WellBrightness برنامه محافظت از چشم اندروید

در روزگاری که گوشی ها و تبلت هایمان همیشه همراهمان هستند ، استفاده از این وسایل در هر لحظه ی دلخواه جهت انجام کارهای روزمره مهم و یا گاهاً ضروری به نظر می رسد. بسیاری از ما عادت داریم به هنگام دراز کشیدن در رختخواب یا وقتی دیگر افراد خانواده در شب مشغول استراحت هستند نیز از گوشی موبایلمان استفاده می کنیم بدون اینکه به این نکته توجه داشته باشیم که با این کار بسیاری از خطرات و آسیب های چشمی جبران ناپذیر در کمین ما هستند که همه و همه از همین عادات غلط و نادرست استفاده از وسایل الکترونیکی نظیر موبایل در تاریکی و نور کم سرچشمه می گیرد.

ولی نگران نباشید که ما برای این مسئله نیز راه حلی به شما معرفی خواهیم کرد. شما می توانید با نصب و استفاده از اپلیکیشن ساده و کم حجم ولی کم نظیر به نام WellBrightness این مشکل را تا حد زیادی برطرف ساخته و بدون مشکل و آسیب رساندن به سیستم بینایی خود به استفاده کردن از دستگاه اندرویدی خود ادامه دهید. طرز کار این برنامه چنین است که به هنگتم فعال سازی توسط شما ، میزان نور ساطع  شده از صفحه نمایش گوشی یا تبلت را تا حد زیادی کاهش می دهد. این کاهش نور به حدی است که از مینیمم مقدار اجازه داده شده توسط تنظیمات خود گوشی نیز فراتر رفته و به عبارتی حالت دید در شب را فعال می کند که در حالت عادی به هیچ وجه در تنظیمات نور صفحه نمایش خود گوشی و بدون استفاده از این اپلیکیشن قادر به کم کردن نور صفحه تا این مقدار اندک نخواهید بود.

توجه داشته باشید که این برنامه میزان باطری مصرفی دستگاه شما توسط صفحه نمایش را کاهش نمی دهد چرا که نور Backlight صفحه نمایش شما همچنان همان مقدار باقی می ماند (برای کمتر کردن این نور نیاز به دستگاه روت شده دارید) ولی با اضافه کردن یک لایه ی محافظ نرم افزاری باعث آسیب نرسیدن به چشم شما می شود. چیزی که در تصویر سمت چپ زیرعدم استفاده از این اپلیکیشن و در تصویر سمت راست تاثیر آن را می بینید :

wellbrightness1 wellbrightness2

نکته ی جالب توجه دیگر نیز این که این اپلیکیشن فقط و فقط به حداقل اندروید ورژن 2.2 نیاز دارد. این در تئوری به این معناست که در اکثر گوشی ها و تبلت های چه قدیمی و چه جدید قابل نصب و استفاده است.

نیازمند اندروید 2.2 یا جدیدتر

دریافت فایل نصبی با حجم اندک 300KB

دانلود

 

این پست هم توصیه می شود:

برنامه شارژ سریع : Fast Charging

برنامه شارژ سریع : Fast Charging

همانطور که شاید مطلع باشید اخیراً گوشی ها و تبلت های پرچمدار و حتّی بسیاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.