جلسه سوم- افزایش سرعت اندروید استودیو و دور زدن تحریم

امروز میخواهم براتون در مورد چگونگی دور زدن تحریم ها و افزایش سرعت باز شدن اندروید استودیو بگم. این روش رو باید برای تمام پروژه هایی که برای اولین بار باز می کنید انجام دهید. ولی اگر یک بار آن را انجام دهید در موارد بعدی که پروژه را بازگشایی می کنید دیگر لازم نخواهد بود.

خب! اگر آماده اید اندروید استودیوتون رو باز کنید و یه پروژه جدید بسازید:

android-studio17
در اکثر مواقع شما به دلیل تحریم ها در این مرحله (Gradle: Resolve dependencies) گیر خواهید کرد چرا که گوگل آی پی ایران را تحریم کرده و اندروید استودیو نمی تواند با سرور های گوگل ارتباط برقرار کند. نگران نباشید. فقط کافیست که روی کنسل کنید تا وارد اندروید استودیو شوید!!!

بر روی project کلیک کنید:

android-studio18

مراحل روی تصویر زیر را دنبال کنید:

android-studio19

در صفحه باز شده دو دو مقدار jcenter() را پیدا کرده و آنها به mavenCentral() تغییر نام دهید. با این کار شما تحریم را دور زده و میتوانید لایبرری های خود را دانلود کنید.

بعد از تغییر این مقادیر حالا باید یک بار پروژه خود را سینک کنید تا لایبرری های شما دانلود شوند. برای اینکار روی دکمه ی android-studio20 کلیک کرده تا سینک پروژه آغاز شود.

android-studio21

در صورتی که در قسمت پایین سمت چپ پروژه خود عبارت Grade build finished را مشاهده کردید یعنی کار سینک با موفقیت به اتمام رسیده است.

-افزایش سرعت سینک Gradle :اکثر کاربرانی که تازه با اندروید استودیو آشنا شده اند معمولا از سرعت پایین سینک شدن Gradle شکایت دارند. علت این امر این است که در اکثر مواقع Gradle اقدام به دانلود کردن از اینترنت می کند و چون سرعت اینترنت پایین است معمولا با اندکی تاخیر این کار انجام میشود. برای اینکه از این مشکل رهایی پیدا کنید کافی است Gradle را از روی هارد کامپیوتر خود بارگیری کنید.

برای اینکار روی دکمه android-studio22 از نوار ابزار بالا کلیک کرده تا وارد صفحه زیر شود:

android-studio23

کار تمام است. از این پس Gradle از روی هارد کامپیوتر شما فراخوانی شده و سرعت اندروید استودیو شما به طرز چشمگیری افزایش پیدا خواهد کرد.

این پست هم توصیه می شود:

جلسه اول – نصب نرم افزارهای مورد نیاز

با سلام از این پس در سایت اندروید بانک میخواهیم برای شما عزیزان آموزش برنامه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.