و آزاد بیشترین امتیاز و دانشگاه های دیگر مثل پیام نور و غیر انتفاعی امتیاز کمتری دارند.)

4- آیا با مدرک کاردانی می توانم سرباز معلم شوم؟

خیر؛ در سال های گذشته بود ولی الان در سال 96 فقط لیسانس و فوق لیسانس گرفتند و بعیده که سال بعد هم همین روال دنبال نشه.

5- منظور از کد کمکي توزيع 6 در سایت نظام وظیفه چیه؟

این کد  به معنای این هست که سرباز معلمی یا امریه ی شما ردیف شده و فقط دو سه روز دیگه باید صبر کنید تا مکان نهایی تون مشخص بشه.

6- از کجا می تونم وضعیت اعزامم و این که کجا افتادم رو ببینم؟

سایت اسنترنتی نظام وظیفه به آدرس services.epolice.ir و با وارد کردن کد ملی و کد سخا که از پلیس +10 تحویل می گیرین.

7- آیا سربازان امریه یا سرباز معلم ها دوره ی آموزشی رو باید طی کنند؟

بله 100 درصد و هیچ فرقی هم بین اونها و سربازان عادی نیست. البته دوره ی آموزشی رو در یکی از پادگان های سپاه طی می کنند.

ادامه دارد…

درباره ی حمیدرضا

حمیدرضا هستم فارغ التحصیل رشته الکترونیک. رشته ام و کامپیوترها و موبایل و اینترنت و گیمینگ گوشه ای از علائق من هستن. زنده باد مایکروسافت!

18 دیدگاه

  1. سلام
    لطفا درباره مصاحبه حضوری اگه تجربه خاصی دارید بفرمایید
    مثلا درمورد سوالات و …
    من چند روز پیش بعد از اومدن بخشنامه، به آموزش و پرورش منطقه مراجعه کردم و ثبت نام کردم، مدارکم رو تحویل دادم،
    بومی هستم، متاهل هستم، سابقه بسیج هم دارم، توی دانشگاه دولتی معدلمم بد نبود
    الان باید خیالم راحت باشه بابت دعوت به مصاحبه؟

    • سلام اول این که خوش آمدید. دوم رشته تون چی هست؟ ساکن کجا هستید؟ معدلتون چند هست؟ اون جایی که ثبت نام کردید رشته ی شما رو چند نفر ظرفیت داشتند؟ سابقه بسیج فعال یک پوینت مثبت هست. متاهل بودن چندان نه. چون حقوقتون بیشتر می شه. بومی بودن مهمترین امتیاز شما هست. به همه ی این ها بستگی داره و باید با دیگر متقاضی ها رقابت کنید.
      سوالات مصاحبه همش از احکام و نماز جمعه و نماز و قرآن هست. چیزی در مورد رشته تون ازتون پرسیده نمیشه.

      • سلام مجدد
        خیلی لطف دارید
        رشته بنده برق هست، معدل 16/92
        منطقه کهریزک، به ما که گفتند سه نفر ظرفیت داره و من هم بومی محسوب میشم

        • سلامت باشید وظیفه است.
          خب ظرفیت منطقه تون خیلی کم هست، به نظرم چون کارشناسی ارشد دارید شانستون کمتر شده خیلی جاها که شنیدم امسال اصلاً ارشد سهمیه نداشتن! که حقوق کمتر بدن. البته به رشته ی برق نیاز دارن ولی مهمتر از اون شما باید یه چند روز دیگه برید اداره دوستانه خواهش کنید که آیا اسم شما رو فرستادن به هسته گزینش یا نه. اگر فرستاده باشن 50 درصد کار انجام شده. بودن کسایی که مصاحبه هم رفتن و همه چی OK بود تا اینکه داخل پادگان که روی زمین داغ نشسته بودیم گفتن امریه ندارید. به هر حال شانس شما خوب هست و به نظرم امریه رو گرفتین. یه چیز دیگه این که اگر به سلامتی قبول شدید روی حقوقتون خیلی حساب نکنید.

  2. سلام حمید خان . حقوق سرباز معلم چقدر هست ؟

    • بین 180 تا 190. تازه بعد عمری اگر آقایون رو مودِ خوب باشن اون روز می ریزن. یعنی 6 ماهی یه بار سالی یه بار یکدفعه ریخته می شه. اگر متأهّل باشی که یکم بیشتر.

  3. سلام.آقا حمید گل من معدلم۱۷از دانشگاه دولتی وهیچ مشکلی ندارم..فقط در زمینه عقیدتی سیاسی ضعیفم و این باعث استرسم شده..بومی هم هستم

    • به رشتتون هم ربط داره. شما خیلی نگران مسائل عقدیدتی نشو همین که نماز و روزه و غسل و یه سری احکام محکام و تاریخ مناسبتهای مذهبی رو بدونی حله.

  4. برا من سرباز معلمی از اموزش پرورش زنگ زدن گفتن اوکیه. ولی تو سایت کد کمکی توزیعی ۶ زده! ینی مازاد. حالا تکلیف چیه قبول شدم ینی؟ یا رد شدم؟

    • بودن کسایی تو پادگان که امریه شون اکی شده بود اما به هر دلیل اشتباهی پیش اومده بود و به عنوان سرباز عادی فرستاده بودنشون پادگان. حتماً تا اعزام نشدید پیگیری کنید.

  5. کد کمکی که میگین از کدوم قسمت میشه نگا کرد من خودم امریه دادگستری قبول شدم

  6. سلام من امسال میخام برم سرباز معلمی معدلم 16و11صدم متاهلم بچه فرهنگی ام بومی ام هستم فقط رشتم فیزیکه میگن چندسالیه نمیاد سهمیش تو رشته مرتبط ریاضی شانسی دارم.

  7. سلام ممنون میشم راهنماییم کنید بنده کارشناسی علوم ورزشی معدل ۱۸.۹۰ اهل ساوجبلاغم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.