حل المسائل الکترونیک 2 میرعشقی

همانطور که در پست قبل هم اشاره کردم درس الکترونیک 2 یکی از دروس اصلی و مهم رشته ی برق است که یادگیری و آشنایی با آن صرف نظر از گرایش ، برای همه ی دانشجویان اجباری و الزامی است. یکی از مشکلات یادگیری دانشجویان عزیز این است که برخلاف میل باطنی باید گفت اکثر اساتید این درس نیز با آن آشنایی چندانی ندارند و این موضوع ، سختی کار تدریس را دوچندان می کند. مشکل دیگر این است که معمولا به دلیل کمبود وقت در دانشگاه ها از حل تمرینات متنوع در کلاس نیز خودداری می شود که این هم مزیدی است بر علل عدم یادگیری صحیح و مفهومی این درس.

حالا قصد ارائه ی حل المسائل کتاب الکترونیک جلد دوم استاد میر عشقی را دارم که شاید با این کار اندکی از مشکلات یادگیری دانشجویان بکاهم. البته این جزوه کامل نیست و فقط سوالات مهم و آنهایی که بیشتر جنبه ی امتحانی دارند حل شده است ولی فکر کردم به اشتراک گذاشتن همین هم خالی از لطف نیست. اصولا سرفصل مسائلی که در این درس تدریس می شود عبارتند از :

– تقویت کننده های عملیاتی  (op -amp)

– تقویت کننده های تفاضلی

– منابع جریان

– تقویت کننده های قدرت ( طبقات خروجی در تقویت کننده ها )

– فیدبک

در جزوه ی پیش رو تعدادی از مسائل کتاب میرعشقی 2 حل شده است و با خطی خوش و خوانا نوشته و سپس با کیفیت خوب اسکن شده است. بسیاری از تمرینات کتاب دارای اشتباه بوده که در حل مسئله آن ها تصحیح شده اند. نمونه کیفیت جزوه ی اسکن شده را در عکس زیر می توانید مشاهده کنید :

mireshgh

سخنی با خوانندگان :»

بسیاری از دانشجویان صرفا هدف پاس کردن این درس را دارند (از جمله بسیاری از دانشجویان گرایش قدرت ) بنابرین هیچ عیبی ندارد اگر دنبال حل کردن مسائل مهم تر و به قول معروف امتحانی تر بروند. این جزوه دقیقا چنین کاری را انجام می دهد. سوالات با اهممیت تر از کتاب استخراج شده و به همراه توضیحات و بسیار ساده حل شده است. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که از قلم و کاغذ استفاده کنید و تمامی تمرینات ارائه شده ی این جزوه را تمرین کنید. خواهید دید که در امتحان موفق خواهید شد مگر اینکه سوالات امتحان خیلی خاص باشند.

دانلود با فرمت PDF با حجم 2.5 مگابایت :

دانلود

 

درباره ی حمیدرضا

حمیدرضا هستم فارغ التحصیل رشته الکترونیک. رشته ام و کامپیوترها و موبایل و اینترنت و گیمینگ گوشه ای از علائق من هستن. زنده باد مایکروسافت!

این پست هم توصیه می شود:

برنامه مجموعه دستورات لینوکس

برنامه مجموعه دستورات لینوکس : Linux Command Library

از آن جا که لینوکس یک سیستم عامل دستور محور است و باید برای کوچکترین …

19 دیدگاه

  1. سلام لینک مشکل داره لطفا درست کنید.
    ممنون می شم .
    ممنون از سایت خوبتون

  2. عالی بود عالیییییییی
    دستتون درد نکنه

  3. سلام خیلی ممنون بابت گداشتن این حلای مفید… فقط اینکه کتابش رو هم نمیشه توی سایتتون بذارید؟

    • سلام – خواهش می کنم.
      راستش گذاشتن کتاب کار اخلاقی نیست چون حقوق ناشر زیر پا گذاشته می شه ولی خب فکر هم نمی کنم اگر همین تمرین ها رو خوب و مفهومی بخونی ، موفق نشی. ضمن اینکه همین حل المسایل هم در هیچ سایت دیگه ای گذاشته نشده (اختصاصی نوشته شده توسط خودم هست)

  4. ببخشید پس میشه ١خواهش بکنم ازتون؟.امکانش براتون هست که فقط عکس صورت سوالهای فصل تقویت کننده عملیاتی رو برای من ایمیل کنید؟.(البته اگر برتون مقدوره) من رشتم فیزیک هست..و از این کتاب فقط فصل تقویت کننده عملیاتی رو به ما درس دادن. دیگه به همین علت کتاب رو خریداری نکردم… . باز هم ممنون…

    • چرا نمی شه. فقط شاید یک هفته طول بکشه. 🙂
      البته اینم بگم که صورت سوالات در این نمونه سوالات نوشته شده دیگه.

  5. وای ببخشید من انقدر هول بودم که نتونستم صورت سوالارو ببینم واقعا شرمنده ام…و متاسفم…الان که گفتین دیدم…ممنون و خدانگهدار…

  6. سلام ببخشيد سايتي نداريد كتاب جلد2 ميرعشقي داشته باشه.

    • قرار دادن PDF کتاب غیر قانونی هست و بعید هست سایتی قرار بده به علاوه این که چون کتاب معروفی هست اکثر کتابخونه ها در اختیارتون میذارن.

  7. سلام ببخشيد بازم سوال ميپرسم فقط تحليل همين سوالاش داريد .حل بقيه سوال نداريد.

  8. damet gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarm

  9. سلام خسته نباشید ببخشید حل مسایل ترانزیستور های اثر میدانی مانند ماسفت ها را قرار نمیدین؟

  10. استاد ما ******* تراز اونیه ک بیاد مث کتاب سوال بده لعنت برروح مرده و زندش

  11. سلام
    دستتون درد نکنه عالی بود خدا خیرتون بده…

  12. سلام وقت بخیر
    چرا فصل تقویت های تفاضلی ناقص گذاشته شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.