کتاب “سعی و کوشش بسیار در مورد تقریبا هیچ چیز” نوشته Hans Camenzind

این کتاب نوشته ی استاد و دانشمند رشته ی برق و الکترونیک Hans R. Camenzind است که در کمال تاسف در سال 2012 فوت کرد. این نابغه ی IEEE که سوییسی الاصل هم بوده است خدمات و تحقیقات زیادی را در حوزه ی الکترونیک و همینطور الکترونیک قدرت به انجام رسانده است و یکی از طراحان انواع آی سی ها و مدارات مجتمع بوده است و یکی از کارها و مخترعات ایشان آی سی تایمر معروف و پرکاربرد 555 بوده که از پرفروش ترین آی سی ها و قطعات الکترونیک در جهان است.

ولی نترسید ، چرا  که Camenzind بنا ندارد که در آخرین کتاب خود پیش از مرگش درمورد طراحی مدارات و قوانین الکترونیک  بحث کند . او این کتاب را برای همگان با هر سطح سواد و دانش نوشته و به بیان دیگر این کتاب مخاطبش عامه ی مردم و هرکس که خواندن و نوشتن بلد باشد است. این کتاب در مورد تاریخچه ی برق و آزمایشات گوناگون و افرادی که با تلاش فوق العاده ی خود توانستند اینگونه حوزه ی برق را به پیش ببرند صحبت می کند ، بنابرین می توان از آن به عنوان یک “کتاب تاریخی – علمی” یاد کرد. از تاریخچه ی اولین باتری تولید شده توسط ولتا بگیرید تا مؤسسان شرکت چند ملیتی اینتل و طریقه ایجاد ترانزیستور های پیشرفته و آی سی های فوق العاده قوی که ما امروزه در کامپیوترها و موبایل ها و بسیاری از دستگاه های دیگر خود از آن ها استفاده می کنیم.

و فقط موضوعات و مطالب به اینجا ختم نمی شود. قصه ی زندگی دانشمند معروف “آمپر” که امروزه همه او را می شناسیم با جزئیات و ریزبینی تمام بیان شده است و خواننده را با خود همراه می کند، داستان این که او دارای چشمانی بسیار ضعیف بوده و با چه سختی و مشقّتی به انجام آزمایشات و مطالعه ی کتاب های علمی می پرداخته و همینطور قصه ی عاشقانه ی او با همسرش که تنها 4 سال پس از ازدواج آن ها فوت می کند و بسیار غم انگیز است در کنار توضیحات ساده و زیبای علمی و تاریخی این کتاب را جذاب کرده است.

بنابرین اگر به حوزه ی برق و فیزیک و علم علاقه دارید توصیه می کنیم این کتاب را دانلود و مطالعه کنید. بخش کتاب و مجله ی سایت به دلیل احساس نیاز مدیر سایت راه اندازی شد چراکه احتمالا مشکلات بیش از حد و اندازه ی کشورمان به دلیل بی اطلاعی و کم آگاهی مردم و افراد است که اخیرا هم هر بلایی سر مردممان می آورند – نیاز به توضیح بیشتر نیست مشکلاتی مثل اقتصادی ، فرهنگی ، اجبار ، نبود آزادی و … – دریغ از کوچکترین اعتراض که از کسی شنیده شود. پس لازم بود در کنار معرفی برنامه ها و بازی ها و اپلیکیشن های موبایلی کتاب های الکترونیکی چه به زبان فارسی چه به انگلیسی برای شما عزیزان ارائه شود.

 

دانلود

 

این پست هم توصیه می شود:

برنامه مجموعه دستورات لینوکس

برنامه مجموعه دستورات لینوکس : Linux Command Library

از آن جا که لینوکس یک سیستم عامل دستور محور است و باید برای کوچکترین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.